Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: vraagje over sidepulls

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

vraagje over sidepulls

Ik heb gisteren mijn 2 bij flechtzuegel bestelde sidepulls binnen gekregen, hiep hoi.
    Vandaag passen, en nu ben ik niet helemaal zeker of de maat wel goed is. Het kinriempje zit bij beide ponies op het laatste gaatje, en het is een beetje gewurm om het geheel dan om de neus te krijgen. Als het eenmaal vast zit, zoals op de foto's, kan ik er nog 2 vingers tusen krijgen.
    Het zal ook wel wat met de wintervacht te maken hebben, maar zitten ze nu goed?

Re: vraagje over sidepulls

Ik heb niet echt veel verstand van sidepulls, maar zou zelf ze ietsje hoger hangen.

Ohja en waarom niet riempje pas vastmaken als de sidepull om de neus zit?
    Lijkt me prettiger voor je paard

May the horse be with you!

Ik zou ze ook iets hoger hangen.
    Het ziet eruit of je de sidepull aan iedere kant 4 cm langer had mogen laten maken.. ze reiken niet tot de mondhoek.
    Tja.... dat kan niet meer nu, dat besef ik.. dan maar een iets groter kinriempje bestellen.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ook de sidepull hoort 2 vingers onder het jukbeen te hangen.

Ze hangen dus te laag.

Dus zal je kinriempje waarschijnlijk ook niet passen

Ey,

Het ziet er allemaal wat klein en krap uit. Misschien moet je de sidepull van de grote pony even bij de kleine passen, misschien gaat dat wel en dan een grotere voor de grote pony kopen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Tja, daar was ik al bang voor.... Ik heb niet goed gemeten.
    Met de spullen die ik nu heb kan ik ze niet hoger doen. Ze zijn even lang, dus wisselen heeft ook geen zin. Bovendien had ik per pony een kleur uitgezocht passend bij hun pad. Doe ik eens gek, doe ik het niet goed
    Ik denk dat er niets anders op zit dan deze te verkopen en grotere te bestellen. Ik weet niet of andere kinriempjes langer zijn, maar het lijkt me ook geen mooi gezicht met zo'n korte sidepull.

Ik hou trouwens het kinriempje liever dicht bij het omdoen, omdat er een klein ringetje omzit om de dubbele riempjes bijeen te houden. Straks schiet dat los en ben ik het kwijt. Als het geheel groter is is het natuurlijk ook makkelijker om te doen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dat het omdoen wat lastig is dat heb ik ook bij Whoopie, ik doe het riempje ook niet los van tevoren. Eenmaal om zit het goed, volgens mij tenminste.

Wel jammer voor je dat je de verkeerde maat hebt
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Als je ze gister binnengekregen hebt, heb je gewoon recht om ze binnen 8 dagen te retourneren en je geld terug te krijgen. Dat is wettelijk geregeld. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Meid, niet getreurd.

Regel grotere kinriempjes.

Je sidepull kan beslist hoger hangen prik er een gaatje bij als t moet. Kinriempje kan je overal kopen, laat de schoenmaker het desnoods voor je maken.

Dan zit t allemaal netjes. Hoef jij de boel niet te verkopen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Antheman, denk je dat ander kinriempjes veel langer zijn dan?
    Ik zal eens in de rondte kijken.
    Ik denk niet dat ik ze kan terugsturen; op de site staat dat ze alleen zwarte teugels terugneemt. Ze worden speciaal op maat en kleur gemaakt, naar persoonlijke wens dus.

Hey,

Bij bestellingen op maat, mits de opgegeven maat is aangehouden geldt niet dat binnen 8 dagen geruild kan worden. Dat is logisch, aangezien er sprake van een aanname van opdracht is. De een maakt immers iets in opdracht van de ander en daar wordt een vergoeding voor gevraagd.

Nouja, ik ga er verder niet op in want dat wordt een eindeloos juridisch betoog .

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

je kan dit zelf laten maken,

kijk eens goed naar onderstaande foto van mijn arab,
    ik heb zulke neusriempjes laten maken zoals je gewone engelse neusriemen hebt die je aanspant volgens het paard zijn hoofd.
    achteraan zit er gewoon een hesp, dat je bij elk paard gewoon kan aanpassen.
    het nadeel is wel, er hangt nog geen hoofdstel aan, mits ik western rij en westernhoofdstellen mooier vind dan engelse is dit geen probleem en heb ik er gewoon een western hoofdstel aangehangen, met western teugels.
    een bitloos engels hoofdstel kan je er niet aanhangen, die hebben al een neusriem.
    vind het wel heel gemakkelijk eerlijk gezegd, je past zelf aan, een tinker kan er ook in hoor, zitten voldoende gaatjes in en is ook geschikt voor een schetlander, het koste niet veel ( 10euro ) en ben er heel blij met

mss lijkt het je wat?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re: vraagje over sidepulls; oplossing bedacht.

Bedankt voor de tips!
    Muiske, wat jij hebt ziet er ook simpel maar doeltreffend uit. Ik begrijp dat jij dit hebt laten maken, maar je zou toch ook een gewone neusriem zo om kunnen doen?
    Ga ik ook eens proberen.
    Ik heb nu zelf een andere oplossing bedacht die werkt. Ik heb aan allebei de kanten van de kinriem een clip gedaan. Dit geeft wat meer ruimte zodat het geheel naar boven kan. En ik kan het makkelijk losmaken om hem om te doen.
    Kijk zo:

idd ziet er goed uit!

ja weet ik maar ik hou van western,
    vandaar in die leren genre gebleven.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

SLim opgelost Marion