Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Overgehaald: hoe nu te beginnen

Overgehaald: hoe nu te beginnen

Ik ben tot mijn grote verbazing niet immuun gebleken voor de aantrekkingskracht van Parelli

Met andere woorden: ondanks mijn vele reserves t.o.v. Pat na het gedeeltelijk lezen van zijn boek, heb ik door jullie ervaringen toch besloten me er nogeens in te verdiepen.

Misschien dat het boek me niet genoeg aansprak omdat beelden vaak veelzeggender zijn. Ik ga het hoedanook nogeens proberen met Pat, maar dan met videobeeldmateriaal.

Nu ben ik verder een absolute Parelli-leek en biedt het boek me niet echt veel houvast. Om eerlijk te zijn vind ik de Parelli site ook niet zo duidelijk. Dus vandaar mijn vraag aan de kenners: als je helemaal vanaf niets begint met Parelli, koop je dan gewoon een level 1 pakket? En zit daar dan ook de horsanality dvd bij? Want vooral dat onderwerp lijkt me echt interessant. Weet ik ook gelijk wat al die prachtige termen hier op het forum betekenen
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Re: Overgehaald: hoe nu te beginnen

Grappig.. jij ook al?

Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Pakket level 1 kopen, het oude (goedkoop op e-bay) of het nieuwe. De verschillen: oude pakket is meer enkel over de oefeningen minder over de reacties van je paard.

En de horsenality DVD zit er niet bij: maar toevallig heb ik er eentje liggen dat ik kan missen dus voor een goed bod (via PB) mag je hem kopen!
    "Dromen komen uit..."

Nieuwe level 1 pakket bestellen, die rode doos met al die dvd's en dan gewoon beginnen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Grappig, ik ben benieuwd. Ben zelf ook begonnen met level 1 dvd's, het is erg intressant om te zien en om mee aan de slag te gaan. Nu had ik al een jaartje op zo,n soort manier les gehad maar hier zit veel extra info bij en dat maakt het juist leuk. Sommige dingen doe ik op een andere manier, en daar voel ik mij inmiddels prima bij.
    Ik ben enthousiast en ben van plan pakket 2 ook aan te gaan schaffen.

Ik zou gewoon beginnen met level 1 anders mis je gewoonde basis als je echt wat met Parelli wilt gaan doen, de dvd,s uit de succes serie zijn ook afzonderlijk de moeite waard maar er wordt toch veel terug gegrepen op "parelli kennis"om het zo maar even te zeggen.

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Met andere woorden: ondanks mijn vele reserves t.o.v. Pat na het gedeeltelijk lezen van zijn boek, heb ik door jullie ervaringen toch besloten me er nogeens in te verdiepen.

Misschien dat het boek me niet genoeg aansprak omdat beelden vaak veelzeggender zijn. Ik ga het hoedanook nogeens proberen met Pat, maar dan met videobeeldmateriaal.
    Dat boek IS ook vreselijk!

Ga voor het nieuwe level 1 pakket (rode doos), bestel hier bij equiplay een touwhalster, leadrope en carrotstick met string, duw dvd 1 van het pakket in de dvd speler en volg de instructies op.

Hier kosten de paketten niet zo veel.
    Succes en laat nog eens van je horen!

http://parellieuroshop.hets-gmbh.ch/...94b1973da882ca

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Eens met Trea het boek heb ik ook ooit gekocht en toen had ik zoiets van ....daar wordt ik niet veel wijzer van.

Ik heb thuis nog wel een videoband van P Parelli liggen waar hij "the seven games "doet met een paard, je krijgt dan een idee wat de bedoeling is. Wel vindt ik hem op deze band een beetje te lomp met een zeer sensibel arabiertje maar gelukkig heb ik dat inmiddels ook anders gezien, je moet goed blijven kijken hoe jij het kunt toepassen.

Als je zegt ik wil eerst eens wat zien voordat ik iets ga kopen (wat ik mij kan voorstellen) dan mag je hem wel lenen, stuur dan maar een pb.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hoi leuk dat je ermee gaat beginnen.
    Ik zou me er ook wel meer in willen verdiepen, maar wat ik me afvraag zijn de dvd,s wel met nederlandese
    ondertiteling? En de boeken zijn die ook in nederlandse versie?
    Of is alles in het engels?
    Mijn engels is namelijk niet zo supergoed dat ik alles zo goed begrijp,
    en dan heeft het weinig zin om zo iets aan te schaffen als je de boodschap niet eens verstaat.

Hoi,

Alles is in het engels. Maar Equisense is in het Nederlands! http://www.equisense.nl.

Veel plezier.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

wou net zeggen. mocht engels een barriere zijn om te beginnen, zou je eens bij http://www.equisense.nl kunnen kijken
    op http://www.equiplay.nl is momenteel een aanbieding waarbij je alle benodigde materialen en de dvd met korting kunt aanschaffen.

Wow, allemaal bedankt voor de input en de lieve suggesties!

Ik weet nog niet of ik echt van A tot Z alles avant le lettre wil/kan doorlopen, want Thijs is zo goed als blind en visuele signalen komen bijvoorbeld niet altijd helemaal door (dus niet alles zal helemaal zo kunnen gaan als bij een ziend paard) en daarnaast heb ik los al wel werk met lichaamstaal met hem gedaan. Ook gebruik ik het veel met het grondwerk. Als het elkaar zou bijten, hou ik het maar bij het oude, anders wordt het denk ik te verwarrend voor hem

Maar ik ben sterk van mening dat er overal wel iets te leren valt, of het nu om religie gaat of om paarden (of om paardenreligie, dat kan natuurlijk ook ) En zo'n kans wil ik niet voorbij laten gaan. Omdat ik n.a.v. het boek en wat eigen ervaringen een nogal ongezouten mening over Parelli leek dat me ook wel een goed begin Het kan soms heel verhelderend zijn om vastgeroeste denkbeelden eens op te schonen

Om heel onbescheiden te zijn denk ik dat we de level 1 test zoals hij in het boek staat met wat oefening al wel snel zouden halen, m.u.v. de side pass en het springen aan de longe. Dat eerste omdat hij er denk ik een schouderbinnenwaarts van zou maken met als dat grondwerk dat we de laatste tijd doen en de tweede ehh door de voor de hand liggende reden bij een blind paard

Dat wordt dus een level 1 pakket om de basis goed erin te hebben, en een level 2 pakket voor de uitdaging en een horsanalities cd-rom omdat ik dat gewoon ontzettend interessant vind Mijn portemonnee zoekt nu dekking

Nouja, touwhalster en leadrope heb ik al, dat scheelt
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Bladwijzers

Forum Rechten