Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Iemand al gehoord van skyfarm (Belgiƫ, Tienen)???

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Iemand al gehoord van skyfarm (Belgiƫ, Tienen)???

En hebben jullie er ervaring mee???

Hier vind je de link!!!

http://www.skyfarm.be/current/hoofdsite/index.htm
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Iemand al gehoord van skyfarm (Belgiƫ, Tienen)???

Ik zie net dat ze volgende week op "vinger aan de poot" komen op vtm.
    Begint om half 9.

Verder geen ervaring mee.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

al van gehoord dat ze vrij zweverig zijn, en duur, ma nie slecht mss

xxx

barbarosa
    Guest

ja,ik woon hier heel dichtbij (ook in wellen)
    ben er 1 keer heen gegaan maar toen was er niemand. verder geen ervaringen mee,alleen wel niet zo positieve dingen over hun gehoord van mensen die wel ervaring met hun hebben... en ze zijn inderdaad nogal duur en zweverig
    ik vind dat hij nogal overdrijft met zijn paardenfokkerij..
    ik wist trouwens niet dat ze gaan verhuizen bedankt bij deze.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb ooit met Bert Swennen contact gehad toen het in het begin helemaal niet vlotte tussen mij en De Rengel.
    Ik kreeg altijd mooie uitgebreide mails terug van hem. Ik kon altijd eens langskomen om samen te overleggen wat en hoe we met Rengel gingen werken. Hij was ook bereid om eventueeel eens langs te komen om naar Rengel te kijken. Op dat moment vertrok hij echter naar Polen waar hij ook groepen begeleid op een soort farm. Ik moest dus wachten tot hij terug kwam. Ik wou dan nog naar de opendeur dag gaan maar door omstandigheden ging dit ook niet.

Toen vond ik een zekere Kim via Kapaza en had ik Bert niet meer nodig

Achteraf hoorde ik ook wat kritiek op zijn werk. Voornamelijk omdat hij opleidingen geeft en dat blijkbaar de mensen die de opleiding volgen veel moeten betalen, met zeer moeilijke paarden aan de slag moeten en niet voldoende begeleiding krijgen. Maar kritiek en commentaar krijgt iedereen wel. Ik spreek mij hier niet over uit.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Enkele jaren geleden zijn we met 2 meisjes meegeweest naar Bert voor hun 2 pony's. De meisjes kregen daar les omdat ze zelf heel veel schrik van paarden hadden en dan 2 zeer moeilijke pony'tjes hadden. De lessen waren inderdaad duur en zowel met de kinderen als met de pony's schoot het echt niet op.
    Later zijn de meisjes dan ergens anders naartoe gegaan met de paardjes en nu hebben ze daar op kortere tijd al veel meer bijgeleerd en vordering gemaakt, al is het daar natuurlijk ook wel heel duur.

Ook was er een meisje die in opleiding was bij Bert. Ze ging afstuderen, maar het enige wat ze nog moest doen was 10 paarden begeleiden en daar verslagen over maken.
    Zij is dan bij ons geweest voor onze hengstenjaarling en dat heeft echt niks opgeleverd. We gingen ermee wandelen, omdat hij zo moeilijk doet en na ongeveer 10 minuten heb ik hem moeten overnemen omdat ze er echt te veel schrik van had.

Dat zegt natuurlijk niets over hem, maar als ze alleen nog maar die verslagen nodig heeft om af te studeren als 'paardenopvoeder' zou ze toch geen schrik mogen hebben van een paard dat wat hevig is?

Dus ook niet zo positieve dingen over skyfarm

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Toen vond ik een zekere Kim via Kapaza en had ik Bert niet meer nodig
    Toch altijd leuk om te horen sč

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ik heb Bert enkele keren met een paard zien werken en vond hem wel goed. Eens op een demo, maar ook eens in zijn allereerste boerderij (is nu de 3e keer aan het verhuizen of verhuisd dacht ik) een rondleiding en uitleg gehad, vond ik ook wel goed.
    Ik ken ook iemand die de cursus paardenopvoeder volgt, en die is inderdaad heel duur, zeker voor wat het is. (en wat een idee om zo'n cursus te gaan geven!)
    Ik ken mensen waar ik liever naar toe zou gaan om mijn paard op te laten leiden als ik zelf vast zit met hem.

Bert is inderdaad verhuisd naar Wellen (eerst woonde hij in Heers). En nu zit Skyfarm samen met het Cauterhof in Jeuk. (In de buurt van Sint-truiden.)
    Ik heb er zelf les gevolgd en inderdaad de prijzen zijn niet zoals in een manage maar ik heb er heel veel geleerd. (Niet van Bert zelf maar van iemand die nu naar Brussel is verhuisd, jammer genoeg.)

Misschien stonden die meisjes niet genoeg open voor zo'n dingen want bij mij ging het zeer goed. Ofwel ligt het aan Bert maar daar ga ik mij niet over uitspreken.

Maar wat moet je precies weten? Ik kan je misschien helpen. (ik heb ongeveer 2 jaar les bij hem gevolgd tot de Micha wegging en Bert geen tijd meer had.)
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

Aangemeld
    Feb 2005

Maar wat moet je precies weten? Ik kan je misschien helpen. (ik heb ongeveer 2 jaar les bij hem gevolgd tot de Micha wegging en Bert geen tijd meer had.)
    Ik had er wat over gelezen oa op zijn website en het is zeer dichtbij voor mij, dus daarom.
    Ik weet nog niet echt wat ik wil, nog aan het zoeken, maar allemaal bedankt voor de informatie!
    "Dromen komen uit..."

In ieder geval geef ik je een tip: Het is een paardenfluisteraar, zo eentje van die soort die nooit tijd hebben. Onze dierenarts zei dat zelfs.( Zij kent hem niet via ons.) Dus je moet veel geduld hebben om echt tot bij hem te kunnen graken. (Het heeft me ook een aantal bezoekjes gekost en heel wat mailtjes.)

Succes
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Liesbet,als je naar Bert gaat,mag je altijd eens langs ons passeren.
    Bert woont zo'n 10 minuten rijden van mij vandaan.
    Ik heb geen ervaring met deze man,maar ik wil binnenkort wel eens een bezoekje aan hem en zijn paarden brengen.
    Ik heb hem enkele keren op Vinger aan de poot bezig geweest en dat vond ik toch er erg paardvriendelijk uitzien!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Om eerlijk te zijn, wat hij kan kan jij ook Liesbet. Daar heb jij heus geen Bert voor nodig.

Aangemeld
    Feb 2005

bloos, bloos, thanks Skey!!!
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten