Hoi,
ik zit met enkele kleine probleempjes. Zoals jullie weten heb ik geen eigen paard, maar rij en doe altijd met één hetzelfde paard op de manege. Ik laat haar vaak los in het zijbakje, wat ze heerlijk vind (lekker rennen, de stal uit).
Als ik dan met haar wil lopen, gewoon los, dan loopt ze in principe prima achter me aan. Maar ze laat me enkel in zone 1 en 2 (tenminste, ik neem aan dat dat voor het hoofd, en tot de schouders is?). Als ik in een andere zone wil staan draait ze zich gewoon weer met haar hoofd naar me toe? Hoe los ik dit op?
Ook is ze behoorlijk RB wanneer ze in het bakje is, ze let niet meer zo goed op, en loopt wel eens tegen me op (absoluut per ongeluk, ze loopt niet expres over me heen bijv). Of ze wil juist zo dicht bij me blijven dat ik op m'n voeten moet letten, anders worden ze verpletterd! Als ik haar wat eten geef, bijv slobber, dan wordt ze plots een stuk Lb'er. Maar zodra dat op is begint ze weer als een gek te rennen en hard snuiven, druk doen, schrikkerig, errug RB dus.
Iemand die me kan helpen?
Groetjes, Rianne
Bladwijzers