When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
Die dame is dus een bekende van mij en ik vind het ronduit onbeschoft hoe hij haar behandeld heeft. Er is een hele discussie aan vooraf gegaan die ik jullie zal besparen. Ik vind het onbeleefd en onprofessioneel dat Voest perse wilde scoren over de rug van de amazone. Dat had hij veel netter aan kunnen pakken. Ik vind het schande!
Ik vond eerlijk gezegd de reactie van alle heilige boontjes aan de kant die meestal ook zonder cap rijden nog veel shockerenderWat je al niet voor mekaar kan krijgen als je een bekende nederlander bent. Nee sorry, Lieke... ik kan het niet meeeeeer met je oneens zijn. Je weet de helft niet en trekt (zoals iedereen daar) dus de verkeerde conclusie. De dame was totaal in tranen door de manier waarop hij haar als een klein kind de bak uitsstuurde.
Jammer dat niemand het hele verhaal meekrijgt. Deze dame komt op deze zeer onbeschofte manier in een kwaad daglicht te staan. Zeeeeeeer foute actie van heer Voest (los van het hele cap verhaal, waar op zich wel wat in zit.)
Oh ja, de witte PRE aan de lange lijnen had vooraf in de losrijbak genadeloos op zijn flikker gehad en was door alle druk die Voest op hem gezet heeft over een mevrouw heengedendert. Lekker vriendelijk![]()
Weer een 'goeroe' van zijn voetstuk gedondert als je het mij vraagt......
Het was een leuke dag!
Eef, Sandra, Lieke, Marleen gespot & gesproken.
Niet alles gezien, hoor.
Balingehof had ik nog nooit aan de slag gezien. Ik vond het een prima demo: goed uitgelegd, goed opgebouwd, helder verhaal en mooi met de paarden.
De dames van Quest met de 2 PRE hengsten hadden wel hun handen vol aan deze bommetjes. Die bruine hengst, o men wat een schitterend paard, die power, die trots in zijn ogen, impressive!
Voest met de lange teugels vond ik een prima demo, wat er achter de schermen gebeurd is, weet ik niet, maar wat hij liet zien vond ik echt okee.
Dat cap verhaal was inhoudelijk m.i. terecht en op alle andere manieren bekeken redelijk stuitend.
En dan als laatste De Wispelaere...
Ik had hem nog nooit in t echie gezien.
Wat kan die man rijden zeg, fantastisch.
Als ik ooit zo kan rijden, dan... dan... dan... dan ben ik heel erg blij![]()
May the horse be with you!
Jammer dus dat ik in de middag niet gebleven ben eigenlijk.......
Watte Voest betreft, past het beeld wat Marleen schetst wel een beetje in mijn ervaring met hem (mijn vervoerstrauma heeft hier mee te maken).
Maar goed ik heb ook hele gave dingen meegemaakt op een cursus bij Voest zoals mijn eerste tuigloze galop op Est enzo......
Alleen mijn allerlaatste ervaring was niet geheel positief, ook niet naar de eigenaar van het paard wat hij aan het trainen was. Heel jammer dus dat ik de demo en het hele gebeuren er omheen gemist heb en altijd heel jammer dat je maar een deel van het verhaal te zien krijgt.
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
ik vond juist dat ik mijn mening over voest even bij moest stellen. Had hem al 9 jaar niet meer zien werken, en was onder de indruk van het gemak waarmee hij aan de lange lijnen werkte met een paard dat regelmatig uit wilde breken. Ik herken dat nogal van mn eigen paard en kreeg direct kriebels in mn buik van brrr... In dat opzicht heb ik wat handvaten gekregen hoe ik hierop zou kunnen reageren en dat was nuttig. Ik zag het paard idd in de andere bak een paar keer keihard rondrennen en vliegen. Wat hier gebeurde weet ik niet, in de ring zag het er allemaal fijn uit, ook als het paard een keer begon te rennen. Het paard was zich wel zéér bewust dat hij niet in emiel zijn priveruimte mocht komen, viel me op. Dat zal Emiel achter de coulissen wel goed duidelijk hebben gemaakt.
De actie over die cap zag ik met erg gemengde gevoelens aan. Hij had over zijn punt gelijk, dat vind ik wel. Maar hij had het meisje gewoon van tevoren moeten waarschuwen zodat ze vooraf een cap had kunnen regelen en dan in de ring eventueel vertellen dat hij dat had gedaan. Dat hem vast ook het applaus opgeleverd, en dan hadden wij gewoon die striptease kunnen zien. Maar dat paard!!! Prachtig beest, maar brrr, ik kan me er even geen voorstelling van maken dat dit paard zonder hoofdstel door de ring zou gaan rijden! Zo opgefokt en nerveus, brrr... bibbers hier.
Ik vond het naar om te zien hoe ze afdroop naar de losrijring, dat gevoel bleef bij mij nog een hele tijd hangen.
Ook nog een demo van Bianca Koevoets gezien die duidelijk haar dag niet zo had met haar paard. Ze had het over de lichtheid op de neckrope, waarbij ze regelmatig door de bak gesleurd werd door haar paard en zelfs een paar keer los moest laten . Ik snapte de demo niet goed, en ook niet waarom ze met dubbele lijnen werkte met het jonge paard en er dan iemand voor lieten lopen die het paard vooruit trok (terwijl zij het paard aan de lange lijnen aan het tegenhouden was). dat vond ik een erg raar gezicht. Jammer want ik heb bij een les van piet bakker gezien dat ze tot veel meer in staat is.
Ow ja, en ik heb een baantje aangeboden gekregen alsin een theatershow met een shetlandpony
![]()
Tja, soms best leuk om eens gewoon op mensen af te stappen die een standje hebben die verder niks voorstelt. Ik ga deze week bij haar langs om haar eens hierover uit te horen.
Karianne, waren er nog veel mensen bij de show van David? ik ben naar huis gegaan rond half 5, had niet veel zin om zolang te wachten. Een hele stoet mensen verliet toen het gebouw al. Wel jammer voor David denk ik, volgens mij waren de meeste mensen al naar huis![]()
Oh hier nog een...Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
![]()
![]()
![]()
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
Ik heb er gister ook nog lang overnagedacht en dat ik graag zou willen weten wat haar kant van het verhaal was, maar als je al zegt dat er al ene hele discussie vooraf is gegaan dan wist ze toch al hoe hij erover dacht? Ik zou ook heel graag willen weten wat nou haar reden was om zonder cap te rijden, want toen emiel het haar vroeg was het antwoord; wil je soms dat ik eraf val? Ik snapte niet goed waarom ze niet gewoon vertelde wat de reden was dat zegeen cap droeg.
In mijn ogen is ze zelf nar achter gereden om te kijken of er een cap te vinden was. Daarna ging emiel voest kijken of die was gevonden en toen kwam hij terug en zei dat hij het afblaasde omdat er een discussie ontstond.
Dan vind ik het eigelijk nogsteeds goed dat emiel staat voor de cap, zijn grootste fout is idd dat had hij haar duidelijk moeten maken vordat ze eraan begonnen en dan al moeten zeggen dat ze het gingen afblazen, want zo werd ze idd nog voor blok gezet. Maar ik snap niet dat ze geen goed uitleg gaf over waarom ze geen cap droeg..en ook toen emiel het voorstelde zou ik graag willen weten waarom ze daarover in discussie ging, wat is de reden dat ze geen cap wilde dragen?
Ze was te perplex over de manier en de toon waarop hij haar aansprak! Nogmaals, ze zouden samenwerken! Dan ga je zoiets niet met publiek erbij zeggen. Ik vond de toon belerend en betuttelend.Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
Als je samenwerkt regel je de dingen onderling en steun je elkaar. Achter de coulisen kun je zeggen wat je wil.
Ze had met liefde haar cap meegenomen als ze het vooraf wist.
Hmm... en dat terwijl Emiel zélf altijd zonder cap rijdt..![]()
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
precies, zijn website staat vol met foto's van caploze Emiel!
Op vreemde paarden gaat hij wel met cap heb ik ervaren op de horse experience van vorig jaar...
En bij publieke evenementen dus![]()
tja, ik denk dat het er dan ook op aan komt. In prive-gelegenheden moet je zelf weten wat je doet vind ik. maar ga je een show geven, dan stel je jezelf op als voorbeeld voor anderen, nietwaar? geef dan ook het goede voorbeeld, vind ik dan. Daarnaast plaats je jezelf en je paard in een dusdanig risicovolle situatie dat de kans dat je valt (en bv tegen zo'n stalen dakdrager klettert) met de seconde toeneemt.
Dat hij thuis geen cap draagt, heeft naar mijn idee weinig te maken met zijn stelling dat er op dit evenement een cap gedragen zou moeten worden.
Dat is dus niet wat hij erover vertelde. Hij zei dat hij teveel ongelukken heeft gezien, om nog zonder cap te rijden. Het is verplicht vanwege aansprakelijkheid op een evenement. Zijn statement is dus wel een beetje hypocriet. Voorbeeldfunctie of niet.
Bladwijzers