Wie heeft er wel eens een cursus of stage gelopen bij t'balingehof en hoe is je dat bevallen.
Alle meningen en verhalen zijn welkom, ben benieuwd...
Wie heeft er wel eens een cursus of stage gelopen bij t'balingehof en hoe is je dat bevallen.
Alle meningen en verhalen zijn welkom, ben benieuwd...
The darkest hour is befor it get light!!!
Ik heb ze eens aan het werk gezien bij ons op stal. Iemand had problemen met trailerladen. John ging met het paardje aan de leadrope de paddock in en begon flink te zwaaien en zwiepen met een longeerzweep. Boven het hoofd van het paard. Het was de bedoeling dat het paard de veiligheid bij John zou opzoeken. Het paard was angstig en ik kan je niet vertellen of hij nou John ging opzoeken of niet... Na 10 min ging hij uit de paddock en liet hij het paard een paar pasjes naar voren, een paar pasjes terug, een pasje opzij doen. Met zijn hand om de musketon, dus kort aan het rijhalster. Hij deed dat ook op de trailerklep. Dus niet meteen in de trailer, maar erop en eraf. Pasje voorwaarts, pasje terug. Zo ging het paard uiteindelijk heel kalm de trailer is. Missie geslaagd dus. Alleen vraag ik me af: was dat niet ook gelukt zonder dat gezwiep met de zweep? Ik ben maar een groentje, en 't Balingehof is een veel gehoorde naam maar toch...
Ik heb er een cursus dubbellonge-lange lijnen gevolgd, was een introductiedag met een paar NH vrienden, we waren met z'n vieren denk ik. Viel me heel erg mee. Ik vond John een echte paardenman, veel feel en een goede timing en vooral veel hart voor de paarden. Monya was ook wel leuk maar voor grondwerk en longeren ed vind ik John beter.
We hadden geen eigen paarden mee en ik mocht werken met een door hem opgeleide andalusier. Was onwijs fijn, paardje kende alles en reageerde op de kleinste dingen, ik heb toen echt genoten.
Heel jammer dat het maar een dag was, smaakte echt naar meer.
Die zou Piablo van me mogen opleiden. Jammer genoeg heb ik geen tijd meer gehad om verder les te volgen, is ook niet echt vlakbij. maar wat mij betreft een aanrader!
Odes van Linnie is daar ingereden door John. Voor zover ze aan mij vertelde naar alle tevredenheid.
Odes was namelijk niet bepaald makkelijk, ze moet iemand echt vertrouwen. Daar hebben ze dan ook echt de tijd voor genomen. Als je er meer over wilt weten moet je linnie even pb'en.
Ze zoeken daar nu stagiaires, zag ik op Marktplaats.
Is dat waarom je deze vraag stelt Elianne?
Ik heb ze een keer aan het werk gezien tijdens een trailerlaaddemo. Ik vond ze wel oké, alhoewel ik ook wel dingen zag die ik zelf anders zou doen. Toch denk ik dat je wel veel van ze zou kunnen leren, en ach, is het bij elke instructeur niet zo dat je het nooit 100% met hem eens bent?
goed gezien marja en ja vandaar stel ik inderdaad deze vraag...Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
aankomende herfst, september, oktober en november wil ik "ergens" stage gaan lopen om meer ervaring op te doen met paarden en het liefst western nh gericht, alleen maar voor mezelf en mijn paardjes... aangezien ik dan toch even geen school heb.
dus andere suggesties zijn ook welkom, ook in het buitenland
(er stond ook een showteam op marktplaats die stagaires zocht, leek me ook leuk)
The darkest hour is befor it get light!!!
Leuk Elianne!!!
Mssn moet je gewoon maar eens gaan kennismaken met John en Monya? Kun je zelf oordelen of het je wat lijkt.
Heee die van dat showteam heb ik niet gezien, waar staat die?
Een vriendin van mij is in ieder geval erg enthousiast over t 'balingehof, dus wat dat betreft heb ik alleen nog maar positieve dingen gehoord.
Klinkt gaaf!(ook het deel waarin ze mensen zoeken voor de zomer)
note to self: change the mind, the body will follow.
ik zou gewoon lekker kennis gaan maken daar!
nu heb je de kans! als je later ouder bent dan komt het er niet meer van werk/partner etc.
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Ik zou het ook zeker doen! Je steekt en ongetwijfeld veel van op.
Bladwijzers