Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Topic: Hempfling april'08 in NL

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Hempfling april'08 in NL

en marja hoe was het? was het het geld waard?? Heb je foto's of filmpjes?

we waren zelf bezig in de manege erlangs, en tegen de tijd dat we klaar waren was het afgelopen. We zagen wel buiten een arbiertje ofzo.voskleur die niet op de trailer wilde..was dat een demo paardje?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Helaas geen foto's of filmpjes, er mochten geen camera's mee naar binnen...
    Via zijn website kun je echter wel een paar filmpjes bekijken (niet van vandaag).

Het was wel goed ja! Tja wel duur, maar dan denk ik maar: als ik er belangrijke dingen van heb geleerd, dan is dat toch eigenlijk niet in geld uit te drukken...
    Klaus was heel anders dan ik verwacht had. Hij was helemaal geen arrogante guru, maar juist heel down to earth, zacht, sterk en vriendelijk. Hij heeft me laten zien hoe je met nog véél minder, véél meer van paarden gedaan kunt krijgen. Echt mooi! Hij heeft een enorme lichaamsbeheersing en kan het paard heel goed lezen. Geen enkel subtiel signaal ontgaat hem.

Dat vosje was idd een demopaard.
    Jammer dat je er niet bij kon zijn Lieke!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Kunje nog iets meer vertellen Marja??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja ik ben ook wel benieuwt..

was het meer uitleg over het karakter of meer oplossen van bepaalde problemen bij paarden..?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hij heeft met 3 verschillende paarden gewerkt, die hij niet kende. Bij elk paard gaf hij idd het e.e.a. aan over het karakter, aan de hand van het uiterlijk van het paard maar ook n.a.v. hoe het paard zich gedroeg. Het waren alledrie paarden waar de eigenaresse een probleem mee had. Zo was er een paard dat compleet flipte als hij alleen in de bak was. Zolang er andere paarden bij waren kon de eigenaresse hem rijden, maar gingen die andere paarden weg, dan flipte hij compleet en kon ze niks meer met hem beginnen. Toen z'n eigenaresse hem de bak in bracht, kon je al direct zien dat hij totaal niet op haar lette en alleen maar met de omgeving bezig was. Overigens waren er vanuit de bak wel andere paarden te zien, maar dan nog zag je dus dat hij totaal niet op haar lette. Bij Klaus veranderde dit al snel en uiteindelijk kon Klaus met dit paard buiten de bak lopen, achter de tribunes langs (zodat het paard de andere paarden niet meer zag) en het paard lette alleen maar op Klaus. Heel mooi om te zien! Dit alles kreeg hij voor elkaar door heel eenvoudige leidoefeningen, waarbij Klaus telkens duidelijk aangaf wat hij van het paard wilde en waar de grenzen lagen. Of eigenlijk: hij wil niks van het paard, want zodra je dingen gaat willen, gaat het mis. Hij wilde niet dat het paard bepaalde dingen ging doen, geen verwachtingen, wel er ZIJN voor het paard, het paard veiligheid en duidelijkheid bieden.

Jeetje ik merk dat ik het best moeilijk vind om na te vertellen!!!!
    De volgende keer moeten jullie denk ik toch maar zelf gaan kijken, dan kun je veel beter het gevoel mee krijgen dat Klaus probeert over te brengen.

Hmmm... of ik nu voor zoiets voor de hand liggends ( relatie eigenaar-paard en ja hoor, daar hebben we het: duidelijkheid!!) zoveel geld zou willen betalen..?

En wat is hier nu 'borderline' aan??
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja of je er zoveel geld voor over hebt, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
    Maar duidelijkheid, daar draait het bij elke trainer/trainingsmethode toch om? Dit ging echter nog wel veel verder, veel dieper. Klaus staat daar echt vanuit zijn ZIJN, hij IS er, hij is enorm geaard, sterk maar toch zacht, en zeker van zichzelf. Dat gecombineerd met een diepgaand inzicht in het wezen paard maakt dat hij dingen voor elkaar krijgt die andere niet gedaan krijgen.
    Ik vond het in elk geval erg mooi om te zien hoe subtiel hij werkte. Ik merk dat ik het ook niet zo heel goed in woorden kan samenvatten.

En tja die naam borderline, dat had van mij ook niet gehoeven. Ik vond niks 'borderlinerigs' aan die paarden, ze hadden gewoon een probleem dat veelal door mensen veroorzaakt/verergerd was of op zijn minste niet begrepen, en dat in elk geval door een juiste aanpak van de mens verholpen kon worden...

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

De paarden waren te " normaal problematisch" om echt van borderline te spreken. Er was ook geen spektakel. Maar daardoor wel uit het leven gegrepen. Je ziet dat er voor de paarden heel veel gebeurd. Als Klaus met hun begint te communiceren, veranderen ze. Binnen korte tijd willen ze alleen nog maar bij hem zijn en niet vanwege een worteltje. Het worteltje is alleen ter bevestiging: "a leader provides food". Ze hebben diep vertrouwen in hem. Het is alsof hij binnen een kwartier een 10-jarige vriendschap met zo'n paard opbouwt. Uiterlijk doet hij weinig. Bij het vraag-halfuurtje liet hij zien hoe hij vanuit zijn centrum werkt met energie, chi.
    Ik kan niet vertellen hoe hij het doet. Voor mij is er wel een deur opengegaan waarvan ik niet wist dat ie er was. Ik heb er alleen van gedroomd om zo'n band met een paard te hebben. Nu vind ik het wel jammer dat ik de tweede dag niet mee gedaan heb.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten