Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: schrale vittessje

Re: schrale vittessje

Ey,

Zonnebloemolie kan ook goed werken.

Je kan beter gekneusde mais geven. Dan hebben ze iets te kauwen. Maismeel eet meestal moeilijker. Bouw de mais rustig op want het lichaam moet eraan wennen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Pulp schijnt zeer geschikt te zijn voor paarden. Omdat het een langzaam verteerbare koolhydraat is? Het vele werk wat het zou zijn vind ik erg mee vallen. Ik zet savonds na het voeren altijd twee emmertjes neer met pulpbrokjes en water en de volgende ochtend staat het klaar voor gebruik. Niets moeilijks aan. Ook erg makkelijk om kruiden door te mengen. (daar gebruik ik het voor)
    Wel ALTIJD weken ivm gevaar voor slokdarm verstopping....
    Scheutje olie erdoor.... jammie!

Ik zou, voordat je er allerlei spul in gaat stoppen, toch eerst willen weten wat je paard mankeert - ze worden nooit zomaar mager! je zegt dat je paard geen wormen heeft, maar het is al méér dan ééns voorgekomen dat een paard, ondanks regelmatig ontwormen tóch eenfikse wormbesmetting heeft. Maismeel (denk om te calcium verhouding!!) en pulp ( kan verstopping veroorzaken en is naar mijn weten een nogal 'leeg' voedingsmiddel) lijken me iet de eerste optie. Een mestonderzoek óf een DA raad vragen lijkt me verstandiger.
    Bovendien: je kunt bij Pavo als je dat wilt gratis voedingsadvies krijgen. Nature's best is geen dikmaker - welicht hebben ze wat beters ..

Zonnebloemolie, lijnzaadolie.. daar wordt een paard heus niet dik van, je moet het ook zeker niet in grote hoeveelheden geven - dan rkijg je veel grotere problemen dan dat je nu hebt.

Laat je behoorlijk voorlichten over het juiste voer.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Zijn er bij jullie geen boeren in de buurt die kleine baaltjes kuil verkopen......hier in de buurt is een boer en daar kun je zeg maar formaat hooibaal aan kuilbaaltjes kopen (wij hebben zelf grote balen omdat we 9 paarden hebben staan en een baaltje of 2 per week daaraan wegwerken )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hmm, lees even mee, want heb met Droo momenteel hetzelfde probleem...(is ook nooit echt dik geweest overigens)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Jullie mogen altijd een liposuctie bij mij meiden doen en dat dan bij jullie paardjes inspuiten hoor, die hebben vet over (Timber is net een zeehond )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik zou, voordat je er allerlei spul in gaat stoppen, toch eerst willen weten wat je paard mankeert - ze worden nooit zomaar mager! je zegt dat je paard geen wormen heeft, maar het is al méér dan ééns voorgekomen dat een paard, ondanks regelmatig ontwormen tóch eenfikse wormbesmetting heeft. Maismeel (denk om te calcium verhouding!!) en pulp ( kan verstopping veroorzaken en is naar mijn weten een nogal 'leeg' voedingsmiddel) lijken me iet de eerste optie. Een mestonderzoek óf een DA raad vragen lijkt me verstandiger.
    Bovendien: je kunt bij Pavo als je dat wilt gratis voedingsadvies krijgen. Nature's best is geen dikmaker - welicht hebben ze wat beters ..

Zonnebloemolie, lijnzaadolie.. daar wordt een paard heus niet dik van, je moet het ook zeker niet in grote hoeveelheden geven - dan rkijg je veel grotere problemen dan dat je nu hebt.

Laat je behoorlijk voorlichten over het juiste voer.
    1 maand geleden heeft ze nog mestonderzoek gehad dus dat is uitgesloten, pulp ben ikook geen voorstander voor daarom gaat dat er ook niet in! van pavo kreeg ik condition extra geadviseert, ik heb deze meusli naast verschillende meusli's van de concurrent gelegt en ga dan toch voor meusli met mais er al door heen.. van quiral of havens.. wil ik even zien hoe het er allemaal uit ziet..

ik ben heel kieskeurig met alles, dus qua voer doe ik altijd uitgebreid onderzoek , in de zomer ga ik zeker weer terug op pavo nature best, dat is gewoon een goede bijvoering op gras.. maar in de wintermaanden heeft mijn paard daar gewoon te weinig aan..
    op zoek naar iets anders dus!! ze is echt niet super mager dus..
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

mijn paard (engels volbloed) van nature een slank paard werd op een gegeven moment ook magerder, terwijl er niks aan voer of qua hoeveelheid werk was veranderd.
    Toevallig kwan jan jonas een keer bij ons op stal en volgens hem (ik weet het niet helemaal precies meer hoor...) had eagle last van eiwitten en daarom werkte zijn darmen niet optimaal. De voedingsstoffen werden niet goed opgenomen. We zijn nu bezig met een reinigingskuur, bijna klaar. En ik merk wel dat eagle nu weer iets gevulder word.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bietenpulp is relatief ongevaarlijk (mits geweekt). Het maakt echt alleen maar dik, verder niks.
    Maar ik ben het Marianne eens, ik zou echt eerst verder zoeken naar de oorzaak. Bij mijn Linde bleek er iets niet goed te gaan in haar hormoonhuishouding, dat verklaarde een heleboel. Helaas kan ik bij haar de oorzaak niet echt aanpakken, maar ik kan wel zorgen dat de gevolgen zo berperkt mogelijk gehouden worden.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Trouwens, als je normaal voert haalt een paard zijn gewicht niet uit krachtvoer, dat moet echt uit het ruwvoer komen. Krachtvoer is m.i. eigenlijk alleen maar goed om wat vitamines en mineralen naar binnen te krijgen. Want wat is nou een paar honderd gram muesli op 500 of 600 kg lichaamsgewicht?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Nou de oplossing is na een aantal maanden boven water gehaald door, wim. ik was een week bij hem en lag het probleem aan hem voor.. he reageerde metheen dat vittesse natuurlijk veel energie nodig had om zichzelf warm te houden want ze had nou niet bepaald een dikke wintervacht hij adviseerde me haar een dun regendekentje op te doen en binnen 2 weken was ze op normaal gewicht. als ik haar zo kan helpen nou dan krijgt ze wel een regendekentje op hoor.
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door AnQ_
    Nou de oplossing is na een aantal maanden boven water gehaald door, wim. ik was een week bij hem en lag het probleem aan hem voor.. he reageerde metheen dat vittesse natuurlijk veel energie nodig had om zichzelf warm te houden want ze had nou niet bepaald een dikke wintervacht hij adviseerde me haar een dun regendekentje op te doen en binnen 2 weken was ze op normaal gewicht. als ik haar zo kan helpen nou dan krijgt ze wel een regendekentje op hoor.
    Fijn zeg, dat je het nu weet!

*gaat de komende twee weken in ondergoed buiten slapen, voor een mooi bikinilijntje*

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik denk ook dat bij veel paarden de oorzaak ligt in het warmhouden. Een koudbloed is daartoe in de winter veel beter in staat. Bovendien is het in de natuur ook heel normaal dat een paard in de zomer dik is en in de winter mag omdat hij van he zomervet leeft. Zou me niet teveel zorgen maken. Ik wil hiermee niet zeggen dat er niets is, maar anders zouden wel heel veel paarden wat hebben denk ik.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Oh sorry, ik had niet gezien dat het topic al zo oud was en dat het dus gewoon al goed is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

k wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar let er wel op bij een regendeken dat deze geen warmte heeft en juist door het deken op te gooien kan hij zich ook niet warm maken. Als hij namelijk veel gaat eten gaat hij dampen en word de deken vochtig en krijgt je paard het koud. Wat je ook weleens ziet is dat ze gaan rennen om warm te krijgen en dan juist gaan zweten onder deken. Hou dit dus goed in de gaten!

Bladwijzers

Forum Rechten