Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: hengstig

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hengstig

Ik heb altijd gehoord dat merries vooral in de zomer hengstig zijn... om de 3 weken. Dat hengstigheid frequenter voorkomt bij het lengen van de dagen en als het warmer is... in de winter zou het niet vaak voorkomen... zo is mij altijd verteld...

Blijkbaar heb ik dan wel een héél raar paard... die van mij is hengstig! en nog niet zo'n klein beetje! ze loopt de hele dag met haar staart omhoog en af en toe laat ze een slijmachtige sliert druppen... die is dan melkachtig van kleur...

is dat nu echt zo raar? of zijn er wel meer paarden die het hele jaar door hengstig worden?

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: hengstig

Linde was een week of drie geleden ook ineens hengstig, een dag. Ik kan me herinneren dat ze wel eens vaker 'spontaan' hengstig werd in de winter, maar meestal is dat dan voor een dag. In het voorjaar is ze meestal een dag of drie aaneengesloten hengstig.
    Kennelijk heb ik ook een raar paard
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Haha, er zijn nu al twee eigenaren naar me toegekomen, dat hun merrie spontaan hengstig is geworden, sinds ik bij ze sta, met mijn nieuwe aanwinst (ruin). 1 op de vorige stal en 1 op de stal, waar we nu staan. Het komt dus blijkbaar vaker voor.

Groetjes, Sarah

Bij ons zijn de merries gewoon het hele jaar door hengstig hoor (nouja met pauzes tussendoor uiteraard )

May the horse be with you!

Hey,

De ciclus van een merrie gaat (net als bij mensen) gewoon het hele jaar door. De hengstigheid tonen ze alleen meer in het voorjaar en zomer.
    De merrie is in herfst en winter dus niet 'zomaar' hengstig, maar ze toont de hengstigheid dan meer. Het tonen van de hengstigheid kan door het weer, aanwezigheid/geur van een mannelijk paard of door stress gerelateerde factoren ontstaan.

Wat mij betreft dus niets om je ongerust over te maken. Als er bloed bij de uitvloeiing zit dan kan er sprake zijn van een verstoring in de hormonenhuishouding die baarmoeder en/of eierstok gerelateerd is.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Sunny is ook hengstig op dit moment. Het is gewoon een fabel dat ze s-winters niet hengstig worden...
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Hier ook. Troy heeft het hele jaar door feest.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie vorige week ook
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ok! dan heb 'k toch niet zo'n raar paard
    Bij casandra is er geen bloed te zien, alleen zo'n melkachtig slijm... Maar dat heb 'k in de zomer ook gezien, doet ze wel meer als ze hengstig is

Wel raar, bij haar staan er geen ruinen of hengsten in de buurt... en stress, het zou kunnen... 't is jachtseizoen en we zitten in natuurgebied. De paarden worden al eens opgeschrikt door schoten... Misschien ook wel omdat er momenteel niets met haar gedaan wordt en ze haar energie niet kwijt kan... 'k weet het niet...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Hier is een van mijn merries heel regelmatig hengstig, ook nu! Bij de andere zie je er heel weinig van...
    Zal wel per merrie verschillen.

Cheyenne is op dit moment ook hengstig.
    Er staat sinds een maand een nieuwe ruin bij haar in de wei en daar heeft ze toch iets interessants in gezien!!! Hahahaha!
    De laatste hengstigheid was begin november.
    Wel merk ik dat ze in het voorjaar en zomer's langer hengstig is.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Timber is ook hengstig op dit moment
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Bladwijzers

Forum Rechten