Graag wil ik jullie het volgende voorleggen, ik heb hier echt hulp bij nodig.
Ik schets de situatie:
ik ben 1.70 lang en het paard heeft een schofthoogte van 1.84, ik ben dus een kleintje naast deze 13-jarige brave ruin.
Wil ik hem een stalhalster om doen dan helpt hij me en doet z'n hoofd naar beneden en steekt z'n hoofd zelf in het halster. Hartstikke fijn want zou hij zijn hoofd omhoog houden dan ben ik nergens...
Het probleem is nu dat als ik dat halster af wil doen, hij óók 'helpt'; op het moment dat ik het halster over zijn oren heen haal, zwiept hij met een rotgang zijn hoofd om het halster af te krijgen. Meestal is hij een beetje opgefokt als hij weer zijn stal ingaat (oooo...wáár zijn de andere paarden ?) en wanneer ik zijn halster probeer af te krijgen krijg ik een beste zwieper van dit kasteel van 1.84 en ruim 850 kilo.
Hij staat dan wel netjes stil, maar die zwieper, hé....iedere keer weer bezeer ik mezelf. Mijn inziens probeert hij me echt wel te helpen, is daarbij echter ongeduldig en ERG lomp. Negen van de tien keer blijft het halster hangen achter zijn oren, doet hij zijn hoofd omhoog omdat het halster ergens voor zijn ogen hangt en gaat ie zelfs lopen trekken.
Nou kan ik natuurlijk een parelli-halstertje gebruiken, dat blijft zowiezo niet achter z'n oren hangen, maar ik wil gewoon het stalhalster kunnen gebruiken.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Alvast dank voor het meedenken !!
Bladwijzers