Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 37

Topic: Friendly game , most important of all.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Friendly game , most important of all.

LOL!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

oef, dan ga ik maar eens gauw mn level 1 opnemen

Heftig hoor.
    Sommigen van jullie worden zelfs narrelig - over CRAPPY humans gesproken !
    Jullie paard zal maar een CRAPPY HUMAN hebben ...

Nog een keer dan : The Friendly game.

Ik ben van mening - het gaat hier in deze branche van paardenvermaak enkel weer om wat de mens wil , niet het paard. Sommigen voelen dat al aankomen.
    Dat mag dan jullie ego pijn doen - dat is dan aan jullie.

Ik lees enkel maar verhalen van mensen die het hun paard zo ongemakkelijk
    mogelijk maken - door de meest bizarre oefeningen.
    Het touw , de stok , de dril , de hersenspoeling.

Maar .. het paard heeft van nature in feite NIETS met een mens van doen.
    Het leefde ooit zijn eigen leven.
    Land en water en voedsel werden hem ontnomen.
    Zijn vrijheid heeft hij niet meer.
    Zijn vruchtbaarheid , alles kwijt.
    Het wilde paard is dood , zo lijkt het.

1000 jaren enkel gebruikt.
    Om huid , vlees , zwaar vies werk te verrichten.
    Nu om plezier en vermaak.

Toch doen we allemaal alsof dat anders is.

Pat Parelli is een slim zakenman.
    Hij maakt big bucks ... altijd handig om een bankrekening te hebben met 7 getallen voor de komma.

Nu is het aan jullie.

Is dat jouw mening of gooi je er een stelling tegenaan om een discussie te ontlokken?
    Je hebt toch immers zelf ook een paard? Speciaal gefokt om bepaalde raskenmerken nog wel, misschien wel verwekt met KI, mét een papieren stamboom. Staat jouw paard niet in een omheinde wei?
    Je doet aan parelli..

wat is je doel met bovenstaand bericht?

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Ik snap hier echt helemaal niets van. WAT WIL OF DENK JE NOU DUIDELIJK TE MAKEN???????? Zijn "wij" (deze mensen op dit forum) de schuldigen van het niet meer bestaan van het wilde paard??????? Ik ben het eens met wat je zegt in dit laatste stukje, maar je doel of datgene wat je duidelijk zou willen maken, is mij geheel onduidelijk. En volgens mij ben ik niet de enige. Daarom krijg je van deze reacties.
    Misschien moet je nog eens terug naar school om na te denken over je argumentatie en vraagstelling????

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Het leefde ooit zijn eigen leven.
    Land en water en voedsel werden hem ontnomen.
    Zijn vrijheid heeft hij niet meer.
    Zijn vruchtbaarheid , alles kwijt.
    Het wilde paard is dood , zo lijkt het.
    Wat heeft DIT trouwens met de friendly game van doen?

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Er was van de week een hele interessante discussie op dit forum, waarom we iets met een paard doen, en hoe we op een goede manier aan de relatie met ons paard kunnen werken.
    Die discussie vond ik leuk om te lezen.

Dit niet want het komt misschien wel op hetzelfde neer maar ik snap niets van je bedoelingen.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    May 2007

Precies Trea, de teksten van Michel zijn een onsamenhangend iets... De vraag en opmerkingen komen in geen enkel opzicht overeen.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Michel
    Heb je zelf paarden Michel? Nee, dat zal wel niet hč, dat zou nogal indruisen tegen je eigen ideeën, toch?

Pat Parelli is een slim zakenman.
    Hij maakt big bucks ... altijd handig om een bankrekening te hebben met 7 getallen voor de komma.
    Das waar, Pat is een slimme zakenman. Mooi voor hem.
    Maar wat heeft dat met de Friendly game te maken? En geldt jou stukje alleen voor mensen die aan PNH doen? Wat met de mensen die gymmen, Wimmen, Iwinnen, Robertsen? Of heb je alleen wat Tegen Parelli?

Ik lees enkel maar verhalen van mensen die het hun paard zo ongemakkelijk
    mogelijk maken - door de meest bizarre oefeningen.
    Het touw , de stok , de dril , de hersenspoeling.
    Nog nooit op een ander soort paardenforum geweest zeker? Als je dit al erg vind dan kan je je pas helemaal uitleven op die fora's.

Nu ff serieus. Ik kan uit ervaring wel zeggen dat de meerderheid van de mensen die hier zit alleen het beste voor hebben met hun paard.
    Maar wie zijn jij en ik om daarover te oordelen????

Die mensen (inclusief ik) denken na over wat ze doen, waarom ze het doen, hoe ze het beter zouden kunnen doen.
    De meesten nemen hier niet zomaar iets voor waar aan. We gaan op onderzoek, proberen, leren van verschillende mensen, doen ons best.

De discussie over dat paarden in het wild zouden moeten leven en niet bij de mens is een discussie die al meerdere malen is gevoerd, je haalt gewoon oude koeien uit de sloot.
    Ieder zelf-nadenkend mens kan zich wel een beeld vormen bij wat er zou gebeuren als al de gedomesticeerde paarden van de ene op de andere dag in een wildreservaat worden geworden. Dan spreek ik nog niet eens over het feit of dat mogelijk is of niet.

Anyway, als ik je stukje zo even snel opnieuw doorlees dan denk ik niet dat het daarover ging, het ging over de friendly game.
    Ik zou nu kunnen vragen of jij dan eens een stukje van je kennis hier ten toon zet, even met ons deelt hoe jij het dan doet, waarom je dit topic starte...dat doe ik echter niet.
    (Met suiker vang je meer vliegen dan met stroop Michel.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Sommigen van jullie worden zelfs narrelig - over CRAPPY humans gesproken ! Jullie paard zal maar een CRAPPY HUMAN hebben ....
    Volgens mij gaat dat reuze meevallen. Paarden hebben namelijk *nooit* een polariserende intentie,
    dus dáár zullen die sommigen zich bij hun paard *niet* aan kúnnen storen . Grz Els

PS: ken je http://www.paardnatuurlijk.nl al ? Dat heeft een forum met een heel specifieke communicatieve stijl.
    Is dát de stijl, die jou misschien aanspreekt ??? .
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ben vooral dom denk ik. Heb het gevoel dat iemand ons voor het ootje houdt en kom weer terug bij mijn stokje in het hoenderhok.

Als je dit forum "echt leest" dan zou je merken dat we geen oogkleppen op hebben en niet allemaal als een soort sekteleden in het spoor van Pat lopen. We zijn allemaal breeddenkend en staan niet echt met onze stok te zwaaien en aan ons touw te trekken. Ieder van ons zoekt zijn weg maar ik denk dat de meerderheid van ons gestart is met friendly game en ik denk dat niemand van ons daar ooit spijt van gehad heeft. Zelfs de meest doorwinterde normal doet onbewust aan friendly game. Wij doen het misschien echt bewust. Wat de rest van de games betreft misschien kan je over het nut of de aanpak nog discuteren.

Kan maar een ding zeggen als je een paard hebt zoek er dan een wilde steppe, woestijn of what ever voor en laat het daar los!

Ik doe niet meer mee.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Els, je bent toch een kanjer hoor.

Aangemeld
    May 2007

Els en Rengeltje, ik sluit me bij jullie aan en ik stop ermee om op deze man te reageren. Blijkbaar beoogd hij iets anders dan ik en wij hier. Jammer, want hij laat zo veel liggen.

Hallo.
    Ik ben Michel (44) en heb ook een paard (Fries) Gerke B. (Feitse x Oege - Stb Preferent)
    Echt een heel leuk beessie - een karakter paard.

Levensnummer 200243071 , geboren 11.06.2002 , kleur zwart (overbodig te zeggen .. maar toch)
    Samen volgen we de Parelli lessen. (bij deze de groeten aan Pat).

Misschien plaats ik ook eens een onderwerp.
    In ieder geval - ik heb wat te lezen hier.

Groeten.

GRAPJAS!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik vraag me af wat het nut van dit topic is... Ik heb zo het gevoel dat je probeert te provoceren... je doet zelf parelli zeg je in je introductie hier op het forum... Ik heb het gevoel dat je je hierbij probeert af te zetten tegen parelli... Waarom? Omdat het commercieel is? Tjah tegenwoordig is alles commercieel... We hebben nu eenmaal een commerciële maatschappij... Voor niets gaat alleen de zon op!

En wat die friendly game betreft, ja inderdaad, die is het belangrijkste. De friendly is de basis van alles! Zelfs 'normals' (om maar even in hokjes te spreken) zijn onbewust met de friendly game bezig....

Ik snap je punt ook niet... tuurlijk leven paarden niet meer in het wild... Dat is in België en nederland gewoon bijna niet meer mogenlijk. Er wordt wel geprobeerd met de paarden die nog in het wild leven daar te houden. Kijk maar eens naar de merens! Wij kunnen onze gedomesticeerde paarden toch alleen maar het beste geven... Een grote weiland welliswaar afgebakend want onze wegen zijn gewoon te gevaarlijk voor paarden! We moeten ze wel binnen omheiningen houden willen we dat ze overleven in onze maatschappij!!! Wij kunnen ze alleen maar een groot weiland bieden met een schuilmogenlijkheid waar ze lekker kunnen rondcrossen en ze voorzien van voedsel...

Ik denk dat hier niemand zit die zonder nadenken goeroe pat parelli volgt... De meeste mensen hier op het forum zijn vrij kritisch. We kunnen alleen maar goed doen voor onze paarden als we bereid zijn aan onzelf te werken. dus wat jij hier zegt dat we narrige mensen zijn vind ik toch, vooral voor een nieuweling hier op het forum, vrij grof overkomen. Ik denk dat je dit forum maar eerst eens moet gaan lezen ipv te oordelen zonder dat je weet waarover je praat...

Bladwijzers

Forum Rechten