Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Dunne mest door de kou?

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Dunne mest door de kou?

Toen ik nog met mijn vorige paard op een wei met inloopstal stond, dronken de paarden ongeveer 70 liter water per dag. Dat waren 2 paarden en 2 shetlanders. Dat sleepte ik met jerrycans van 5 ltr heen en weer. Daar zou niet tegenop te koken zijn.... Zij kregen er nooit wat van. Maar mijn nieuwe paard is er misschien gevoeliger voor.

Verder heb ik eens gehoord, dat je, als je water in teilen hebt, er een bal in kan doen, zodat ze kunnen blijven drinken. Ik heb het nooit kunnen uitproberen, omdat ik toen mijn paard heb moeten laten inslapen, maar wie weet werkt het....

Nu krijgt hij water uit een waterleiding met een automatische drinkbak en de leidingen zijn steeds bevroren.

Groetjes, Sarah

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Die van mij lijken dat koude juist lekker te vinden.......ze stonden van de week het ijs dat op de grond van de paddock ligt af te likken en zelfs in te bijten, dus ik dacht dat ze dorst hadden en bracht ze een flinke emmer water, maar ze hadden geen dorst want ze gingen ongestoord door met aan het ijsje likken

De rest van de paarden deed dit overigens niet hoor, alleen die twee rare paarden van mij
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sarah
    Verder heb ik eens gehoord, dat je, als je water in teilen hebt, er een bal in kan doen, zodat ze kunnen blijven drinken.
    Klopt hoor, een stuk hout in het water leggen scheelt ook. Mits het water door de bal of hout in beweging blijft zal het niet dichtvriezen. Alleen heb ik de ervaring dat of de bal/hout uit het water geplukt wordt of dat het zo hard vriest dat er onvoldoende beweging in water is en de boel alsnog bevriest .
    Ach... gelukkig wonen we niet ergens waar het de hele winter zo vriest, daar sleept men vast de hele winter met water ! Zelf vind het het niet erg om te moeten slepen, maar ik kan het water uit de stal pakken en 6 emmers later zit de bak weer vol. Doe mij dus maar dit soort winters... en dan graag héél lang !
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Bij die van mij is de mest inmiddels al weer gewoon en niet meer dun.

Groetjes, Sarah

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten