Dag 1 en ik start met nog meer vragen....
Ik heb de dvd van Equisense sinds kort. Een van de eerste opdrachten is dat je je paard moet opserveren als ze in de wei staat, nu is het winter dus in de paddock. Brr koud hoor! Als ik haar dan alleen in de bak doe staat ze aan 1 stuk door naar haar 'vriendinnetje' te roepen.
Volgende dag dit andere paard maar in de andere helft van de bak gedaan, als experiment. Hielp ook niet echt. Normaal als ze samen staan kan mijn paard haar niet uitstaan en jaagt haar voortdurend weg maar als ze dan gesplitst worden... tja dat is dan wel weer heel erg alleen.
Hoe kan ik het beste nu verder gaan?
Deze oefening is niet bedoelt om het paard naar je toe te laten komen maar om je paard duidelijk te maken dat ie niet altijd aan t werk moet als je komt. Mijn paard werkt weinig en wordt heel vaak alleen maar gepoetst en gevoerd e.d. als ik er ben....
Is het misschien verstandig om haar iedere dag even appart in de bak te doen zodat ze daar aan wend? Gaat ze daar ooit aan wennen? Als ik haar bezig zou houden met iets vergeet ze het andere paard denk ik wel snel. Als ik normaal gaat rijden staat de andere er ook niet naast en heeft ze nergens last van..
Graag jullie visie en tips hierover???
Bladwijzers