Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: volgens mij ga ik veel te snel?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

volgens mij ga ik veel te snel?

wegens medische omstandigheden kan ik het gedeelte op je paard (het rijden) niet echt doen van level 2.

Pussing passenger van level 1 heb ik wel gedaan. Ik rij wel met Diesel, lekker buitenritjes met touwhalstertje en dan meestal alleen stappen. Maar zelfs dan gaat het niet zo goed met me, maar ja soms wil je toch!

Nu vroeg ik me af of er meer zijn die alleen het grondwerk doen? Niet dat ik al klaar ben hoor, maar ik ben bezig met @ liberty. Maar alles daarvoor gaat haast allemaal al op maximaal fase 2. En dat terwijl ik er nog maar 2 maandjes mee bezig ben Ik had heel veel verwacht van level 2, dat het echt moeilijk zou zijn en dat ik er zeker een anderhalf jaar mee bezig ging zijn. Er moet nog wel veel gebeuren aan het liberty gebeuren hoor, want ik wil het allemaal echt goed kunnen voor ik verder ga. Maar voor mij gevoel moet ik in april/mei al het level 3 pakket gaan aanschaffen

Wie heeft er dit gevoel nog meer, of gaat er ook zo snel?

En wie denkt dat het onmogelijk is en dat ik toch te snel ga? Het voelt best raar, maar ik ben wel heel trost op mezelf en zeker op Diesel

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: volgens mij ga ik veel te snel?

Pussing passenger van level 1 heb ik wel gedaan. Ik rij wel met Diesel, lekker buitenritjes met touwhalstertje en dan meestal alleen stappen. Maar zelfs dan gaat het niet zo goed met me, maar ja soms wil je toch!
    Die laatste zin begrijp ik niet zo goed? Bedoel je dat een buitenrit niet goed gaat?
    Buitenritten worden (binnen Parelli) ook pas aangeraden vanaf einde level 2.

Ja mijn grondwerk vorderingen gaan ook sneller dan het rijden, al gaat mijn grondwerk niet zo snel dat ik binnen 2 maanden door parelli level 2 heen bent.
    Als jij dat wel bent, en het gaat naar jouw eerlijke mening goed: natuurlijk mag je dan trots zijn op diesel en jezelf

Ik weet niet of het te snel is, als jij je er goed bij voelt dan zal dat meevallen toch.

Als je meer uitdaging zoekt maar nog niet wil overstappen naar level 3 dan zijn er genoeg challenging tasks te vinden, zowel in het level 2 pakket oud en nieuw als hier op het forum.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Nee hoor je gaat niet echt te snel....
    Het grondwerk in het nieuwe level 2 is veel minder dan in het oude. Als je dus beter voorbereid wilt zijn zou je kunnen kijken of je de oude boekjes van iemand kunt lenen. Dan kan je daarvan ook nog alle grondwerk oefeningen doen...
    En heb je echt al ALLE obstakels gehad?? Op elke willekeurige manier???
    En gaat het dan ook echt op elke willekeurige afstand aan de 22 ft allemaal op fase 1/2 zonder dat de belly van het touw van de grond komt???

Het level 3 is nog wel het oude pakket en sluit een stuk minder goed aan op het nieuwe level 2 dan op het oude...Ik zou dus vooral als je alleen het nieuwe hebt echt zo creatief mogelijk te werk gaan zodat je zo goed mogelijk bent voorbereid op je level 3 pakket
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Denk dat het wel kan hoor. Ligt er ook aan hoe gecompliceerd je paard is. Hoe goed je het door hebt. Ik ben in september een level 1/2 curus gaan doen, daarvoor nog behoorlijk level 1. Week daarna heb ik level 2 gevorderd cursus gedaan. Nu ben ik er voor mijn gevoel ook zo goed als doorheen.

Knap hoor, 2 maanden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ik wil ook absoluut niet opscheppen ofzo hoor, ik schaam me eerder.

@ Anroomy: er zijn wel obstacles die ik niet zo snel voor elkaar krijg, daar wil ik ook nog aan werken hoor.
    Maar ik heb al wel een heleboel gehad, benzinevatten, voertonnen, plastic zeilen, pionnen, brede greppel, vanalles in het drop: speeltuin dingen (schommels, onder glijbanen door noem t op), van die poortjes waar je zich zagend doorheen moet bij het spoor en nog wel veel meer ik vind het ook geweldig om te doen. Al die mensen die je voor gek verklaren

Er zijn nog wel dingen die ik op grotere afstanden zou kunnen doen, kijk naar zulke tips was ik ook opzoek. Maar ik gebruik de 22 ft lijn eigenlijk ook veel aan het leertje haha.

Ik wil niet zomaar naar level 3, want wil dat eigenlijk pas doen als die er ook in nieuwe versie is. Wanneer komt die eigenlijk, weet iemand dat ook ?

Challenging tasks daar ga ik wat meer mee doen, ook een goeie tip

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Die laatste zin begrijp ik niet zo goed? Bedoel je dat een buitenrit niet goed gaat?
    Buitenritten worden (binnen Parelli) ook pas aangeraden vanaf einde level 2.

Ja mijn grondwerk vorderingen gaan ook sneller dan het rijden, al gaat mijn grondwerk niet zo snel dat ik binnen 2 maanden door parelli level 2 heen bent.
    Als jij dat wel bent, en het gaat naar jouw eerlijke mening goed: natuurlijk mag je dan trots zijn op diesel en jezelf

Ik weet niet of het te snel is, als jij je er goed bij voelt dan zal dat meevallen toch.

Als je meer uitdaging zoekt maar nog niet wil overstappen naar level 3 dan zijn er genoeg challenging tasks te vinden, zowel in het level 2 pakket oud en nieuw als hier op het forum.
    Op buiten rit gaat het goed hoor, al hebben we soms ook onze tresholds natuurlijk (maar die zijn er om op te lossen he!) Maar met mezelf gaat het niet altijd zo goed, last van mijn buik om het simpel te houden. Daarom rijd ik ook weinig, of alleen stappen. Ik krijg klachten na het rijden, daarom als ik al ga wil ik genieten in duin of polder. Die oefeningen van parelli zijn het mij niet waard om later met pijn thuis te zitten. En aangezien ik tijdens het rijden wat ik doe geen problemen heb zijn ze ook niet echt nodig, als ik problemen tegen kom los ik die op zijn parelli's op en dan sla ik het pakket er altijd op na en vind ik wel waar het aan ligt.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Schamen??? Ben je gek joh! Is toch hartstikke goed als je snel door de levels heen kunt gaan! Dat zouden veel meer mensen moeten doen: niet blijven hangen in het perfectioneren van L1/begin L2 maar gewoon lekker doorgaan!
    En als je alleen grondwerk doet en nauwelijks het rijgedeelte, dan gaat het toch ook sneller?

De tip van Anna vind ik wel een goede: kijk of je nog aan het oude L2 kunt komen, want daar staan veel meer oefeningen in. Of anders toch maar gewoon verder met L3.
    In elk geval niet blijven hangen hoor!

En wees trots op jezelf en wat je bereikt hebt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

bedankt voor je reactie Marja!

Ik wil wel dat alles goed gaat, maar ik merk dat ik dingetjes bij level 1 pas geperfectioneerd heb tijdens level 2. Puur omdat je dan pas weet wat je nog beter kunt doen, de puzzelstukjes vallen op zijn plaats zeg maar.

Ik ga nog lekker met @ liberty verder en als dat ook allemaal heel goed gaat schaf ik snel het level 3 aan

Nogmaals: weet iemand wanneer het nieuwe level 3 komt?

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Prachtig toch dat het allemaal zo goed gaat!

Je kan misschien aan verfijning gaan werken. Bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je paard al de oefeningen doet door enkel fase 1 te vragen. Heb onlangs les gehad van Ralf Heil en hier wordt in fase 2 al heel veel aandacht aan besteed.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat is op zich een heel goed advies inge, maar ook dan nog loop je het risico dat je te lang dezelfde oefeningen blijft doen en je je paard gaat vervelen (ik spreek helaas uit ervaring). Dus dat verfijnen kun en moet je idd wel doen, maar doe ook af en toe eens wat nieuws om het leuk te houden!

Het laatste wat ik heb gehoord over L3 is dat er voorlopig geen plannen zouden zijn om een nieuw L3 uit te brengen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik zou er maar niet op gaan wachten...

Ga lekker op zoek naar het oude L2 en L3 en als je daar genoeg van hebt, kun je altijd nog gaan lange teugelen, vrijheidsdressuur gaan doen, of.. of...of... mogelijkheden zat!

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Proficiat, volgens mij heb je een paardje die van veel afwisseling houd en alles ok vind en dan gaat het allemaal sneller. Ik heb nu pas na anderhalf jaar het gevoel dat ik klaar ben met level 2. Ik heb dan wel zo een right brained merrie met wie ik al een maand werk had om friendly game met een vlag te doen. Een vriendin kwam onlangs op visite en haar paard had daar helemaal geen schrik van dus was het ook geen challenge en die kon het meteen. Ik zou ook zeggen ga gerust lekker verder en vraag aan het kerstmannetje al een lasso zodat je de afstanden kan vergroten.
    keep it fun!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vindt het knap van je Lieke!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.