Hoihoi,
zoals de meesten weten rij ik op een manege, op Yolein, met een Dr. Cook's Bitless Bridle. Yolein heeft deze al één keer stukgetrokken aan één kant. Was snel weer gerepareerd, maar toch... Ook ontstaat er niet alleen druk op de zijkant van het hoofd, maar óók altijd aardig op de neus, aangezien de ringetjes aan de zijkanten bevestigd zijn.
Mijn vraag aan jullie: Welke bitloze optoming vinden jullie het beste? En welke bitloze optoming zouden jullie mij aanraden? Hou wel in gedachte dat het een manegepaard is, en er verder niet veel NH met haar gedaan kan worden, helaas... En verder wordt ze met bit gereden. Mijn reden om zonder bit te rijden, is haar veeeeele protest mét bit. Voortdurend kauwen, mond openen, hoofd kantelen etc. Ze is een erg voortwaartse dame. Heb al goed geleerd om mn benen en zit te rijden, maar het zou toch fijn zijn als ik via de teugels haar evt ook gemakkelijk terug kan nemen, aangezien ze graag begint te rennen zodra er een ander paard ook vandoor gaat.
Heb deze site trouwens gevonden, waar jullie misschien ook wat aan hebben: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_...rijhalster.htm
Alvast erg bedankt namens Yolein & Rianne![]()
Bladwijzers