Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Iemand al van shiatsu bij paarden gehoord/ervaring???

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Iemand al van shiatsu bij paarden gehoord/ervaring???

Gisterenavond riep Jan mij iets interessants op TV:

dieren in nesten

Dierenprogramma met Chris Dusauchoit
    26ste aflevering (reeks 10)

We maken vandaag kennis met Evy en de onhandelbare hengst Blue. Hij is verdrietig, en laat dat merken door zich agressief te gedragen. Evy behandelt hem met shiatsu, een techniek die het midden houdt tussen acupressuur en massage.

Hier al iemand van gehoord, of iemand met ervaring?
    "Dromen komen uit..."

Re: Iemand al van shiatsu bij paarden gehoord/ervaring???

Lodash is ooit in een serie van 3 behandelingen gedaan door een shiatsumasseur, Kerry Sharp.
    Hij vond het helemaal zalig!
    De derde keer dat Kerry uit zijn auto stapte, stond Lodash naar hem te hinniken

Ik zie op de website dat hij een "combinatie van Shiatsu, Marishia Massage & Chi Gong" doet.
    (http://www.kerry-sharp.nl/)

May the horse be with you!

Hey,

Ik heb de aflevering gezien. Ik werd getipt en gelukkig kan ik belgie een ontvangen.

Een paar jaar geleden (jaartje of 9 inmiddels alweer) reed ik op een manege -die bij uitstek de NH-manege van Nederland is vind ik- werd het bij een paar paarden toegepast.
    Ik was nog vrij jong, dus veel weet ik er niet meer van, maar ik vond het wel erg vaag. Net of men wilde dat het werkte maar dat je feitelijk niet zag dat het werkte. Het kan natuurlijk goed dat op die manege de shiatsu verkeerd werd toegepast en dat je daarom geen verschil zag. Wat ik op het filmpje zag vond ik echt verbluffend. Wat de therapeut zei dat er ging gebeuren gebeurde ook precies.

Ik heb het idee dat shihatsu iets is wat moeilijk correct toe te passen is. Om de behandeling te kunnen laten slagen moet je echt heel goed kunnen aanvoelen waar bij het paard het probleem zit en welke aanpak het beste zal werken.

Om te zeggen, nee ik geloof er niet in, nou dat zeker niet, want het filmpje zegt echt al heel veel. Dat je makkelijk een shihatsu-therapeut treft die de therapietechniek niet (goed) beheerst is denk ik erg groot.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Bij Syntra in Genk kan je een cursus Shiatsu voor je paard volgen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Lodash is ooit in een serie van 3 behandelingen gedaan door een shiatsumasseur, Kerry Sharp.

Ik zie op de website dat hij een "combinatie van Shiatsu, Marishia Massage & Chi Gong" doet.
    Heee...Kerry, mijn zadelmeneer!
    Karianne, hebben dit soort massages zin? Of is het alleen maar voor het 'lekker' ? Hoe verhoudt zich dit bv met jouw chiropractische aanrakingen?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Kan ik ook een opmerking maken ?
    Shiatsu werkt vooral op het soft-tissue en dan de energiebanen.
    Ik vind dat het bijv veel overeenkomsten heeft met Equine Touch, vooral de plaats waar je het doet, alleen de manier van aanraken is anders.
    En een paard is een paard dus het is logisch dat je op dezelfde reactieve plaatsen werkt.
    Het is een mooie zachte manier van bodywork. Om practitioner te worden moet je een 3 jarige studie doen.
    Ik ga waarschijnlijk een cursus Equine Touch geven op de Belgische School voor Paardenshiatsu deze zomer

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb de aflevering ook gezien. Ik was onder de indruk.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ik heb de Syntra cursus in Genk gevolgd, maar was niet onder de indruk. De paarden vonden het fijn, ik kon wel wat voelen hier en daar wat bevestigd werd, maar de lesgeefster kon (of wilde) niet echt een antwoord geven op mijn vragen, vb vergelijking met Tteam,... ze had ook een boek er bij nodig om te zien welke meridianen waarop invloed hadden, maakte op mij niet echt een professionele indruk.
    Om zelf toe te passen vind ik Tteam leuker om te doen, maar dat kan ook zijn omdat ik er al langer mee bekend ben.

Ik heb ook de aflevering gezien en vond het wel interessant en leuk om te zien hoe het paard veranderde... Sta er wel nogal sceptisch tegenover.
    Aan de andere kant lijkt mij dit wel heel interessant om toe te passen om eczemers???? Ik denk aan die speciale behandeling van... van... ik geloof dat het van Blacky en Sjors was van Miriam van Nieuwe Mege?? Craniosacrale therapie ofzoiets?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elineke
    Ik denk aan die speciale behandeling van... van... ik geloof dat het van Blacky en Sjors was van Miriam van Nieuwe Mege?? Craniosacrale therapie ofzoiets?
    Even offtopic, dit is iets hee anders, maar érg interessant vind ik. Er stond een groot artikel in de Amazone over deze maand.

Myra heeft ook behandelingen gehad van Kerry. Die massages zijn vooral erg lekker geloof ik, op lange termijn weet ik het effect niet.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dag Liesbeth,
    ik heb onlangs een wedstrijd gewonnen uit het VVRmagazine en daardoor heb ik een gratis cursus gekregen bij Evy (die Evy van dieren in nesten). Deze gaat door in januari, dus als het afgelopen is, kan ik je er meer over vertellen.

Ik geloof dat een cursus 90€ kost (maar weet niet of dit voor 1 avond of de 2 avonden is).

Ik heb dat van dieren in nesten niet hélemaal gezien, dus ik heb het paard niet voor de behandeling gezien. Maar ik moet zeggen dat ik niet écht onder de indruk was. Ik vond dat het paard niet opmerkelijk kalm werd tijdens de behandeling, hij stond toch nog te brullen?

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

K-trien, ik heb alleen het resultaat gezien (ja te TV net iets te laat op), dus ik weet echt niet wat voor en na of tijdens was. Maar ik had er nog nooit van gehoord en mijn nieuwsgierigheid was weeral gewekt!!!

Geweldig zeg zo een cursus kado, schrijf je een verslagje want ik ben benieuwd!!!
    "Dromen komen uit..."

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

Heee...Kerry, mijn zadelmeneer!
    Karianne, hebben dit soort massages zin? Of is het alleen maar voor het 'lekker' ? Hoe verhoudt zich dit bv met jouw chiropractische aanrakingen?
    Goeie vraag. Ik ken de ins en outs van shiatsumassage niet.
    Ik kan me zomaar voorstellen dat er paarden zijn, waarbij ik, na de gewrichtjes te hebben losgemaakt, denk: dit paard heeft nu, na mijn behandeling, aanvullend massage nodig.
    En dan zou ik zeker Kerry aanraden. Wat het precies doet op energetisch/fysiek/noemmaarop-niveau, daar weet ik gewoon te weinig van, dat dan weer wel.
    Maar lekker vinden ze het zeker!

Andersom kan ik me ook zomaar voorstellen dat een paard dat chiropractische prooblemen heeft, onvoldoende zal opknappen van alleen massages. Omdat een 'vastzittend' (lees: onvoldoende bewegelijk) gewricht toch niet zo makkelijk los zal komen bij de massages.

May the horse be with you!

Actief Forumlid hanne01's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Hallo,

ik heb in september een cursus gevolgd bij Evy en dat was echt een heel erg leuke ervaring! Sindsdien masseer ik mijn pony ook af en toe en hij geniet daar van!! (en dat terwijl hij niet zo graag gepoetst wordt!) Evy kon ook goed antwoorden op alle vragen. Ik vindt shiatsu echt heel erg leuk, en ik raad het dan ook iedereen aan
    wie nog vragen heeft mag ze altijd stellen

Die aflevering heb ik wel niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen hè

Groetjes,
    Hanne
    dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
    Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina

shiatsu massage... daar ga eens eens iets over opzoeken ik ben nu natuurlijk wel sportmasseur maar shiatsu kende ik nog niet..

Hanne zou jij mij een beetje kunnen vertellen hoe jullie werken ? (gewoon vanuit interesse) dan weet ik een beetje wat de verschillen in de massages zijn

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten