Sier (Arabier, bijna 6 jr) heeft eigenlijk altijd last van vreugdebokjesDoordat hij erg wendbaar is zijn ze moeilijk uit te zitten... Vandaag dus eraf gesmeten (compleet met salto over het hoofd, gevolg=een duim die 3x zo dik is
) gelukkig blijft hij altijd bij mij en rent hij niet weg als ik ernaast lig. Maar ik vroeg me af of ik er missch iets aan kan doen.
Sier heeft eigenlijk alleen last van vreugdebokjes op de terugweg. Ligt niet echt aan de tijd van het jaar, in de zomer bij 30 graden zijn ze ook aanwezig. Hij is gewoon lekker vlot in stap, draf en galop. Op de terugweg gallopeer ik daarom niet, maar de bokken komen ook in draf. Ik rijd bitloos en wil dus geen hulpteugels of iets dergelijks aan hem hangen. Meestal voel ik de bokken wel aankomen en dan neem ik mijn teugels iets aan zodat hij zijn hoofd niet helemaal tussen zijn voorbenen kan brengen.
Het is dus niet zo dat hij op de terugweg enorm hard gaat. Ik kan hem altijd op mijn stem en zit terugnemen, mijn teugel heb ik dus niet kort om hem tegen te houden. Het zadel ligt goed en hij piept ook vaak bij zijn vreugdebokjes. Lijkt mij dus een geval van 'Jeugdige Vrolijkheid'.
Maar misschien heeft iemand handige tips![]()
Het bokken doet hij dus regelmatig, ik eraf vallen gelukkig met minder regelmaat (is de 4e keer in bijna 2 jaar). Maar mijn grootste angst is toch dat hij wel een keer de weg oploopt als ik ernaast val...
Yvonne
ps ik heb al gedreigd met een advertentie op Marktplaats, maar daar trapt mijn grote vriend niet in![]()
Bladwijzers