Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Gaat Troy van zijn SEME genezen? Voor Vincenza.

Gaat Troy van zijn SEME genezen? Voor Vincenza.

Troy is acht jaar geleden (1999) geboren in Spanje. Hij is daar zadelmak gemaakt en verhandeld naar een westernranch in Antwerpen.
    De vorige eigenaresse van Troy vond hem daar en hij verhuisde naar Bilzen (België).
    Ze heeft hem twee jaar gehad en in die twee jaar heeft ze weinig tot niets met hem gedaan, enkel wat buitenritten. In het begin nam ze Troy mee op buitenrit zonder ander paard erbij, dit bleek niet goed te zijn gegaan. Troy raakte dan in paniek. Als er een ander paard bij was ging het beter.
    Na twee jaar besloot ze hem te verkopen omdat ze bijna geen tijd meer voor hem kon vrijmaken ivm haar baan als kok.
    In het begin dat ze Troy had, huurde ze een wei, waar hij samen met een merrie stond. Daar ontdekte ze dat hij zomereczeem had. Toen deze wei werd opgezegd moest hij op pension
    Het grootste gedeelte van de week stond Troy op stal, in het pension waar geen daglicht was.
    Hij schuurde zich helemaal kaal aan de staart en de manen, ondanks dat hij meestal binnen stond.
    Ze liet hem regelmatig doormeten door iemand met een lecherantenne (geloof dat het ding zo heet) en zijn voer werd bepaald door wat die meting aangaf.
    Toen ik daar kwam kijken naar Troy, zag ik dat hij veel müsli kreeg, enkele stukken fruit en brood erin. Ik stelde toen al vraagtekens bij zijn voeding.

Mijn man en ik kochten hem in januari 2007, nog geen jaar geleden dus. Toen we hem kwamen bekijken ontdekten we dat hij behalve SEME nog andere probleempjes had. Hij stond heel scheef op zijn hoeven, hij zwaaide zijn rechtervoorbeen naar buiten uit, alleen zijn rechtervoorbeen, en droeg zijn staart naar links.
    Dat andalusiërs met hun voorbenen maaiden, was ons bekend, maar dat ze het met één been deden.. deed ons vermoeden dat er meer aan de hand was.
    Zijn vorige eigenaresse had dit en het scheef dragen van de staart, nooit gezien en schrok er best wel van. Tezamen met de zomereczeem was dit een reden om niet meer voor hem te betalen dan de slachtprijs.

Ik was zó verliefd op zijn bekkie, had diep medelijden met dit paard en wilde hem gewoon hebben. Ik wist dat ik hem een nieuwe kans wilde geven en kosten noch moeite zou besparen om hem beter in zijn vel te laten zitten dan hij op dat moment was.
    Hij was erg in zichzelf gekeerd en liet maar met zich doen.

Het trailerladen was een ramp, met tranen in mijn ogen heb ik hem uiteindelijk met een overmacht aan mensen de trailer opgetrokken en hem beloofd, dat dit de laatste keer in zijn leven zou zijn dat ik hem tot iets zou dwingen waar hij niet aan toe was.

Eenmaal thuis, kwam hij terecht in een kudde met twee volwassen tinkermerries van 10 jaar oud en een paint van ruim anderhalf jaar. Vanaf het moment van thuiskomst hebben we hem bij Pebbles gezet, Troy leek ineens ook een tweejarige. Hij leek zoveel behoefte aan ‘paardengezelschap’ te hebben dat we hem meteen de volgende dag ook bij de tinkers gelaten hebben. Dit ging goed en vanaf die dag staan ze met z’n vieren.
    Ze hebben de beschikking over een paddock en een grote open inloopstal. Weidegang met mate, hooi in overvloed. Ze worden natuurlijk bekapt.

Ik heb een dierenarts, een bekapper en een ostheopaat laten komen om hem na te kijken. Zijn hoeven waren slecht, hij stond scheef, maar verder was er niets schokkends met zijn gezondheid. Het scheef dragen van de staart en het uitzwaaien van het voorbeen, bleken te verhelpen door hem correct te bekappen. Hij is 4x corrigerend bekapt, iedere keer was er minder correctie nodig en de laatste keer zelfs helemaal niet meer. Hij loopt zijn hoeven nu recht af. En daarmee ging ook zijn staart steeds rechter hangen en nu helemaal. Ook is de spanning uit zijn staart, dit heeft hij toch heel lang gehad.

Als eerste ben ik met Troy begonnen met het trailerlaadtrauma. Ik heb er ongeveer 6 weken voor uitgetrokken, toen ging hij zonder problemen de trailer op en af.
    Voor de rest een klein beetje begonnen met Parelli, level 1, de basis. Hij kende geen wijken voor druk.
    In augustus ben ik een week met Troy naar Wim Vonck gegaan om hem de basis van het rijden aan te leren. Hij was zadelmak, maar hij kende niks onder het zadel, waarschijnlijk omdat hij altijd achter een ander paard heeft aangelopen tijdens de buitenritten.
    Eenmaal thuis van Wim, zijn we verder gegaan met het gymnasticeren.
    Ik heb een chiropractor laten komen in september jl. en die heeft nog wat wervels rechtgezet.

lichamelijk is hij helemaal oké.

Mentaal is hij erg gevoelig, raakt snel introvert als de druk of spanning te hoog wordt. Dankzij de verdieping in de parelli-paketten, L&HB-pakket en de horsenality-chard en dvd, krijg ik steeds beter zicht op zijn karakter en hoe daarnaar te handelen, zodat hij zoveel mogelijk open kan blijven. Dit lukt heel erg aardig. Soms komt er ineens een enorme macho naar buiten, de Troy die hij kán zijn.

Ikzelf heb me helemaal neergelegd bij hoe zijn SEME nu is. Dankzij zijn dieet en een goede boett hebben we de zaak redelijk onder controle. Behalve dat ikzelf het wat vervelend vind dat we in de zomer geen lange wandelingen of ritten kunnen maken zonder deken, lig ik er niet wakker van. Ik ervaar het niets als last, enkel als wat vervelend.

Sinds een paar weken krijgt hij magnesium bijgevoerd omdat zijn manenkam zo dik bleef, hijzelf ook aan de redelijk vette kant is en hij toch wel symptomen van een magnesiumtekort en/of insulineresistentie vertoonde.

Wat moet ik vertellen over mezelf??
    Ik ben 41 jaar, heb 2 kinderen (19 en 17), een man, een huisje, twee honden en mijn hart ligt bij voorgenoemde. Ik werk 20uur per week in de nachtdienst in een psychiatrische instelling en ben overdag dus vaak thuis. Ik heb verder geen hobby’s buiten de deur, dus al mijn tijd, werk en energie ligt bij mijn paarden.
    De tinkers hebben level 1 van Parelli doorlopen en met Amy ben ik nu ergens halverwege in level 2. Echt serieus werken aan het programma doe ik niet met hen. Ik pas de principes altijd en overal toe, tijdens iedere seconde dat ik bij ze ben en vooral met Amy heb ik daardoor een hechte band opgebouwd.

Ik ben zelf iemand die zich snel zorgen maakt, ben altijd op zoek of ik niet nog iets kan verbeteren aan huisvesting, training.. eigenlijk alles. Ik ben een perfectionist.

Dit is mijn verhaal. Als je nog aanvullende informatie nodig hebt dan hoor ik het wel.

Re: Gaat Troy van zijn SEME genezen? Voor Vincenza.

Trea, ik heb een vraag: is er een mogelijkheid dat je hem onder een solarium zet?

ik krijg steeds het woord "licht, licht, licht" door.

weet je waar hij uit spanje vandaan komt?
    <!-- w -->http://www.fotoreadings.nl<!-- w --> / <!-- w -->http://www.PaardEnschool.nu<!-- w --> / <!-- w -->http://www.spiritualsouls.nl<!-- w -->
    al mijn paardjes en ik zijn Recht en Bodt.

Laat ik beginnen met te zeggen dat wat ik hier neerschrijf, niet dient als een hilarische uitlaatklep maar gewoon mijn manier is hoe ik met bepaalde dingen omga.

ik heb beloofd trea te helpen en dat zal ik naar eer en geweten doen.

ik ben wel bereid om alles op te schrijven op de voorwaarde dat ik niet meteen met de grond gelijk wordt gemaakt, het kan soms confronterend zijn, een paard neemt erg veel over van zijn eigenaresse of neemt dingen mee vanuit zijn vorige leven.

is het dus mogelijk hem ondereen solarium te zetten, elke dag 2 keer tien minuten (ochtend / avond), als vorm van lichttherapie?, in dat licht zItten vitaminen en het geeft hem een opgeruimd humeur.

hij zit op dit moment in zijn metaal maar het is een 80% vuurpaard en 20% houtpaard.

ik heb even opgezocht wat de emotie is die achter exceem zit
    het komt uit een boek van christiane beerlandt

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ANHAR3VL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHFW36Q7.jpg

Verder heb ik 2 kaarten van Matsaru Emoto (De Boodschap van Water) voor jou en voor hem.

de eerste kaart is dankjewel en dat is een healing-kaart
    "dankjewel dat je dit voor mij doet, ik begrijp alleen niet wat ik hier doe, ik had het erg mooi en de zon scheen en ik had het lekker warm.
    Is het mogelijk dat ik een stukje meloen krijg? ik hou niet zo van appelen maar zo'n sappig stukske meloen, hmmm...
    en je hoeft het niet allemaal voor mij te doen, hoor, laat het los, laat gaan...
    Zit er niet zo bovenop, laat gaan, ik raak ervan in de war,..."

de tweede kaart geeft ook al het andere probleem aan: loslaten. dat doen de bijnieren in dit geval. dit is een krachtkaart

hij moet datgene wat hij heeft gekend loslaten.
    hij is tegen wil en dank hier in dit kouwe kikkerlandje.

"wat doe ik hier, waarom?, wauw zij kunnen o cool zijn, was ik maar zo cool..., waarom ben ik niet zo cool..."

ergens is hij depressief, daarvoor zou ik hem al de druppels ZR van Laarakker geven (60 om te beginnen) en die kan je kopen bij de Hahnemann apotheek in heiloo, even googlen, mailen en ze sturen het aan je op tesamen met de rekening.
    ZR verbetert het zelfbeeld en is de afkorting van ZelfReflectie.

Verder sla jij negatieve energie op tijdens je werk en die voelt hij en die wil hij graag bij jou wegnemen, het is een uiterst gevoelig paard.

ik weet niet of jij die energie voelt, maar Troy voelt dat dus wel heel erg. al die energie van die mensen die je bij je draagt

hij heeft zijn bedenkingen en heeft hoofdpijn van het gepieker.

je zou hem om te beginnen een zonnesteen in zijn manen kunnen vlechten, naast die ZR:

Zonnesteen: sterkt het hart, de rug, de ogen en de nieren, helpt tegen somberheid en zwaarmoedigheid, geeft nieuwe levenskracht.
    Tijgeroog: ontkrampt, verwarmt, geeft zelfvertrouwen, bevordert verantwoordelijkheidsgevoel, helpt tegen astma en verkoudheid, beschermt tegen jaloezie en negativiteit van anderen. Sterkt de ogen.
    Mosagaat: tegen oorsuizingen, bevordert de vitaliteit, doorbreekt starheid, helpt bij darmkramp.
    Lapis Lazuli: Geeft zelfvertrouwen, is een vriendschapssteen, versterkt de liefde, helpt tegen depressie, epilepsie te hoge bloeddruk, eczeem, nervositeit, en nagelbijten, sterkt de intuďtie, goed voor het haar.
    Jade: sterkte de nieren, de blaas en de ogen, is goed tegen reuma, maagklachten en ontstekingen, bevordert de spijsvertering, beschermt tijdens de zwangerschap. Steen van wijsheid en rechtvaardigheid.
    Groene Calsiet: helpt oude, vastzittende patronen lot te laten, harmoniseert wisselende stemmingen, helpt bij beslissingen nemen in gevoelszaken, stimuleert vernieuwing.

oke dit zijn de edelstenen die de eerste laag zullen weghalen, tesamen met de ZR is dit al een goed begin.

de kaarten kan je uitprinten, maar vooral de krachtkaart, en ik weet niet of hij een deken draagt (zou hij wel erg fjn vinden, een ongevoerde regendeken, maar dan zou je die kaart samen met de edelstenen in een zakje aan de deken kunnen vastbinden, wanneer het niet meer nodig is verliest hij het zakje of de desbetreffende stenen gaan stuk, en je kan hem vertellen waarom je dit voor hem doet.

verder ga ik er nu eerst weer eens over nadenken maar dit zijn al wel essenti"ele dingen.
    <!-- w -->http://www.fotoreadings.nl<!-- w --> / <!-- w -->http://www.PaardEnschool.nu<!-- w --> / <!-- w -->http://www.spiritualsouls.nl<!-- w -->

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Hee wat gaaf De Hahnemann apotheek in Heiloo Daar werkte mijn moeder, en ik ook Kan je vertellen dat alles daar zéér zorgvuldig wordt bereid. Zeg maar dé apotheek van Laaracker. M'n moeder kent Laaracker ook goed trouwens

Maar ik vind dit trwns zéér interessant om te lezen! Jammer dat de gescande bladzijden niet goed te lezen zijn.

En over het verliezen als het niet meer nodig is - ik ben een tijdje bijna depresief geweest. Moest 2 buisjes met een vloeistof erin bij me dragen. Eentje met zuiverend zout met een vloeistof, en eentje met gewone vloeistof. En inderdaad... Op een gegeven moment liet ik ze vaker thuis, ik vergat ze... Het probleem was weg namelijk!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid Amiro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Bedoel je niet dat de eerste kaart dankjewel de kracht kaart is en de andere kaart loslaten de healing kaart is? Dat staat nl boven de kaarten maar je draait ze in je tekst om.

Verder vind ik dit interessant! Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt..!

Oh, en waarom is hij precies depressief? Geeft hij dat ook door?

Hoe ben je aan deze info gekomen? Via de foto in Trea's onderschrift of via andere dingen?
    Groetjes van Els!

Bedoel je niet dat de eerste kaart dankjewel de kracht kaart is en de andere kaart loslaten de healing kaart is? Dat staat nl boven de kaarten maar je draait ze in je tekst om.
    O, O, O... wat onzorgvuldig nu weer...
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

marianne dankjewel voor je opmerkzaamheid.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mirador Norah en Beato

is het dus mogelijk hem ondereen solarium te zetten, elke dag 2 keer tien minuten (ochtend / avond), als vorm van lichttherapie?, in dat licht zItten vitaminen en het geeft hem een opgeruimd humeur.

Kan iemand mij vertellen wat voor vitaminen er in solarium licht zitten? Ben hier [size=99px]zonder gekheid [/size]erg benieuwd naar...

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

er zitten geen vitaminen in licht, licht zorgt ervoor dat het lichaam beter functioneert. Je kunt hiervoor googlen op "lichttherapie" Kan in de winter goed werken tegen depressies.
    Zover ik weet werkt een solarium meer als warmtebron.
    Voor Psoriasis is UVB licht erg goed.
    www.crystal-carving.com

wat doen jullie belachelijk zeg, ik zet het in het andere topic neer, dit hier zouden we schoonhouden en geen teveel commentaar geven. dus ik ga naar dat andere topic

laat ook maar ik zt het hier wel neer
    ook gegoogled hoor:

Het lichaam maakt vitamine D3 aan in zon- of solariumlicht. Vitamine D3 is een belangrijk hormoon voor de aanvoer van calcium naar de beenderen en voor bescherming tegen ontkalking en botbreuken.
    De afbraakproducten van Vitamine D bieden bescherming tegen borstkanker en kanker van de dikke darm.
    Solariumlicht stimuleert de productie van bepaalde immuuncellen die in het lichaam bacteriën en virussen bevechten. Het immuunsysteem verbetert aanzienlijk.
    UV-licht verhoogt het fysieke prestatievermogen, verzacht depressies en heeft een positieve uitwerking op het hart en de bloedsomloop.
    Uit onderzoek blijkt dat de bloeddruk van mensen stijgt naarmate deze noordelijker leven. In het zuiden van Europa is het aantal hart- en vaatziekten en het aantal plotselinge sterfgevallen aan hartkwalen beduidend lager dan in het noorden. Eén verklaring hiervoor is de grotere hoeveelheid zonlicht in het gebied rond de Middellandse Zee. Dr. Krause heeft aangetoond dat dit positieve effect van zonlicht zich ook voordoet bij het kunstmatige zonlicht van zonnebanken. Het bloed wordt vloeibaarder. De bloeddruk en het risico op een hartinfarct worden beide lager.
    Huidziekten worden met groot succes door UV-licht genezen, o.m. acne, psoriasis en neurodermitis. Ook ondervinden veel mensen verlichting van spierpijn en reumatische klachten na een kuur met een zonnebank.
    Totale stofwisseling verbetert in het lichaam en cholesterolspiegel daalt.
    UV-licht zorgt natuurlijk voor een aantrekkelijk gebruinde huid wat onze uitstraling versterkt. Mensen worden aantrekkelijker, voelen zich mooier, vrolijker en energieker. Het is een prima middel tegen stress en vermoeidheid.

het paard was gewend aan veel en andersoortig licht.

toevallig komt mijn vader uit sicili"e en daar is het anders licht, geluiden zijn anders, geuren zijn anders
    het is daar 's avonds ook altijd donker om negen uur

dat is ook iets wat ik van troy meekrijg de andere dagindeling, de andere maniertjes

Nou, enfin.

Tot mijn grote spijt voor alle belangstellenden die dit volgen, en voor Vincenza, die hier nogal wat tijd in steekt, moet ik NU bekennen dat ik afhaak.

Alles wat jij hierboven benoemt Vincenza is voor mij geen 'waarzeggerij' of telepathie, maar gewoon logisch nadenken en wat algemene feiten benoemen.

En wat betreft dat zonlicht..
    Zonlicht.. tja, zou ieder paard wat geinmporteerd wordt uit het zuiden daar nou geen behoefte aan hebben? ik geloof niet dat Troy onder de indruk zal zijn van kunstmatig zonlicht, en echt zonlicht schuwt hij, omdat dat samenhangt met ...jawel, jeuk.
    Hij is degene van alle paarden die het meest in de schuilstal staat.. ach, ik hou op. Ik geef veel teveel bloot van mijn fantastische paard.

Bovendien wordt ik bedolven onder de mails en pb's Vincenza, van mensen die jou kennen en die me waarschuwen voor jou.

Mijn eerste gevoel, angst, was blijkbaar toch niet zo ongegrond. Ik had moeten luisteren naar mijn eigen gevoel.

Ik hoop niet dat je al teveel werk en moeite hebt gestoken in dit 'project'.

Ik heb inmiddels allang besloten dat Troy geen project (meer) is. Ik had dáár beter naar kunnen luisteren dan me vastgrijpen aan iets ongrijpbaars. Hij is me dierbaar in al zijn zijn, en samen komen we er wel.

Bedankt voor alle moeite, en sorry aan alle belangstellenden.

Het paard maakt vitamine D aan door zonlicht (net als wij)
    Of dit met een solarium ook gaat lukken weet ik niet....daar wordt zo het een en ander uitgefiltert.
    Verder maakt het paard geen gebruik van licht om zaken aan te maken...behalve zijn zomer of wintervacht.... bij MIJN weten...

einde van de uitdaging
    ik vind het best

en ja wat was er beter dan mijn logica...

veel succes met het probleem zomerexceem, die van mij zijn ervanaf.

en wete je wat zo jammer is? je reageert niet eens op wat er STAAT, ENKEL OP DE DINGEN WAAR JIJ JE OP HEBT GEFOCUSSED

dat is jammer, want ik had je vabtevoren moeten vragen of je er inderdada voor zou willen gaan.

perfectionist? hmmmm moa, kweetniet...
    want dan zou je wel degelijk alles proberen.

heb je de stenen nagelezen, heb je ze besteld?
    neen, je zegt alleen dat hij in de schuilstal staat
    laat ook maar zonde van de energie
    en toen was het weer rustig, gelukkig, iedereen blij en happy en de paarden met exceem krijgen weer een boett deken op...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Nou, enfin.

Tot mijn grote spijt voor alle belangstellenden die dit volgen, en voor Vincenza, die hier nogal wat tijd in steekt, moet ik NU bekennen dat ik afhaak.

Alles wat jij hierboven benoemt Vincenza is voor mij geen 'waarzeggerij' of telepathie, maar gewoon logisch nadenken en wat algemene feiten benoemen.

En wat betreft dat zonlicht..
    Zonlicht.. tja, zou ieder paard wat geinmporteerd wordt uit het zuiden daar nou geen behoefte aan hebben? ik geloof niet dat Troy onder de indruk zal zijn van kunstmatig zonlicht, [size=99px]en echt zonlicht schuwt hij, omdat dat samenhangt met ...jawel, jeuk.[/size]
    Hij is degene van alle paarden die het meest in de schuilstal staat.. ach, ik hou op. Ik geef veel teveel bloot van mijn fantastische paard.

Bovendien wordt ik bedolven onder de mails en pb's Vincenza, van mensen die jou kennen en die me waarschuwen voor jou.

Mijn eerste gevoel, angst, was blijkbaar toch niet zo ongegrond. Ik had moeten luisteren naar mijn eigen gevoel.

Ik hoop niet dat je al teveel werk en moeite hebt gestoken in dit 'project'.

Ik heb inmiddels allang besloten dat Troy geen project (meer) is. Ik had dáár beter naar kunnen luisteren dan me vastgrijpen aan iets ongrijpbaars. Hij is me dierbaar in al zijn zijn, en samen komen we er wel.

Bedankt voor alle moeite, en sorry aan alle belangstellenden.
    laat ook maar hier bestaat uva ursi voor

gefet niks hoor het is een heel erg fantastisch paard met een fantastisch complex ecxeem, loslaten is hier het sleutelwoord, voor MIJ.

Bye

En nu zijn we, na een lange lange dag (die eigenlijk ookwel weer leuk en leerzaam was) tot de KERN geraakt... want lees nou eens goed wat Trea schrijft: zij had gehoopt ( en ik kan me dat met een hopelijk inmiddels ex-SEME paard goed voorstellen) dat jij echt wat te bieden zou hebben. En dat is nu precies wat mij zo kwaad maakt.. je spiegelt iemand wat voor en als puntje bij paaltje komt dan pluk je teksten uit boeken, geeft verwarrende adviezen, roept dingen die wij allemaal al lang weten en ervaren hebben. Die stelligheid van jou is verkeerd - als je werkelijk spiritueel zou zijn dan was misschien wel het eerste wat je BEGREPEN had moeten hebben, dat je maar beter bescheiden kunt zijn, kleine handreikingen kunt doen en oprecht moet zijn.

Misschien moet je proberen in dit alles een les voor jouzelf te zien .. maar ik vrees het ergste.

Uva Ursi? Jongens, even googelen.. hmm, door de natives gebruikt om urinewegproblemen op te lossen.. huh .. heeft dat wat met zonlicht en jeuk te maken dan? Ach.. laat ook maar...
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten