Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: ex-parelli-instructeurs geven les in breda 28 en 29 mei!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ex-parelli-instructeurs geven les in breda 28 en 29 mei!

Deze advertentie vond ik op: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1246&i=412&t=412

Natural Horsemanship uit Australië in Breda

Op zaterdag 28 en zondag 29 mei a.s. organiseert de Paarden & Pony Sport Vereniging Princenhage een clinic voor natural horsemanship (in Nederland beter bekend onder de naam ‘free styling’). De tweedaagse cursus wordt gehouden op het terrein van de club aan de Rithsestraat in Breda. De clinic zal onder leiding staan van de Australische instructeur Steve Halfpenny.

Steve & Irena Halfpenny hebben hun eigen Natural Horsemanship Centre in het zuiden van Australië, genaamd Silversand. Op Silversand, waar zij ongeveer 14 eigen paarden hebben, organiseren zij clinics en starten / trainen paarden van anderen. Verder reizen zij door Australië om op locatie clinics te verzorgen.
    Na eerst een paar jaar Parelli-instructeurs geweest te zijn (een andere methode van natural horsemanship), hebben Steve & Irena sinds vorig jaar hun eigen natural horsemanship-programma ontwikkeld.
    Het Silversand Natural Horsemanship-programma werkt vanuit het paard (hoe denkt en reageert hij). Het programma schenkt aandacht aan het belangrijke aspect dat paarden vluchtdieren zijn. Het geeft niet het paard de schuld als er dingen misgaan en het richt zich op het vinden van oplossingen i.p.v. op het vinden van fouten. Het maakt geen gebruik van ‘mechanische hulpmiddelen’ om het paard onder controle te houden.
    Het programma biedt aan iedereen die zich met paarden bezig houdt, een manier om de communicatie tussen paard en mens te verbeteren, op basis van respect en leiderschap. Het maakt daarbij niet uit met welke discipline je met je paard of pony bezig bent of op welk niveau je dat doet. Ook als je specifieke problemen met je paard of pony hebt, zoals trailer laden, niet stil staan bij het opstijgen, bokken, etc., zul je veel baat hebben bij het volgen van een natural horsemanship programma.
    Op de site (http://www.silversand.com.au) vind je meer informatie over Silversand Natural Horsemanship.

Elk jaar (komend voorjaar is al de zesde keer), komen Steve & Irena ongeveer vijf maanden naar Europa, van eind mei tot en met half oktober. In Duitsland en Engeland verzorgen zij daar clinics van twee of meer dagen. In Duitsland en in Engeland zijn inmiddels een aantal instructeurs actief, die les geven in natural horsemanship volgens de Silversand-methode. De afgelopen twee jaar zijn Steve & Irena ook enkele weken in Polen geweest, wat erg succesvol verlopen is. Hun programma kan ook daar rekenen op veel belangstelling en enthousiasme. Dit jaar wordt voor de tweede keer een clinic in Nederland georganiseerd.

Tijdens het clinic-weekend maken de deelnemers kennis met het begin van natural horsemanship en doen veel inspiratie op om zelf mee verder te gaan. Er wordt zowel een klein gedeelte theorie behandeld (in de eerste helft van de eerste ochtend) als een aantal grond- en rijoefeningen gedaan. Heb je interesse om mee te doen? Geef je dan snel op (voor 15 maart a.s.)! De kosten per persoon (met paard/pony) voor twee dagen € 198,-.

Natuurlijk zijn ook toeschouwers van harte welkom!

Elke dag begint rond 09.30 uur en eindigt rond 17.00 uur.

Contactpersoon voor informatie en boekingen en instructeur in Nederland: Annemarie Keijser, tel. 06-24488343, e-mail: annemarie.keijser@planet.nl.
    dacht dat jullie dat misschien wel zouden willen weten.

Re: ex-parelli-instructeurs geven les in breda 28 en 29 mei!

Wij hebben 2 jaar geleden een L3 cursus van hem gevolgd. Heeft ons ook geleerd hoe je met een lariat moet werpen. Bijzonder geduldig iemand. Hij is ook een grote fan van Buck Brannaman (ook een NH ). Zeker de moeite waard om les van hem te nemen. Nu hij geen PNH instructor is weet ik alleen niet hoe zijn programma in elkaar zit. Ik zet de datum in mijn agenda en ga zeker kijken.
    Stay natural and iron-free.

Er zijn ook twee cursussen in duitsland "vlakbij" de grens (1 uur).
    Als ik weet dat er nederlanders zijn kan ik misschien iemand organiseeren die dat gaat vertalen. Ik doe ook mee. Ik ken hem 4 jaaren en hij is een van de beste Trainers die ik ooit heb gezien.

Ik ben zeker in Breda maar bij de duitse cursussen zijn ook nog plaatsen beschikkbar:

09. – 11. August 2005 Basic 2/3
    Kosten: Deelnemer met paard: 300,00 Euro plus accomodatie

13. – 16. August 2005 Intermediate 2/3
    Kosten: Deelnemer met paard: 400,00 Euro plus accomodatie

Kosten toeschouwers: 20,00 Euro per dag, merdere dagen goedkoper

Plaats: Gut Luchtenberg, 42929 Wermelskirchen
    Informatie en aanmelding: connyroehm@web.de, of 0570 / 620 833 of 0049 172 2457807(nederlands)
    of Telefon: 0049 2175 166978 (Tomsa / Lademann) (duits)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Leuk, ik ga zeker kijken naar die demo! De demo in NL mag je gratis kijken. Weet nog niet welke dag ik ga, hangt ff af van het schema en het nivo van de cursus
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Fam's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik ga ook zeker kijken, want ik ben toch bij mijn ouders in breda in het weekend. Als ik een auto kan regelen zijn er e.v. carpoolmogelijkheden met mij. PM me daar even over mocht iemand interesse hebben!
    Well-behaved women rarely make history

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey, dan gaan jullie allemaal naar mij kijken!!!!!
    Het wordt ook nog eens gefilmd en uitgezonden op omroep Brabant, dus ik word beroemd!!!!!
    Helaas woon ik zelf niet in Brabant, dus ik zal mezelf weinig zien..... Wel gezellig dat jullie komen zeg!! Echt leuk
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Leuk, ik ga zeker kijken naar die demo! De demo in NL mag je gratis kijken. Weet nog niet welke dag ik ga, hangt ff af van het schema en het nivo van de cursus
    Het is toch een clinic Eveline, en geen demo?
    Hoe dan ook: ik denk dat ik ook wel wil komen kijken, lijkt me wel leuk! Weet alleen nog niet welke dag, of misschien wel allebei de dagen.
    Wanneer gaan jullie (Eveline, Ron, Fam)?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Klopt, is inderdaad gewoon in een clinic.

Maar ik had via de mail te horen gekregen dat het gratis was voor toeschouwers.
    Ben nog steeds van plan om te gaan en wel op de zondag. Kheb alleen geen gratis treinvervoer meer, dus misschien kunnen we carpoolen Marja?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Eveline, als het goed is gaat een vriendin van me ook mee en zij rijdt, dus ik moet haar even vragen of je mee kunt rijden/of dat wij samen met jou mee zullen rijden. We zijn er alleen nog niet uit welke dag we gaan, ik zat zelf te denken om in elk geval zaterdag te gaan, als het dan erg leuk is kunnen we de zondag er nog aan vast plakken...

Bladwijzers

Forum Rechten