Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Wat denken jullie hiervan?

Wat denken jullie hiervan?

Dit topic gaat over Dutch een quarter ruin van ruim anderhalf jaar van een vriendin van mij. Sinds een jaar is zijn rug niet meer recht. Vrijdag gaat hij naar Friesland naar een dierenarts die ook manueel therapeut is. Graag wil ik weten of jullie wellicht ervaring hebben met een van deze mensen: Rodinde Hoogenraad en Albert van Unen. Ook hoor je de naam Gertjan v.d. Heide regelmatig. Graag hoor ik of jullie ze kennen en evt goede (of slechte) ervaringen met ze hebben.
    Even wat foto's van Dutch zodat het probleem duidelijk is.

Dutch als schattig veulentje (niks aan de hand)

Dutch iets ouder en groter

Dutch vorig jaar

Hij lijkt er geen last van te hebben, anders maakt hij toch niet van die idiote bokkesprongen

Dutch op het NK Quarterhorses

Dutch afgelopen zaterdag op clinic

Je kunt aan de foto's dus zien dat het niet aangeboren is, zoals bijv. een karperrug. Hij lijkt er ook nooit last van te hebben want hij is altijd gewoon aan het spelen zoals jonge paarden dat doen. Hij is ook niet stijf in zijn rug. Afgelopen zaterdag hadden we een clinic van iemand die veel met jonge paarden werkt. Het viel haar ook op en zij maakte zich ook zorgen erom. Van haar is ook de tip gekomen om naar Friesland te gaan.
    Ik hoop dat jullie een idee hebben!!

Re: Wat denken jullie hiervan?

Rodelinde is een prima mens hoor, ze verstaat haar vak.
    Mensen kunnen zeer verschillend op haar persoonlijkheid reageren, ze kan wel 's "luid en duidelijk" zijn en kort door de bocht. Persoonlijk mag ik dat wel - het belangrijkste is echter dat ze een vakvrouw is.
    Je kunt natuurlijk ook Karianne inschakelen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik ken een friese merrie die het nog veel en veel erger heeft. Weet niet of het bij haar aanboren is. Ze heeft er opzich geen last van volgens de dierenarts ook niet, maar ze mag niet te zwaar belast worden. Af en toe wordt er eens een ritje op haar rug gemaakt. In galop voelt ze net alsof ze constant bokt.

Ik heb absoluut geen ervaring met deze mensen waar je heen gaat, maar ben zeer benieuwd wat eruit komt!

Bedankt voor je snelle reactie. Het vervelende is dat ze met zwangerschapsverlof is momenteel, maar Albert neemt haar werk nu over. En het is gewoon een enorm nadeel dat het zo ver weg is voor ons. (ong 3 uur met trailer). Dus goede alternatieve zijn erg welkom. Feit is dat ze gewoon goed bekend staat volgens mij.

@ margot weet je hoe oud die fries is en of zij het al vanaf jongs af aan er last van heeft?

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door hiske4
    @ margot weet je hoe oud die fries is en of zij het al vanaf jongs af aan er last van heeft?
    Ik weet niet of ze hier van jongs af aan last van heeft. Toen ze 2 was kwam ze bij haar huidige baasje en toen had ze het al. Nu is ze 9. Maar bij haar is het veeeel erger nog.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik ken nog wel een goede osteopaat, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik ken nog wel een goede osteopaat, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt?
    Alle tips en namen zijn welkom!
    alvast bedankt!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik PB je even.

Update:
    We hebben gisteren foto's en een echo gemaakt van Dutch zijn rug. Monique (=eigenaar Dutch) werkt op de Uithof dus we konden het zelf doen. Op de foto's en de echo was niets vreemds te zien gelukkig. Dus eigenlijk kan alles qua vergroeiingen van botten uitgesloten worden. De dierenarts die aanwezig was denkt dat de oorzaak ligt bij de snelle spieropbouw (kenmerkend voor een quarter) en het feit dat hij flink overbouwd is. Dus dat is goed nieuws en hij hoeft nu lekker niet naar Friesland voorlopig. Dus het wordt een tijdje afwachten hoe hij groeit en zolang hij verder geen last heeft, hoeft hij niet verder onderzocht te worden. Wel gaan zijn T-Touch behandelingen verder, maar dat vindt hij toch alleen maar lekker.
    Bedankt voor alle reacties en tips in dit topic en per pb!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zou dit volgens die DA nog wel goedkomen dan? En zo ja: vanzelf, met training, of met therapie?

Ja, gelukkig zou dit vanzelf goed moeten komen. Gewoon groeien aan de achterkant! Hij loopt heel veel buiten dus heeft voldoende beweging. Pas als hij last krijgt (wat niet waarschijnlijk is) konden ze nog een andere manier van onderzoeken proberen, maar ik weet niet meer precies hoe dat heette..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh gelukkig maar, dat is goed nieuws!

Bladwijzers

Forum Rechten