Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 71 van de 71

Topic: parelli geldklopperij?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: parelli geldklopperij?

muisje, zit jij ook niet op that's the spirit forum?
    Ik heb daar eens een hele berekening gemaakt voor je omdat je daar ook zei dat je het zo duur vond... uiteindelijk kwam ik uit dat je voor ongeveer 7,5 euro een half u tot een u privéles op dvd krijgt... En dan heb 'k de pocketguides en theoryguide nog buiten beschouwing gelaten...

Ik wil die berekening hier best ook eens posten...

dit is de berekening die ik gedaan had:
    Het level 1 pakket kost nu op http://www.parelli.com 249 dollar, dat komt neer op 169,18 euro, neem 170 euro...
    Dat maakt dus 28,33 euro per dvd... even de pocketguides buiten beschouwing gelaten...

Op 1 dvd staan gemiddeld 4 lessen. Dat betekent dus dat je voor 7,08 euro 1 privé les krijgt.... Deze lesjes gaan van 20 minuten tot al vlug een uur...

Bovendien bekijk je de dvd zo vaak als je wil! En als je slim bent kan je je nog aanmelden op bijvoorbeeld het NH forum waar véél parelliërs zitten en waar je eigenlijk gratis raad kan krijgen als je vastloopt bij een bepaalde game/oefening....

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

wel zo heb ik ook geteld, hoeveel ik zou opdoen aan prive-lessen eer ik evenveel kon als in de paketten staat.
    Moet ook nog zeggen dat ik een keer een workshop heb meegedaan en moet zeggen dat we toen op 1 dag enorm veel hebben bijgeleerd. Zon meerdaagse cursus zou ik niet doen, teveel info in te korte tijd voor mij, maar de workshop was zalig!
    En och wat zijn zon paar paketten op een mensenleven e

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Babskonijn
    wel zo heb ik ook geteld, hoeveel ik zou opdoen aan prive-lessen eer ik evenveel kon als in de paketten staat.
    Moet ook nog zeggen dat ik een keer een workshop heb meegedaan en moet zeggen dat we toen op 1 dag enorm veel hebben bijgeleerd. Zon meerdaagse cursus zou ik niet doen, teveel info in te korte tijd voor mij, maar de workshop was zalig!
    En och wat zijn zon paar paketten op een mensenleven e
    yep idd! ik vind de pakketten meer dan hun geld waard!
    De cursussen zou ik graag doen, maar ik kan daar gewoon geen geld voor vrijmaken... Misschien in de toekomst wel, als 'k wat jaren anciënniteit heb en wat meer kan verdienen... Maar nu is dat nog niet haalbaar. Kom met m'n loon juist toe om ruimschoots van te leven. Ik heb wel iets over, maar dat wordt gespaard voor grote kosten (auto/paard/toestellen die stuk gaan,...)

Zo'n workshop lijkt me idd ook nog wel iets... maar ook daar heb 'k voorlopig nog geen budget voor. Maar wat niet is kan nog komen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Ik heb daar eens een hele berekening gemaakt voor je omdat je daar ook zei dat je het zo duur vond... uiteindelijk kwam ik uit dat je voor ongeveer 7,5 euro een half u tot een u privéles op dvd krijgt... En dan heb 'k de pocketguides en theoryguide nog buiten beschouwing gelaten...

Het level 1 pakket kost nu op http://www.parelli.com 249 dollar, dat komt neer op 169,18 euro, neem 170 euro...
    Dat maakt dus 28,33 euro per dvd... even de pocketguides buiten beschouwing gelaten...

Op 1 dvd staan gemiddeld 4 lessen. Dat betekent dus dat je voor 7,08 euro 1 privé les krijgt.... Deze lesjes gaan van 20 minuten tot al vlug een uur...

Bovendien bekijk je de dvd zo vaak als je wil! En als je slim bent kan je je nog aanmelden op bijvoorbeeld het NH forum waar véél parelliërs zitten en waar je eigenlijk gratis raad kan krijgen als je vastloopt bij een bepaalde game/oefening....

dit doet even niet ter zake maar het is MUISKE
    hoor hier muizeke, muisje

tja ik blijf het veel geld vinden,
    ik ben zelf nog een student en moet zien rond te komen met mijn drie paarden.
    mijn mama sponsert wel maar moest ik zo een pak aanschaffen zou het "weg gegooid geld" zijn.
    terwijl ik met al dat geld hooi, vlaslemelen en mengeling voor hen kan kopen.

uiteraard zijn tips altijd welkom maar ik ben niet iemand die lang kan stilzitten,
    ik kijk graag naar honza zijn filmpjes en improviseer, dan ga ik zo te werk op mijn manier,
    is goedkoper (en ja ik blijf een eeuwige prutspot )

en jep zit bij lydia op haar forum ook.
    zij is ook een voorbeeld voor ik, zelfs zonder neckrope vlamt ze de bossen in met haar paard...

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke

dit doet even niet ter zake maar het is MUISKE
    hoor hier muizeke, muisje

tja ik blijf het veel geld vinden,
    ik ben zelf nog een student en moet zien rond te komen met mijn drie paarden.
    mijn mama sponsert wel maar moest ik zo een pak aanschaffen zou het "weg gegooid geld" zijn.
    terwijl ik met al dat geld hooi, vlaslemelen en mengeling voor hen kan kopen.

uiteraard zijn tips altijd welkom maar ik ben niet iemand die lang kan stilzitten,
    ik kijk graag naar honza zijn filmpjes en improviseer, dan ga ik zo te werk op mijn manier,
    is goedkoper (en ja ik blijf een eeuwige prutspot )

en jep zit bij lydia op haar forum ook.
    zij is ook een voorbeeld voor ik, zelfs zonder neckrope vlamt ze de bossen in met haar paard...

Misschien zouden mensen zich in jouw mening kunnen vinden als ze het net als jij perfect zonder zouden kunnen? Ik kan niet zonder in ieder geval.

Margot van lare @

ik ben verre van perfect hoor.
    ik kan nog altijd niet wat honza blaha kan.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door florrtje
    Parelli is gewoon geldklopperij,
    mijn vriendin had behoorlijk grote probs met haar paard,
    ze vroeg om hulp, neen eerst weer uit je zakken kloppen,
    das toch niet meer parelli waarvoor het staat ?
    ze kunnen je niet meer deftig helpen,
    je moet het in je eentje doen,
    ik vindt ik persoonlijk die levels heel erg dom,
    je kan niet aan de hand van oefeningen weten of je klaar bent voor level 2
    levels op zich zijn sowieso dom , mensen verschillen nu eenmaal van elkaar
    en moeten hun eigen ding meer leren doen,
    wat zou de wereld toch zo heilig zijn moesten er allemaal florencejes rondlopen

Terug @ parelli, tis een grote schande, waarschijnlijk begon hij met een klein succesje puur op zijn hobby wat hij dan uitroeid tot zijn werk en daar kun je niet meer vriendelijk elkaar helpen, neen eerst betalen dan een lichte hulp!

groetjes
    Ik moet hier echt om lachen Florrtje.

Een dokter maakt je ook niet gratis beter, al lig je dood te gaan.
    Heb je hulp nodig bij het repareren van je computer moet je ook betalen
    Een hondencursus kost ook geld
    Een dierenarts idem dito
    Hoe kom jij op het idee dat Parelli gratis les zou moeten geven?
    Wat kost een manegeles? Wat leer je daar?
    Weet je hoeveel uren aan lesmateriaal er in 1 level zit?? Zou je diezelfde aantal lesuren nemen op een reguliere manege of bij een instructeur zou je minder geleerd hebben en veel meer geld kwijt zijn.

En waarom zijn levels 'dom'?
    Ik krijg de indruk dat je geen idee hebt waarover je praat.
    De levels zijn als de klassen in het schoolsysteem. Je begint bij de 1e klas en door te leren ga je over naar de 2e klas. Niks 'doms' aan.
    Ik vind dat parelli mensen moet helpen met problemen...
    Ok dat hij geld vraagt daar heb ik niets op tegen.
    Maar die boeken vind ik geldklopperij, ook die dvd's en dergelijke.
    Dat vind ik er persoonlijke ietsje over,
    als je nu gewoon naar hier op dit forum komt met je probleem graak je er erg
    goedkooop uit dan dat je heel je parelli ding moet volgen!

Haha,
    mja eigen mening ik vind parelli gedoe dom.

Hmmm ik vind datje niet de begleiding krijgt als in een privé les
    Je kan andere fouten maken die niet op dvd staan vermeld.
    wie corrigeert je dan?

Vraag ik me af.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Hmmm ik vind datje niet de begleiding krijgt als in een privé les
    Je kan andere fouten maken die niet op dvd staan vermeld.
    wie corrigeert je dan?

Vraag ik me af.
    Je paard corrigeert je dan.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Florrtje, waarom begin je hier nu weer over?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik vind dat parelli mensen moet helpen met problemen...
    Ok dat hij geld vraagt daar heb ik niets op tegen.
    Maar die boeken vind ik geldklopperij, ook die dvd's en dergelijke.
    Dat vind ik er persoonlijke ietsje over,
    als je nu gewoon naar hier op dit forum komt met je probleem graak je er erg
    goedkooop uit dan dat je heel je parelli ding moet volgen!
    ...en hoe denk jij dat de mensen op een forum als dit aan hun kennis komen? Natuurlijk is dat niet alleen via de Parelli-methode, maar ook wij hebben ooit ergens onze kennis vandaan moeten halen. Voor mij persoonlijk geldt dat ik dankzij Parelli een stuk sneller bepaalde resultaten bereik, dan wanneer ik zelf steeds het wiel opnieuw had moeten uitvinden.
    Jij krijgt toch ook heel veel kennis via Muiske? Als jij helemaal op nul had moeten beginnen, was je ook niet zover gekomen als waar je nu bent.

En nu nog eens wat: je zegt dat hij wel geld mag vragen voor les, maar niet voor dvd's etc. Maar ja, hij is nu eenmaal erg populair. Als ik NU een probleem heb en een les bij hem wil boeken, dan mag ik blij zijn als ik over een paar maanden aan de beurt ben. Heb ik daar NU wat aan??? Nee dus. Maar dankzij de dvd's, boeken enzovoorts kan ik een heleboel van mijn vragen beantwoord krijgen omdat veel dingen daarop besproken zijn. Ter aanvulling kan ik het Parellicenter vragen stellen die ze dan voor mij beantwoorden

Ja, Parelli is duur (net als andere trainers trouwens), en ik heb hard moeten sparen voor de DVDs. Maar ze zijn hun geld waard, ik haal er veel info uit en ben er enorm mee geholpen. Dus ik ben het niet met je eens dat het geldklopperij zou zijn. Het product doet immers wat het moet doen!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten