Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 111

Topic: Horsenality chart ingevuld

  1. #76
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Bedankt Jasmijntje, maar dit is niet degene die ik bedoel. Deze is gewoon via de Parelli site te vinden, ook als je geen savvy club member bent. Ik bedoel degene die Trea op de vorige pagina gepost heeft als jpg maar ik had hem graag groter. Ik bedoel dus die met de positive attributes.
    Maar ach, de jpg voldoet bij nader inzien ook wel, hij is wel kleiner maar we leesbaar.
    Als het goed is Marja bestaat het pdfje wat ik je mailde uit 2 horsenality chart's, even naar onder scrollen en dan krijg je het tweede blad de "positive attributes" (en die staat niet de gewone parelli site) .

    Maar begrijp dat Trea hem al inmiddels heeft kunnen malen .

  2. #77
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Oeps Jasmijntje, dat klopt ja, had ik helemaal niet gezien!
    Nou ja, nu heb ik er dus twee. Bedankt Trea en Jasmijntje!

  3. #78
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Geeft niet Marja, is ook niet zo duidelijk misschien

    [attachment=0:5d1a1]HorsenalityChart.pdf[/attachment:5d1a1]

    Weet niet of het is gelukt , maar misschien dat jullie (voor anderen die het ook willen) zo het pdf "positive attributes" kunnen downloaden. Wel even naar beneden scrollen voor de tweede chart.

  4. #79
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Thanx Laura
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  5. #80
    Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    249

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Ik hoop nog altijd op een volledige vertaling van de kaart. NAPPIE, waar blijft die aangeboden vertaling
    Sorry! Ben even niet op het forum geweest, had t echt superd Was inderdaad die avond begonnen aan vertaling, alleen had er niet bij stilgestaan dat ik nieuwe computer had en dus ook een ander fotobewerkingsprogramma... Ben echt aan het klooien geweest met dit programma (r) en toen maar gestopt. Daarna was ik te druk met van alles en kon ik 's avonds alleen nog maar op de bank ploffen
    Trouwens best lastig om in van die kernwoorden de subtiele verschillen in de vertaling aan te geven, als die er al zijn. Geef mij dan toch maar lappen tekst
    Maar zal hier anders nog even wat betekenisvragen proberen te beantwoorden...

    Heb nog even reliable en dependable nagezocht in mijn Eng-Eng woordenboeken, maar kon niet echt verschil in betekenis vinden. Achter reliable stond bijv "to be trusted, dependable" en achter dependable stond "to be trusted, reliable"

    Smart en clever lijken me hier ook synoniemen (waarom ze nou al die synoniemen in de chart zetten is mij nog een raadsel )
    Ze kunnen in andere contexten wel andere betekenissen hebben, maar die lijken me hier niet van toepassing. Of ja, clever heeft wel als bijbetekenis "handig", maar of ze dat nou bedoelen?

  6. #81
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Dank je Nappie!
    Dan betekenen dependable en reliable gewoon hetzelfde dus.

    Tussen smart en clever zal toch een verschil moeten zitten, aangezien smart bij LB extrovert staat en clever bij LB introvert... Maar ik snap het ook niet!

    En wat denk je dat er met perceptive bedoeld wordt, Nappie?

  7. #82
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Als ik in mijn vertaalmachine op mijn mac kijk naar verschil tussen smart=slim en clever=knap, denk ik bij knap meer aan "vindingrijk" zeker als het bij LBI staat? En smart zou je dan bij LBE wel kunnen zien als "slim"?

  8. #83

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Ik had altijd het idee dat smart gewoon slim (in de zin van snel leren) is, en clever = slim op een sneaky manier. En met sneaky bedoel ik niet echt stiekum, maar zo slim om jou iets te laten doen wat je eigelijk niet wil, je erin luizen.. op die manier slim. Bijdehand, dát is het woord!

  9. #84
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Ja.... dat is denk ik wel de goede benaming bijdehand

  10. #85
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Hmmmm..... oké.... blijft toch wel een lastige vind ik, om te bepalen welke van de twee je paard nou is!

    Ik zal het ook eens aan m'n vriendin die Engels gestudeerd heeft vragen.

  11. #86
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Staat perceptive niet voor zoiets als "opmerkzaam"?

  12. #87
    Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    249

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Nog even gekeken, ben iets wakkerder inmiddels Jullie hebben volgens mij allebei wel gelijk over clever.
    Maar er stond ook nog in een van m'n woordenboeken dat clever in amerikaans engels wat minachtender/neerbuigender gebruikt wordt dan smart, iets informeler, smart is meer op een goedkeurende manier (in het Brits is dit trouwens andersom)
    En dan kom je voor clever op de betekenis "having a quick mind but without seriousness, good judgement or sincerity (oprechtheid)"
    Helpt dit iets?

    Perceptive betekent opmerkzaam, gevoelig

  13. #88
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Ja dan kom je voor clever idd uit op iets in de richting van sneaky, zoals Trea al aangaf.

    Wel ingewikkeld dat die Amerikanen net andersom denken dan de Engelsen! Maar aangezien Parelli Amerikaans is, gaan we maar van de Amerikaanse waarden uit dan.

    @ Trea: Smart is niet precies hetzelfde slim als in snel leren, want 'smart' en 'fast learner' staan apart genoemd (wel beiden in het LBe quadrant). Maar ja wat het verschil dan wél is???

  14. #89
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nappie
    En dan kom je voor clever op de betekenis "having a quick mind but without seriousness, good judgement or sincerity (oprechtheid)"
    Helpt dit iets?
    Hmmmm ja het helpt , alleen hoe zou je het dan in een woord benoemen? Vind bijdehand nog steeds wel passend

  15. #90
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Horsenality chart ingevuld

    Als ik in de van Dale kijk voor slim, wordt er ook "snel van begrip" genoemd, zou dat niet bedoeld worden met smart, zeker in het kader van LBE?

Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •