Van onze blauwe buren:
"Beste lezers,
Ik wil even héél graag reageren op diverse reacties van bezoekers van paard 2008 en met name de demo met Emiel Voest. Het is moeilijk om de reacties te zien waarin staat dat de mevrouw (ik dus) weigerde een cap te dagen, dit is echt niet zo. Ik wist daarvoor niet eens dat ik een cap moest dragen. Ik stond te wachten op een cap die gehaald werd en werd de bak in gestuurd door de bestuursleden van de Nederlandse Bitloze Vereniging en zeiden dat het wel goed kwam. Ik heb afgelopen maand twee keer contact gehad met Voest om te vragen wat er van mij verwacht werd en hij heeft niets gezegd. Verder heb ik hem gesproken twee uur vóór de demo en wederom heeft hij niets gezegd. Daarna is hij 45 minuten met een paard aan het werk geweest in dezelfde bak als waar ik aan het warmlopen was. Omdat daar veel ruimte voor nodig was ben ik vervolgens met toestemming gaan inrijden in de showpiste waar ook niets gevraagd werd voor een cap.....niet door wie dan ook. De Bitloze ver. heeft mij ook niet geinformeerd nadat ze mijn gevraagd hadden dit voor hun te doen.
Een assistent kwam net voor binnengaan aan om te vragen of ik een hoedje had??? Ik zei nee, want ik heb ook geen wedstrijdkleding aan, vandaar. Oh, was het antwoord. Er zou (door wie dan ook) een cap voor me gehaald worden en ik word de bak ingestuurd.......om vervolgens daar te horen te krijgen, stap maar van je paard, zo werk ik niet met je...dit had toch iets anders gekund? Ik vind het niet netjes om mij daar op die manier over aan te spreken en over de nek van een ander te scoren. Ik wist nergens van, ik wilde dit heel graag even kwijt.
Ik ben trouwens groot voorstander voor het dragen van een cap!
Leuke wetenswaardigheid....voor David hebben ze ook ergens een cap vandaan moeten halen, want die had er ook geen bij zich....Hij wist ook van niets.....
En wat misschien ook leuk is om te weten...had op het inrijterrein gaan kijken naar hoe je een paard breekt voor dat je de ring ingaat!!
Ik ben blij dat ik even mijn kant van het verhaal heb verteld. Verder vond ik het een heel gezellig evenement wat héél goed georganiseerd was, met dank aan de fam. Boertjes!
Ellen"
Ik weet dat het niet zo netjes is om zomaar iemands tekst te copieren, maar aangezien dit ter verdediging is van een persoon die ook hier in het topic dreigde te worden verguisd dacht ik dat het wel zo netjes is om haar eigen verhaal te laten lezen. En aangezien dat verhaal op een openbaar forum staat zie ik niet zoveel kwaad in het (letterlijk) citeren hiervan.
Overigens heb ik geen mening over het gebeuren, aangezien ik er zelf niet bij ben geweest...
Bladwijzers