Hallo
Whoopie is moeilijk te motiveren dat wil niet zeggen dat ze dingen niet doet hoor, maar je merkt aan haar dat ze toch het liefst bij de rest van de paarden is en daar ligt ook haar focus.
Zo ook vanavond nog even wat met haar gedaan in de binnenbak, rustig wat laten bewegen want ze heeft net haar osteobehandeling gehad. Maar Whoopie is onrustig en wil liever de bak uit terug naar stal.
Ik heb de tips van Sandra nog uitgeprobeerd maar dan is ze geneigd om weg te lopen de helft van de tijd ipv dat ze haar hoofd omdraait. Rust komt er niet echt.
Naast dat ik met haar werk probeer ik ook ontspannen samen te zijn, dus na het werk in de bak daar lekker even hooi laten kauwen even laten rollen. Ook tijdens buitenrit stap ik vaak af en laat haar een tijdje grazen.
Ik geef Whoopie nooit eten uit de hand, dit is een keuze die ik in het begin heb gemaakt mede omdat ze snel erg opdringerig wordt.
De andere kant is dat voedsel voor haar een supermotivator zou kunnen zijn dus ik vraag mij toch af of ik bv met werken aan de hand of evt wat vd zal beginnen met voedselbeloning.
Ik zou het natuurlijk fijner vinden wanneer ik de motivatie ergens anders uit zou kunnen halen ipv uit voer.
Met aaien en kroelen is het altijd snel gebeurd en loopt ze weg.
Hoor graag ideeen /ervaringen van jullie.
Bladwijzers