hallo,
Ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen. Heb sinds 3 weken een nieuw paard. Was op internet een beetje aan het zoeken wat ik hier het beste mee kon doen en kwam hierop uit.
Als ik met haar bezig ben en er zijn andere paarden bij dan is het goed en heeft ze respect voor me. Maar zodra er een ander paard weg gaat dan is de wereld te klein en wandeld ze onderhand lekker over me heen. Proberen haar aandacht te vragen is er dan ook niet bij. Als het goed gaat probeer ik haar te belonen maar zelf dit negeert ze gewoon. De snoepjes of wat dan ook wat je voor haar neus hangt is niet belangrijk..
Met haar achtervoetjes had ik ook nog een vraag. In het begin gaf ze super haar achtervoetjes. Maar sindsdien is ze toch op een andere gedachten gaan denken. Iedere keer als je haar een achtervoet vraag begint ze te dreigen met uithalen of haalt gewoon uit. We proberen wel gewoon door te gaan maar het word niet echt minder. Af en toe probeer ze het zelf nu al als je alleen der achterbeen wilt borstelen.
Met longeren valt ze gewoon steeds naar binnen. Haar vorige eigenaar zei dat ze kwam om te knuffelen. Nee ze heeft gewoon geen zin en stopt en draait opeens om of ze gaat gewoon stil staan. Als je hierop verder wilt gaan word ze gewoon echt boos en onrustig en negeert het gewoon. Het is een tijd goed gegaan maar het lijkt alleen maar weer erger te worden.
Misschien heeft iemand wat tips om me wat verder te helpen?
Groetjes
Bladwijzers