Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: wim zijn paarden mogen niet bij elkaar

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

wim zijn paarden mogen niet bij elkaar

foutje!! ik dacht dat wim zijn paarden niet bij elkaar mochten staan, maar het gaat om de paarden die in training komen, topic heeft dus geen nut meer. Mag er een slotje?

Er zijn hier vele mensen zeer te spreken over Wim Vonkc.
    Nu las ik op zijn website het volgende

"De paarden die getraind worden staan, als het weer het toelaat, in het land of in de paddock; naast elkaar, niet bij elkaar. Het geleerde moeten ze in alle rust, zonder stress (b.v. door rangordeconflicten) kunnen verwerken."

Ik weet ook dat vele van dit forum pleite voor een zo natuurlijk mogelijk paardenleven en daar beschouwen ze soortgenoten bij. Ik vind het prachtig hoe Wim met paarden werkt, maar dit vind ik dan weer een beetje jammer. Wat vinden julie daar eigenlijk van?

Re: wim zijn paarden mogen niet bij elkaar

Wat raar om over iemand anders persoonlijke beweegredenen een topic te beginnen.
    Leuk voor Wim ook als hij dit leest.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat vind ik heel verstandig. Inscharen is altijd heel spannend vind ik, dus nee paarden voor een weekje bij elkaar zetten als ze op training zijn zou ik ook niet doen.
    Ik ben bij Wim geweest met Myra en een weidegenootje van Myra, die stonden wel bij elkaar in de paddock en wei.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Hey,

Voor paarden die aan elkaar gewent zijn is het niet erg om in trainingstijd bij elkaar te staan.
    Paarden die elkaar niet kennen en bij elkaar worden gezet gaan de confrontatie met elkaar aan om de rangorde te bepalen. Dat geeft veel stress en kost veel energie. Wanneer een paard ook in training staat kan het te veel stress en drukte in het koppie zijn. En de kans op verwondingen die de training kunnen beinvloeden is natuurlijk vrij groot.

Ik vind de keuze van Wim Vonck een verstandige.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

maar dit vind ik dan weer een beetje jammer
    Wat is daar nou jammer aan? Ik vind het alleen maar heel verstandig. Paarden die elkaar niet kennen moet je niet zomaar bij elkaar zetten, een aparte paddock vind ik wel zo verstandig
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Wim zijn eigen paarden staan WEL bij elkaar.

Het gaat erom dat je als je met je paard in training komt, je paard apart staat. Behalve het verwerken van de informatie ben ik het daar ook erg mee eens. Wel zo veilig voor je paard. Als je het anders wilt, kan dat ook. Fenna en Poca hebben van de zomer bij Wim gewoon bij elkaar gestaan.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

AH ik vond het al zo raar!

Ik dacht dat Wim zijn eigen paarden niet bij elkaar mochten

Bladwijzers

Forum Rechten