Vanavond gaf ik de paarden hooi hoefde Jas niet (en we hebben net geweldig nieuw hooi wat ze normaal helemaal lekker vindt). Niets voor haar, met lange tanden nam ze een hap en spuugde het half gekauwd (proppen) weer uit... ze stond me echt aan te kijken wat moet ik hier nu mee? Een wortel gehaald en die werd moeizaam afgeknaagd en verorberd.
Ook een handje save and sound ging er langzaam in.
Problemen met haar gebit waarschijnlijk...ze is nu 5 1/2 in principe zou ze uitgewisseld moeten zijn.
Zeg ik dit vorige week nog in een topic over Pebbles wisselen, zal je altijd zien![]()
Heb nu haar hooi in de week gezet zodat ze nog wat te knabbelen heeft, want dat gaat er nog wel in. Vindt het alleen een beetje eng als ze niet goed kauwt, straks krijgt ze een slokdarmverstopping of koliek van dat moeilijke gedoe. Maar om d'r nu helemaal niets te gevenJasmijn is nu klaar met wisselen en Roderick is nog volop aan het wisselen, ze hebben er nooit last van gehad.![]()
Morgenochtend hang ik maar direkt aan de telefoon bij de veearts, weet eigenlijk niet of zij ook gebitten doen, weet jij dat Jossie? Mits het haar gebit betreft, maar denk het haast wel, ze heeft geen koorts of zwellingen, je mag haar hoofd overal aanraken. Heb wel al in haar mond gekeken allen niets te zien, en achterin kun je natuurlijk niet kijken.
Bah, zit nu de hele avond al niet lekker, ga zo maar weer even kijken of alles goed met d'r is![]()
Bladwijzers