Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: dressuur zadel

Re: dressuur zadel

Helemaal vergeten, je kan ook een Dan Kroetch optioneren
    dan kun je beter Kerry Sharp optrommelen want die heeft 't vak van Danny Kroetch geleerd en woont in Bilthoven. Is dus ook altijd bij de hand om eventueel aanpassingen te doen ( hij komt ook uit zichzelf na een paar maanden checken of je zadel helemaal okay is) . Kroetch zit in Canada en zijn zadels zijn razend-duur!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Hallo allemaal,

Met veel aandacht heb ik deze topic gelezen.
    Ik "lees" nog niet zo lang rond op het NH-forum, maar had gewild dat ik dat al eerder gedaan had. Soms bere-interressant!
    Ik heb een KWPN- merrie met een enorm brede rug, zonder schoft. Het heeft me bijna 10 maanden gekost een zadel te vinden voor dit paard. Toen ze 5 jaar was heb ik haar ingereden met een Stúbben zadel. Ze was toenertijd altijd al wat nukkig bij de eerste stappen als ik er opzat. Maar dat wijde ik aan spanning. Rijden ging daarna namelijk altijd heel lekker. Na 9 maanden rijden gingen we emigreren en ik was zwanger. Toen heeft ze een jaar alleen maar in de wei gelopen. Toen ik haar weer oppakte werd al snel de spanning na het opstappen steeds groter. Bovendien werd ze heel kort in haar gangen en kreeg ik haar met geen mogelijkheid ontspannen. Na heel veel controles op veel fronten kwam ik bij een zadelmaakster terecht die mij vertelde dat het zadel veel te krap was. WIST IK VEEL! Ik had toch een mooi Stübben zadel?
    Hoe dom kan een mens zijn!
    En fin, ik ben haar zonder zadel gaan rijden en alle problemen verdwenen al snel als sneeuw voor de zon. Dit was een duidelijk bewijs voor mij. Maar het was in een vreemd land heel moeilijk zoeken naar een nieuw zadel. De zadelmaakster had een nieuw zadel aan laten meten, maar dat paste ook niet! Zij werd er een beetje radeloos van. Ze is heel precies, maar miste in Denemarken een zadel voor paarden zoals die van mij. Een goede zadelpasservice heb je hier niet. Uiteindelijk ben ik met haar hulp bij een Equestor Wispelaere zadel terecht gekomen en die maar op goed geluk besteld.
    Ik heb natuurlijk wel allerlei foto's verstuurd en had de afspraak, dat als het niet past ik het zadel terug mag geven. maar een gok bleef het. 18 Maart komt mijn zadelpasser weer kijken naar het resultaat. Het lijkt nu in elk geval een heel stuk beter dan het was. Tot nog toe ben ik blij, misschien moet het nog wat licht aangepast worden, dat zien we wel. Maar zo goed als ze zonder zadel te rijden was, dat zelfde gevoel heb ik nog niet. Nog steeds kan ik niet alleen opstappen, maar dat kan ook haar angst zijn?? Dat kan nog komen, hoop ik, ik rij haar pas weer sinds anderhalve week.
    De sites die hier aangedragen worden lijken heel interressant, vooral "de Tweespan".
    Ik heb nu dus een dressuurzadel, maar zou nog graag iets willen hebben voor buiten en voor springen. Tenslotte heeft mijn paard vooral springbloed stromen. Maar het lijkt alsof dat nog moeilijker te vinden is.

En fin, ik hoop langzaam weer op de goede weg te zijn.

Groeten, Anke

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Super dat je zo naar je paard luistert

En zadels.. pffff.. het blijft een eeuwigdurend gehannes.. daar kan menigéén hier op het forum over meepraten

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Dank je wel!
    Ja, vroeger stond daar toch nog geen mens bij stil?
    Of misschien heb ik het wel nooit zo meegekregen...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten