Pagina 4 van de 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 127

Topic: Swing-up-challenge :-)

  1. #46
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: Swing-up-challenge :-)

    oww...

    En ik moet zelfs met een krukje op mijn shetlander van net boven de meter klimmen...

    Ach, van de zomer, als het goed gaat, zwaai ik me zo weer op mn poownie

    Als iemand een onverstoorbare shet zoekt om te oefenen... Ik heb er nog wel eentje staan. Voor een wortel doet ie alles

    Groetjes, Lacuna

  2. #47
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Toen ik nog Zeeland woonde zag ik veel mensen zo opstappen, zelf heb ik het een tijdje op vakantie geoefend. Op een bronzen standbeeld ergens in een stad dan wel, op een echt paard heb ik t nooit aangedruft, veel te bang het te schoppen.
    Lijkt dit ook niet een beetje op de voltige-opstap maar dan in stilstand?

  3. #48
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Onverstoorbaar??????????? Die laat mensen dood neervallen met pissige blikken! Ze hoeft geen spier te vertrekken, alleen al met haar blik kan ze je het gevoel geven een ernstige overtreding te begaan.
    O dan had ik toch de verkeerde indruk, ik dacht datje bij Enya veel kon doen zolang je geen te gekke en vermoeiende dingen vraagt. Dan toch op zoek naar een brave schet Trea
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #49
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Ik kan wel de spring, opdruk klauter klim techniek. Lukt me op Sterre en is me ook gelukt op Enya.
    Zag er vast heel soepel en charmant uit toen he Trea?

    Maar goed ik ben ook 1m83 en Sterre 1m55. geen idee hoe hoog Enya is, dat was i.v.m. de ronde omvang toch best lastig.
    Zou die super gemakkelijk uitziende zwaai ook wel willen kunnen. Alleen vrees ik dat ik met mijn stijve lijf zoveel oefening nodig heb dat ik daarna een zwaar sjacho paard heb.

  5. #50

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Onverstoorbaar??????????? Die laat mensen dood neervallen met pissige blikken! Ze hoeft geen spier te vertrekken, alleen al met haar blik kan ze je het gevoel geven een ernstige overtreding te begaan.
    O dan had ik toch de verkeerde indruk, ik dacht datje bij Enya veel kon doen zolang je geen te gekke en vermoeiende dingen vraagt. Dan toch op zoek naar een brave schet Trea
    Ja nou!
    Elianne was eens hier, en die wilde vanaf de achterkant op Enya springen. Ze sprong de eerste keer niet hoog genoeg, maar toen had Enya inmiddels wel door wat de bedoeling was. Toen Elianne de tweede keer sprong, ging Enya's achterbeen met perfecte preciezie achterwaarts op het moment suprême. Elianne had de dag erna een prachtige afdruk op haar bovenbeen. En dat hoofd van Enya.. ik zie het nog voor me. Als een koningin (lees; 'arrogante uitdrukking') stond ze te kijken, hoe wij.. onderdanen het toch in ons hoofd haalden om zulke dingen met háár te doen. Maar ze verzette geen stap, een koningin maakt zichzelf niet graag moe.

    Funnygirl deed het in één keer. Dat was niet zo bijster charmante poging om te zien, maar een tweede keer lukt meestal niet.

  6. #51
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Ach ja geef haar eens ongelijk, het is dussss geen watje
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #52
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ebby
    , zelf heb ik het een tijdje op vakantie geoefend. Op een bronzen standbeeld ergens in een stad dan wel, op een echt paard heb ik t nooit aangedruft, veel te bang het te schoppen.
    Waar ? In welke stad? Zou het erg zijn als dat standbeeld 1x in de week misbruikt wordt door een swingup indianenzwaai clubje
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  8. #53
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Swing-up-challenge :-)

    haaaaha ik zie het al helemaal voor mij, midden op een stadsplein effe zitten oefenen om op een paard te springen.....


    ik volg trouwens lessen om dit te leren, en gisteren ben ik - voor het eerst helemaal zonder hulp - met indianenzwaai op een paard van 1m70 ongeveer geraakt!!! wel niet zo elegant, en mét voltigesingel, maar toch.......

    dus in theorie zou dit willen zeggen dat ik zéker op ghaalien geraak zonder hulp, maar ik probeerde het vandaag, en ze zat zowaar op haar knieën , is dat normaal???

    xxx julieke

  9. #54
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Swing-up-challenge :-)

    wat een meedenkend paard heb jij, Julie!!!

  10. #55

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Vndaag geoefend, lach maar, vanaf het IKEA opstapkrukje.

    Doel:
    -Eerst de beweging in de benen en het lijf krijgen, en dan steeds hoger springen (lees: lager opstapje).
    -Susan daarbij zo min mogelijk hinderen.

    Tuurlijk is het makkelijk vanaf een opstapkrukje, maar zo krijg ik die beweging in het lijf, en worden die zenuwbanen lekker verbeterd en verbeterd en dan spring ik er ooit zo op.

    Voelt echt zo leuk, als je er zo op springt!

    Morgen iets lagers zoeken.

    May the horse be with you!

  11. #56
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Vndaag geoefend, lach maar, vanaf het IKEA opstapkrukje.

    Doel:
    -Eerst de beweging in de benen en het lijf krijgen, en dan steeds hoger springen (lees: lager opstapje).
    -Susan daarbij zo min mogelijk hinderen.

    Tuurlijk is het makkelijk vanaf een opstapkrukje, maar zo krijg ik die beweging in het lijf, en worden die zenuwbanen lekker verbeterd en verbeterd en dan spring ik er ooit zo op.

    Voelt echt zo leuk, als je er zo op springt!

    Morgen iets lagers zoeken.
    Dat had ik n ook al bedacht. In het filmpje hadden ze het wel over steeds een hoger paard. Maar ik dacht ook aan steeds een lager krukje. Ben begonnen met ons enorme blok. Eigenlijk zou ik er iedere dag een cm af moeten zagen ofzo

  12. #57

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Ik had ook al bedacht om te beginnen met het ikea krukje.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  13. #58
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    wat een meedenkend paard heb jij, Julie!!!

  14. #59
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Vanochtend met afstappen tikte ik Whoopie al aan met mijn voet , toen dacht ik ja dan wordt erop springen toch wel erg moeilijk. Stond later nog eens naast haar zonder zadel, mijn been nog eens gezwaaid maar voelde mij behoorlijk ontmoedigd, gaat dit oude lijf niet meer kunnen denk ik zo Is ook goed.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #60

    Re: Swing-up-challenge :-)

    Janneke, dat is dus precies waarom ik het vanaf een opstapje doe!!

    Als ik gewoon naast Susan sta (ik herhaal blozend: slechts 1.43), dan zie ik het zo NIET voor me, dat het ooke cht niet gaat lukken. Hele lijf snapt dan niet wat het hoe moet doen.

    Vanaf opstapje kan je het je lijf slow and right leren (hee waar heb ik dat meer gehoord? )

    Behandel jezelf, je lijf, je hoofd dat denkt dat je het niet kan, als een paard dat je iets wilt leren, kleine stapjes, altijd 'a winner'!! En dan langzaam aan moeilijker maken, maar altijd a winner.

    Vandaag i.p.v. IKEA-opstapje iets van 'slechts' 34 cm genomen.
    I'm a winner

    May the horse be with you!

Pagina 4 van de 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •