Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: VOOR MARIANNE: Enya in het tuig ;-)

Re: VOOR MARIANNE: Enya in het tuig ;-)

Op Zoekwekker staan verschillende mooie huifkarren en Jan Pleziers te koop! Een gloedjenieue kost veel, maar er zijn een paar leuke goedkopere karren bij!
    http://www.zoekwekker.nl/p35131/huifkar.asp

(even naar beneden scrollen)

Een hele leuke kleine op MP: Locatie: Tzummarum
    Vraagprijs: € 1250
    Omschrijving: Details van containernummerIVERSEN Categorie:HUIFKAR Materiaal:Overig Grootte:4.00 X 2.00 X 2.00 Staat:Goed Prijs: 1250,00,- Terugkoopgarantie: 600,00,- (na 12 maanden) Omschrijving: - HUIFKAR - MET DIK PLASTIC ZEIL - VOORKANT OPEN - VOOR DE TREKKER OF PAARD - MET REM...
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Woeeeiiiiii gaaaaf dit ziet er goed uit Trea. Enne als het zover is een grote pipowagen hoor, met twee stapelbedden. Wij willen n.l ook mee Fer wil dan graag Klukkluk zijn als dat mag
    www.crystal-carving.com

Als ik je een tip mag geven gebruik in het begin geen liverpool maar eerst een utrechtse stang of te wel bokkebitje. Dit bit werkt veel minder scherp in ook zou ik je aanraden om het stanggedeelte te bekleden met stukje zeem of het liefst met een stukje leer gaan ze mooi opschuimen en maakt ze minder bang van het bit. Zigeunertuig staat mooi alles mooi pas kunnen krijgen.

ps plaatje bokkebit is te vinden op site van divoza

Denk eraan als je bit aanschaft dat het niet te breed is stang is anders als een gewoon bit

Sorry als ik me er misschien teveel mee bemoei maar is goed bedoeld

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Woeeeiiiiii gaaaaf dit ziet er goed uit Trea. Enne als het zover is een grote pipowagen hoor, met twee stapelbedden. Wij willen n.l ook mee Fer wil dan graag Klukkluk zijn als dat mag
    En wie gaat er mee als Dikke Deur? Ik dus hé!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Zeg Trea ik lees af en toe Tinkers, willen jullie Amy op termijn ook in gaan spannen? Lijkt mij wel gaaf trouwens 2 tinkers voor de wagen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

wat ubergaaf zeg!!! het past zooo mooi bij enya!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    En wie gaat er mee als Dikke Deur? Ik dus hé!
    Euh Marianne....dikke Deur is een man
    Zet dan Henk in als Dikke Deur en dan mag je vast wel mee als decorstuk Moet dan wel een extra large pipo wagen worden met minimaal 3 stapelbedden.
    www.crystal-carving.com

Hihi.. maar ik kan zeer kerelachtig zijn hoor en directeur-trekjes heb ik in voorraad. Joh, ik wil gewoon in dat pak, met die hogehoed!
    De rol als decorstuk.. hmm.. dat past niet zo bij mij!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Joh wist niet dat je zo'n onbewust verlangen had om een Dikke Deur compleet met pak te zijn, dat heb je niet in je stokje vermeld hoor Ik ben wel de vrouw van Klukkluk die nooit in beeld was
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Knap hoor, mooi stel samen...
    "Dromen komen uit..."

he Trea wat een mooi gezicht!
    Ik zou als je gaat beginnen met mennen en je toch op les gaat idd gewoon met bitje gaan rijden. Zo wordt het daar ook aangeleerd
    zo kan je het jezelf een stukje makkelijker maken om jezelf "handig" te krijgen tijdens het mennen. Je krijgt vertrouwen in het besturen van een paard op afstand. Daarna met je eigen paard aan de gang, deze is ook nog geen wagen etc gewent dus ik neem aan dat je wellicht misschien wel iemand "erbij leent" om het e.e.a wat makkelijker te laten verlopen. Ook deze persoon zal naar een bitje vragen.
    Pas als jij denkt dat je handig bent met mennen en een juist gevoel hebt kan je over bitloos mennen gaan denken. Het kan echt wel hoor, het is echt gewoon mogelijk, ook met koudbloedjes!
    Het mennen kost zo wie zo de nodige vaardigheden, deze zijn anders dan onder het zadel, daar heb je je benen, je gewicht eerder bij de hand zeg maar als het dreigt verkeerd te gaan. Hiermee bedoel ik niet aan de kletter gaan, maar gewoon een simpel bochtje nemen of zo.
    Zoals iedereen weet als een paard aan de kletter gaat, gaat het toch wel, met of zonder bit doet er helemaal niet toe.

Je schrijft dat het misschien wel eens kan leiden tot een trekspelletje en dat is iets wat je je niet kunt veroorloven.
    Veiligheid gaat voor alles. En veiligheid creeer je door vaardigheid zowel paard als menner en dat krijg je door te doen.
    Heel veel oefenen dus.

Ik heb mijn koetsiersbewijs jaren gelede gehaald, reed gewoon met bit. Daarna ben ik hier en daar gaan groomen bij vrienden en kennisen om zo veel mogelijk ervaring op te doen met diverse paarden. Ik reed van tuiger tot fries en fjord. Heel erg leuk om die verschillen te zien tussen de paarden. Daarna kocht ik mijn eerste paardje, welke toevallig ook voor de wagen kon. Daarheb ik vele jaren mee gekart...heerlijk..en heel veel van geleerd. Inmiddels leeft het beste beesje niet meer en heb ik een shetty.
    Deze is zeer ervaren zowel voor kar als onder de man. Nu rij ik geheel bitloos, nog nooit problemen gehad en wil ook eigenlijk niet anders, maar zeg ik erbij heb dit rustig opgebouwd. En het is een koele kikker, geenstresskikker en wil graag werken, luistert ook erg goed en vind ik het ook verantwoord om er bitloos mee weg te gaan.
    Ik ben het er niet mee eens dat je je paard bitloos om trekt als je de bocht in wil gaan. Dat ligt echt wel genuanceerder.
    Je kunt min of meer het zelfde als achenbach rijden maar je neemt iets meer dan dat je geeft met bit.
    Het is echt geen ruk en pluk werk hoor!! tenminste is niet nodig.
    Dit gebeurd wel als je paard er een spelletje van zou maken, maar ook dit geldt voor een bitje ook hier kan een paard mee spelen

Je moet vooral dat doen wat jou een goed gevoel geeft. (ik bedoel in mijn verhaaltje met jou "jezelf" maar ook je "mannetje")

en houd ons op de hoogte he! leuk om dit te volgen...poeh straks mee doen met powerhorses...woeiii..gaaf...een mooie droom..hihi..
    Er stonden mooie wagens op P&K..hihi..alleen ze verkochten er geen geldbomen...hihihi...

Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    57

Wat een prachtig tuig, wauw ,echt heel gaaf! Prachtig gezicht trouwens Leo aan de leidsels...en straks een pipowagen (ook altijd nog een van onze dromen voor later)

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Waaauw wat MOOI dat tuig! Het staat Enya echt super en helemaal mooi dat ze er meteen zo braaf mee wegloopt. Dat gaat nog een leuke winter en nog leukere zomer worden!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh dit past Enya echt super, ze hóórt er gewoon in, in tuig! Die bovenste foto vind ik echt heel mooi.

En ja een pipowagen hoort dan ook achter een zigeunerpaard Vind het zo leuk dat Leo van die gave paardendromen heeft en dat jullie zo je hobby/passie kunnen delen, lijkt me zo heerlijk!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Whouw!!! dat staat stoer! Plaatje bijna compleet, alleen de kar nog

Mooi tuig!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten