Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 71

Topic: parelli geldklopperij?

Re: parelli geldklopperij?

Ik ben blij met dit topic!
    Parelli-paketten vind ik hun geld in goud waard. Dubbel en dwars. Cursus heb ik nog nooit gevolgd, maar nu lees ik dat het dus blijkbaar niet in verhouding staat met de paketten?? Ik was van plan om binnenkort te gaan, maar ik ga nu wel aan het twijfelen of ik dit wel zal doen.
    Voor dat geld kan ik ook het level 3 pakket aanschaffen.. hmmmm vele uren inspiratie of een weekend op cursus... dilemma

Als je kijkt naar wat Parelli allemaal voor terrein heeft en paarden dat word natuurlijk wel uit ons verdiend.
    Je hoeft geen Parelli pakket aan te schaffen. Daarbij vind ik dit altijd kort door de bocht geredeneerd want de mensen van Parelli hebben dit land ooit ook moeten kopen, voor ze zo bekend werden al om hun cursussen te gaan geven. Ze hebben diepte investeringen gedaan waarvan het de vraag was, of ze dat er ooit uit zouden krijgen.

Als je de Parelli tour kalender bekijkt, dan zie je dat Pat en Linda heel vaak op stap zijn. Clinics geven all over the place. Als het de Parelli's alleen om het geld te doen was, dan zouden ze toch al hun land verkopen en lekker op hun kont op de bahama's gaan zitten.

Die nieuwe pakketten ook iedere keer. Wat daar voor een uren in gaan zitten. Het filmen, de marketing, personele kosten. Allemaal investeringen waarvan ze op voorhand niet kunnen weten of het gaat lonen. Ze nemen risico's en zetten een kwalitatief zeer hoog product in de markt. Ik geloof best dat ze daar aan verdienen, heus, maar in mijn optiek werken ze daar ook kei en kei hard voor. Dus iedere cent die ze verdienen, die gun ik ze van harte.

Zoals ze het mij gegund hebben een betere relatie met Poca te krijgen. Een andere visie op het leven in zijn algemeen. Alle fijne mensen die ik ontmoet heb dankzij het feit dat ik ooit met Parelli begon. Tja, als ik er zo nog eens over nadenk, dan zou ik gerust het dubbele betalen voor zo een pakket.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Toen ik met Parelli begon schrok ik ook van de prijs van de pakketten maar nu ik ze in huis heb (L1 en L2) vind ik het de beste investering van 2007.

Als ik nu op vakantie ga hoop ik vooral dat mijn Parelli pakketten niet gestolen worden.

Ja, tuurlijk wordt er geld aan verdient, is dit erg?

Nee, ik had dit zelf nooit kunnen verzinnen, dit is een stukje unieke kennis en kunde.
    Heerlijk dat ze deze kennis zo met ons willen delen.

Verder ook helemaal eens met Pocalover, ik denk dat je je vergist in de ontwikkelings kosten van dit soort items.

Iemand trouwens een idee hoeveel L1 en L2 pakketten er wereldwijd verkocht zijn?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja Trea, ik kan alleen maar zeggen dat ik -ondanks dat ik het duur vind en de groepen groot- tóch wel heel veel heb opgestoken van de cursussen...

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Mijne man vindt dat ze veeeeeeel te duur zijn, en klaagt steen en been als er weer wat geld van zijn visa-kaart gaat .

Hoe ik het bekijk? Het is duur, en ik denk (en lees) ook altijd wat is de meerwaarde: dus voor succes-series is het enkel Horsenalities geworden en dat was het weer dubbel en dik waard! Ik heb me eigenlijk nog nooit bedrogen gevoeld na de aankoop van een pakket, en nu weer zoek ik de delen die ik nodig heb om beter te worden, en bekijk en herbekijk ze....

Een jaar geleden volgden wij met drie één uur les op de manege, en wat ik (en mijn dochters) daar geleerd heb, tja dan zijn die pakketten spotgoedkoop!!!

En de lessen, ze zijn duur, maar als ik zie met wat een inspiratie je naar huis gaat, je kan weer verder voor een hele tijd!!!

Als ik bekijk wat je aan Normal nodig hebt voor je paard: winter en fleece-deken, voedingssupplementen, verschillende bitten, zadels, vet voor de hoeven, stalhalsters, zwepen, elke drie maanden hoefsmid enzovoort, enzovoort... Dan vind ik dat ik nog niet zoveel uitgeef aan mijn paardjes.

Tja en het is en blijft een hobby, en hobby's (zoals paardrijden) zijn duur!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Elke 3 maanden de hoefsmid (of elke 2 maanden)... heeft toch bijna iedereen wel nodig, niet alleen de 'normals'.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Elke 3 maanden de hoefsmid (of elke 2 maanden)... heeft toch bijna iedereen wel nodig, niet alleen de 'normals'.
    Tja ik doe het zelf , dat ik het ga volhouden met 12 hoefjes dat weet ik nog niet!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik ben blij met dit topic!
    Parelli-paketten vind ik hun geld in goud waard. Dubbel en dwars. Cursus heb ik nog nooit gevolgd, maar nu lees ik dat het dus blijkbaar niet in verhouding staat met de paketten?? Ik was van plan om binnenkort te gaan, maar ik ga nu wel aan het twijfelen of ik dit wel zal doen.
    Voor dat geld kan ik ook het level 3 pakket aanschaffen.. hmmmm vele uren inspiratie of een weekend op cursus... dilemma
    Aanm de cursussen heb ik ook erg veel gehad. Eén hele gave bij Eddy thuis en één minder leuke ergens op locatie. Als je je bekkie goed open durft te trekken en duidelijk je pounten kan aangeven om aan te werken dan is een cursus een erg goed idee! (naja vroegah dan he, weet niet hoe dat nu gaat met die nieuwe pakketten , mssn zijn de cursussen nu ook wel anders)

En voor de rest, ja het is veel geld ja, maar ik vond de pakketten (de oude dus in dit geval) hun geld dik en dwars waard. daarnaast heb je ook nog zoiets als marktplaats waar je de paketten kan doorverkopen als je een niet zo groot budget hebt.

Die nieuwe pakketten en succes series zijn wel hartverlammend duur, maar ook die kun je natuurlijk doorverkopen .
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Duur... tsja, kennis is duur.
    Al vind ik de vergelijking met les niet helemaal op gaan. Ondanks de parelli pakketten heb/had ik toch ook echt irl begeleiding nodig.
    Misschien was dat met een makkelijker paard en een andere voorgeschiedenis niet nodig geweest, maar ik heb nog meer geld uitgegeven aan les
    Maar het heeft effect gehad en het heeft er voor gezorgd dat Walter en ik goede vriendjes zijn geworden (nou ja, meestal dan )

Uiteindelijk kan iedereen zelf kiezen waaraan hij zijn geld uitgeeft en wat hij belangrijk vindt.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Toen ik siets ging verzorgen sprak ik met een stalgenootje en die vertelde wat een geld klopperij ze parelli vond.
    Ik hoorde de prijs van het pakket was ik het zo met haar eens! zij wist wel een goede instructrise koste maar 40 euro per keer. we zouden dan om de 3 weken lessen.
    Ik heb 3 maanden gelest bij die vrouw (4 lessen = 160 eur) uiteindelijk gestopt want siets en ik kwamen er niet verder mee.
    Daarna het parelli pakket gekocht en daar heb ik veel en veel meer uitgehaald dan uit die vier lessen.
    En nog steeds! aan die lessen heb ik niet veel gehad voor siets, maar voor netam en nu voor snowdon kan ik er helemaal niets van gebruiken, terwijl je parelli kan gebruiken bij veel paarden die je tegen komt.

Het lijkt misschien veel omdat je het bedrag in een keer uitgeeft, terwijl je lessen per les betaald. Maar ik ben het helemaal eens met marja en roos, voor mij is het zijn geld dubbel en dwars waard! nog steeds!

Ik ben ook met netam op cursus geweest. Ik was met siets al een aardig eindje in level 2, maar toch naar een level 1-2 cursus gegaan. Wat ik daar geleerd heb is niet iets kwa techniek maar vooral horsenality en dinkanality. Ik had 3 mede cursisten (eerste dag 5) maar als je weet wat je wilt leren en hier ook daad werkelijk om gaat vragen bij eddy denk ik dat je ook aan de cursussen veel hebt.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

een vriendin van mij is met parelli begonnen en zij vertelde me dat per pakket/ level 300 euro kost
    hoeveel levels zijn er zo? stuk of 10?

vind het enorm duur eerlijk gezegd.
    begin er niet aan om te kopen.

eerlijk gezegd noem ik het je geld letterlijk buiten gooien.

Neee, een levelpakket kost ongeveer 150,-/200,- euro. En de meesten komen tot level 2 - 3. Level 10 is hoogstwaarschijnlijk onhaalbaar, ik geloof dat Pat zelf daar niet eens is? Daar weet ik verder ook het fijne niet van.

Ik zit zelf in level 3, heb trouwens geen officiele examens gedaan. Maar ik heb hier zó ontzettend veel aan gehad, en nogsteeds. Ik pas het niet alleen toe op de paarden, maar ook op de mensen om me heen. Parelli is een manier van kijken, en benaderen, en tsja daar betaal je wat centen voor, maar wat je er voor terug krijgt is onbetaalbaar.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

de pakketten op zich vind ik ook het geld dubbel en dwars waard! Ik heb hier het oude en nieuwe level 1 en level 2 en ik bekijk die dvd's regelmatig opnieuw... en vul waar nodig nog enkele dingen aan met andere dvd's. Mijn beurs is ook niet zo groot, maar als je creatief bent kom je al héél ver! Dat is een feit!
    Een cursus zal er nooit inzitten voor mij... Daar heb ik het geld niet voor (over). Er zijn hier nog een heleboel andere dingen die ook prioriteit zijn... Ik wil niet basic gaan leven om die pakketten te kunnen kopen... Maar die keuze is natuurlijk persoonlijk. Ik kijk vaak met jaloezie naar foto's van clinics en cursussen, maar anderzijds weet ik ook niet wat die mensen ervoor hebben moeten laten om die cursussen te kunnen volgen... Achja ik hoop nog de horsenality dvd te kunnen kopen en het L&HB pakket. Dan kan 'k weer een hele poos verder

In mijn berichtje hierboven doelde ik niet zozeer op de lespakketten, maar eerder op het materiaal en de savvy club (na het lezen van het andere topic). Equiplay slaagt erin producten meer dan de helft zo goedkoop te verkopen. Het enige verschil is dat er geen leertje aanhangt bij de touwhalsters. Naja, je hoeft niet bij parelli te kopen natuurlijk, maar het draagt wel bij bij hun naam van 'geldklopperij'. Ook de Savvy Club is duur, en er zijn weer voordelen weg. Voor dat certificaat dat je krijgt 50€ neertellen, nààst de 50 € voor het bekijken en beoordelen van de DVD. Nu kan je opnieuw zeggen, je hoeft het niet te doen, maar dat kan je over alles zeggen. Dat neemt niet weg dat het belachelijk duur is voor een stukkie touw en een velletje papier... Zonder parelli had ik waarschijnlijk niet gestaan met mijn pony's waar ik nu sta, dus daar ben ik dan weer dankbaar voor.
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

tja dat de parelli spullen duur zijn heb je niet alleen met parelli.
    Kijk maar eens naar het verschil tussen een gewoon stal halster en een anky stalhalster.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten