Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 59

Topic: Chris Irwin - Train the trainer program 2008

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Chris Irwin - Train the trainer program 2008

zo zie je maar weer die opleiding verdient zichzelf terug hehe....
    Aangezien ik wel veel mensen ken die Chris Irwin kennen en ik ook denk dat hij me nog een heleboel kan leren vind ik het een goede investering...

En eigenlijk wil ik helemaal niet naar parelli gewoon omdat het concept me niet zo aanstaat...het lijkt inmiddels meer een hobby cursus dan een serieuze instructeurs cursus...
    Maar das mijn idee
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Het wordt mssn wel een beetje ot nu, maar hoezo lijkt Parelli nu meer op een hobby cursus dan op een serieuze instructeurscursus?

(Niet dat ik nog overweeg om die te gaan doen hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig naar wat je bedoelt...)

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Laat ik dan eerst even voorop stellen dat ik er ook nog nooit ben geweest maar wel een aantal mensen ken die er geweest zijn. En dan gaat het mij vooral om de eerste cursussen die ze nu geven van 6 weken...die moet je toch eerst doen VOORDAT je ooit kans maakt instructeur te worden...

Waar ze in de oude cursussen nog gericht praktijk les gaven krijg je nu een heleboel concepten en theorie die je dan in de namiddag met je lease paard kunt testen.....of niet.
    Eigenlijk wordt je dus in het praktijk gedeelte losgelaten en er wordt niet ingegrepen tenzij je jezelf, je paard of anderen in gevaar brengt OF je natuurlijk compleet de verkeerde kant opgaat.
    Het gevaar hierin vind ik dat je veelal een level 3 paard onder je kont krijgt en je,als je niet zo heel goed bent, al snel het gevoel hebt dat alles wel gaat.

Nou zolang jij een geweldige cursus hebt hebben de instructoren dat ook natuurlijk. Dus denk ik dat je aan het eind van de 6 weken met een heleboel concepten naar huis gaat die vervolgens ergens stranden omdat je er weinig in de praktijk ECHT mee hebt gewerkt onder toezicht.

Mij bekruipt dus een beetje het gevoel dat je in een perfecte leer omgeving bent want veel kan en veel mag. En iedereen is happy en vrolijk....ik mis dan toch een beetje structuur die gebaseerd is op progressie in die 6 weken. Dus je gaat weer blij naar huis na 6 weken en dan ben je thuis....

Ik heb aan Marie-Claire, Mary en Jarno gevraagd wat ze concreet nou hadden geleerd en ze konden me niet echt een antwoord geven....dat vind ik raar. Wel een heel boekje vol met notulen en dingen maar weinig succes in de praktijk.

Misschien heb ik het mis maar mij trekt het helemaal niet!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dus als ik het goed begrijp, is die 6 weekse cursus een soort voorselectie/vooropleiding om aan de daadwerkelijke instructeurscursus mee te mogen doen?

Wel raar dat je daarin zo losgelaten wordt en zoveel zelf moet uitzoeken... En na 6 weken zou ik toch idd ook wel willen horen wat iemand nu heeft geleerd daar!

Weet je of de mensen die jij kent, daar dan ook nog dingen hebben geleerd die je niet al via de lespakketten en al die nieuwe DVD series kunt leren (qua theorie en concepten bedoel ik dan, want ervaring leer je natuurlijk niet van een dvd)?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ehhhhh

Das een goede vraag....
    Ik geloof het een en ander over hill therapie. Dat zou werken om de toplijn van een paard beter te maken. Het schouder/heup systeem om een paard wat naar buiten kijkt in de Circling game weer naar binnen gesteld te krijgen...
    En ze zitten op seatbuilders (neppaarden door twee mensen in beweging gebracht) om hun zit te verbeteren.
    En natuurlijk het hele nieuwe fluidity gedoe. Met snaky bends en het gebruiken van je eigen lichaam om van je paard te krijgen wat je wilt.

MAAR nadat Pat zei op een SC dvd dat swb een 'partial disengagement' is en dat hij op de collection of leadchages dvd van de SS zegt dat je vooral van je binnenteugel naar je buiten been rijd heb ik het een beetje opgegeven met parelli en dressuur

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmmm dat zijn idd dingen die je via de DVD's allang vernomen kunt hebben (ik hoor tenminste nog niks nieuws....).

SBW een partial disengagement... hmmmm hoe ziet hij dat dan, dat partial? Paard plaats binnenachterbeen wel verder onder de massa, maar je disengaged toch niks?
    En zei hij echt binnenteugel naar buitenbeen, en niet binnenbeen naar buitenteugel????? De leadchanges dvd is één van de weinigen die ik nog moet kijken.

Tja Pat is ook geen dressuurmans hè, hij is een westernmans.

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ja precies maar praat er dan niet over ach en zo zijn er wel meer dingetjes waardoor het mij nu niet trekt...al zal ik ook nog genoeg van ze kunnen leren hoor...

Tja dat stukje van die swb is echt wel om je dood te schamen eigenlijk....hij doet swb maar zoals hij het noemt is het meer een beetje zijwaarts over de hoefslag want dan zou het inderdaad een deel disengagement zijn. Vervolgens zegt hij ook nog heel triomfantelijk dat hij nu zo zijn buitenteugel kan laten vallen EN demonstreerd dat ook nog even

nou ja zoals Jarno altijd zei....Pat doet altijd het omgekeerde van wat traitioneel is..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou ja als dat paard zonder teugels ook nog goed doorloopt in sbw dan is dat toch mooi?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

helaas liet hij zijn binnen teugel niet los......

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hahhaha nee dat gaat idd nergens over!
    Ach ja zo is het overal wel wat.
    Ik zou desondanks best over de middelen willen beschikken om bij verschillende trainers uitgebreide cursussen en opleidingen te gaan volgen! Maar voorlopig hou ik het maar mooi even bij de dingen waar ik al mee bezig ben.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Anna, ken jij ook mensen (evt virtueel ) die het train the trainer programma hebben gedaan? En wat zij ervan vonden?

En mocht je dit gaan doen: verslag?
    (je krijgt het vd zomer nog aardig druk met verslagen schrijven )
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik ken natuurlijk Eleanor die heeft meerdere train the trainer clinics gedaan..zij is zilver instructrice maar gaat zoals ze zelf heeft gezegd niet verder voor haar goud.
    Zij was ervan overtuigd dat hij haar dat nooit zou geven omdat er dan iemand even goed was als hij en zijn ego dat niet aankon
    Ik weet inmiddels dat er ook platina en diamant bij zijn gekomen en Chris het nu waarschijnlijk wel aankan om mensen goud te geven.

Ik ben ook bij een train the trainer clinic geweest in Canada en daar waren ook best veel amateurs. Ik denk echter niet dat dat in Arnhem het geval zal zijn aangezien het zo prijzig is.

Ik weet dat Eleanor graag les kreeg van Chris en daarom meedeed aan de clinics totdat zij alleen maar les stond te geven aan de mindere studenten en meer hulp van Chris was dan dat ze zelf leskreeg. Dat vond ze jammer en geeft er daarom niet meer geld aan uit.

Ze zou wel graag prive les willen maar dat is bijna onmogelijk.
    Dus als je wilt leren is het zeker heel goed....En aangezien het nu in Europa de eerste clinic is zal het niveau wel aardig gelijk zijn denk ik...Maar als er meer clinics komen en het niveau erg uiteen gaat lopen weet ik niet hoe interessant het is om dan nog mee te doen voor dat geld..

Dat zal ik ook moeten ervaren dan...

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Kreeg net een mailtje van stal Mansour: ik mag meedoen met de train the trainer clinic in mei!

Zit helemaal verdwaasd hier op het werk achter de compu, blij dat ik de eerste ben, heb nog even de tijd om bij te komen.

Hihihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

GAAAAF!!! gefeliciteerd joh!
    Ik hoop stiekem dat Anna ook wordt uitgekozen (want zij neem Shanna mee )

Gefeliciteerd Sannie!!! Ik ben heeeel benieuwd hoe het is!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten