Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Verkouden?

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Verkouden?

Ik zie bij Mack dat er steeds slijm uit z'n neus komt. Vaak niet heel erg veel, maar wel steeds iets zeg maar.
    En soms vallen er echt klodders witte slijm uit.

Ik denk dan ook zelf dat hij wat verkouden wordt. Hij staat 24 uur per dag buiten, met een schuilstal, waar hij de hele dag hooi in krijgt. Hij kan dus de hele dag hooi eten en in de stal staan als hij dat wil. Dit doet hij natuurlijk niet zo veel.
    Hij staat ook zonder dekens. Maar hij ziet er verder (volgens mij) wel goed uit. Lekker in zijn wintervacht en het lijkt er niet op dat hij het te koud heeft.
    Dit kan ik natuurlijk verkeerd hebben, maar ik zou het heel fijn vinden als jullie misschien ideeën hebben?

Re: Verkouden?

Moeilijk om er wat over te zeggen. Als er al langere tijd constant slijm uit de neusgaten komt, dan is er toch iets gaande - zeker als dit ook optreedt als het paard zich niet ingespannen heeft. Ik zou het goed in de gaten houden want een verkoudheidje kan zomaar chronisch worden. Het kan ook op andere dingen duiden ( slecht gebit bv - haken op de achterste kiezen, hoog in de kaak!! ).

Ik zou in eerste instantie eens proberen de weerstand wat op te peppen, misschien een vitaminespuit proberen (Paardendrogist) of een vergelijkbaar middel. Wordt het dan niet beter, dan toch even de vraag aan je DA voorleggen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wordt het ook erger bij inspanning? Hoest hij er ook bij.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Bedankt voor jullie reactie!

Als Mack zich in moet spannen wordt het niet erger. Onder slijm versta ik echt wit slijm en dat is nog maar heel enkel dat het zo erg is. Maar tijdens het wandelen gisteren viel me wel op dat hij wel last heeft van een loopneus, maar dit is dan geen slijm. Dus in dat opzicht valt het nog wel mee dan, denk ik ...
    Hij hoest gelukkig ook niet. Dat heeft hij voor een paar maand geleden wel gedaan maar dat kwam door te stoffig hooi en dat is al helemaal over, al een paar maand.

Je kan ook koorts opmeten, weet je altijd wat meer.

Bladwijzers

Forum Rechten