Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 114

Topic: Raadsel opgelost.???

  1. #76
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Raadsel opgelost.???

    wat fijn Marianne. echt zo gaaf wat zo'n suplement wel niet kan doen met een paard!!! geniet van de nieuwe Jilske!

  2. #77
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Raadsel opgelost.???

    Nog steeds jeukvrij?
    Wat ik me afvroeg: moet ze nu de rest van haar leven magnesium bijgevoerd krijgen?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  3. #78
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Raadsel opgelost.???

    Marianne waat ontzettend gaaf allemaal. En superbedankt voor de informatie. Ik ben voorzichtig begonnen hier en daar het woord 'magnesium' te laten vallen en dat lijkt enig resultaat te hebben, de halve stal heeft het er inmiddels over. Tijd om dit topic te gaan printen....

  4. #79

    Re: Raadsel opgelost.???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Nog steeds jeukvrij?
    Ja! Nog steeds geen kriebels, er werd ook vandaag toen ze even bij de aanbindpaal mocht staan, niet geschuurd!En ze heeft daar echt een kwartiertje rondgelopen dus ze had alle kans. Maar nee, ze is super nieuwsgierig, onderzoekt alle potjes en pannetjes die ze tegenkomt en drentelt rond als Sherlock Holmes op onderzoek! Voorheen wierp ze zich meteen met volle kracht tegen die rechtopstaande biels aan, en schuurde zó hard dat ze zelf zelfs ondersteboven ging.. Maar ook als ze even op stal gaat om haar slobber-magnesium-papje te eten ( ik moet voorkomen dat Pauli haar bakje ook leegt eet) maakt ze totaal geen aanstalten - eerder rende ze meteen door naar de waterbak of het traliewerk van de aanliggende stal om haar hoofd een goede scrub-beurt te geven en keek niet op of om als ze haar brokjes kreeg.. Niet meer dus!
    Wat me ook opviel, maar da's misschien toeval, is dat ze opeens razendsnel een gezellig dikke wollige wintervacht krijgt en een baard! ( Jilske had altijd een superglad velletje -kon zo naar concours!Haar vorige eigenaar zou dit zeker niet mooi vinden - ik vind het geweldig)

    Wat ik me afvroeg: moet ze nu de rest van haar leven magnesium bijgevoerd krijgen?
    Nou laten we hopen van niet!
    Maar het is nu nog steeds de test-fase - over twee maanden wordt er opnieuw bloed geprikt om te zien hoe de balans op dat moment is. Blijkt het goed te zijn dan zal ze wellicht op een onderhoudsdosis komen te staan. Als het toch nog niet in orde blijkt te zijn dan moet er verder gedokterd worden ( kan een probleem in de opname van de darmen zijn). Maar vooralsnog ziethet er goed uit dus denk ik dat we nu op de juiste weg zitten.

    Wat de toekomst betreft: ook Pauli zal de bloedproeven moeten ondergaan en mogelijk dat we dan toch kunnen concluderen dat de grond hier extra magnesium zal moeten krijgen. Als dat op peil gebracht kan worden op een zo natuurlijk mogelijke manier, dan krijgen ze in de toekomst hopelijk voldoende magnesium via het gras/hooi binnen ( we gaan hooien van eigen land). En natuurlijk een punt om mede rekening mee te houden is dat het calciumgehalte van het (kracht)voer zo laag mogelijk is. Dus eigenlijk geen brok meer.

    En ik heb me voorgenomen dat we in het voortaan toch één keer per jaar bloedonderzoek gaan doen om te zien of alles op peil blijft. Dat deden we vroeger ook met de wedstrijdpaarden- het lijkt niet onverstandig dit nu toch ook met mijn 'recreatiedames' toe gaan doen!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  5. #80
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Raadsel opgelost.???

    Haar metamorfose is nu helemaal compleet Wat een paard!

  6. #81
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Raadsel opgelost.???

    Wat een enorme verandering zeg, en dat door zoiets 'simpels' als hij bijvoeren van magnesium! Ongelooflijk!

  7. #82
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Raadsel opgelost.???

    Heerlijk.hier wordt je vrolijk van
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #83
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Raadsel opgelost.???

    Zo wat een superresultaat! Erg fijn voor Jilske, wat zal ze een energie over houden nu ze niet meer hoeft te jeuken!

  9. #84

    Re: Raadsel opgelost.???

    Dit is natuurlijk het ergste wat je als Friezeneigenaar kunt doen... de manen afknippen .. althans de restjes die er nog over waren..



    en dan komt er dit te voorschijn, een kaal nekje met het restant van alle plekken..
    Het ziet er nog redelijk dramatisch uit maar geloof me, het is al heel veel verbeterd t.o.v. wat het was.. nu komen alle schilfers los en de haartjes beginnen al goed te groeien. Ze staat nu één week en twee dagen op de extra magnesium en ze heeft niet één keer meer geschuurd.



    Ik hoop over een tijdje een mooiere dame te kunnen laten zien!!
    Voorlopig is géén jeuk een heel goed resultaat!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  10. #85

    Re: Raadsel opgelost.???

    Super hoor!
    Enneh een echte horsewoman knipt alle manen af als haar paard daarmee geholpen is.
    Uiterlijk?
    Boeien!


    En dank voor de reminder: ik moet nog afspreken voor bloedje(s).

    May the horse be with you!

  11. #86
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Raadsel opgelost.???

    Waarom moeten de haren eraf? Het gaat nu toch van binnenuit mooi genezen? Maar goed, ze zijn eraf , en ze groeien vast wel weer vlot aan. De plekken in de nek zien er goed uit zeg! Stúkken minder.

    [size=99px]Oh ja....geen topic van Ollie's bloedje, alles was dik binnen de norm. En het is weer wonderlijk, maar sinds het bloed is afgenomen jeukt ze niet meer, heeft een bere-eetlust en ligt weer in de box. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Schiet mij maar lek[/size]

  12. #87

    Re: Raadsel opgelost.???

    De manen heb ik weggehaald omdat er nog maar één stuk van zo'n 10cm breed wat lang was - de rest was al kort en dan leek het me beter om alles maar min of meer gelijk te hebben. Belangrijker is echter dat ik haar toch nog een keer moest wassen en hoe minder haar, hoe beter de shampoo tot de huid kan doordringen. Nu krijg ik de schilfers ook makkelijker weg, er komen plakjes huid los van soms wel een halve centimeter.

    Wat vreemd met Ollie... maar wel goed om te weten dat het bloedbeeld okay is. Heb je een uitgebreide meting laten doen?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  13. #88
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Raadsel opgelost.???

    Fijn marianne dat het zo goed gaat nu
    note to self: change the mind, the body will follow.

  14. #89
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Raadsel opgelost.???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Wat vreemd met Ollie... maar wel goed om te weten dat het bloedbeeld okay is. Heb je een uitgebreide meting laten doen?
    Ja, alles is gechecked en is oké. Dus was de vraag: of luis....nee dus. Of nog restjes zomervacht, dat kan, Ollie verhaart nog steeds. Of dat ze het gewoon lekker vind om te kriebelen. Ik blijf normaliter er met de borstel bij vandaan (behalve om het zand eraf te halen), maar heb dus nu toch de borstel 'ns even lekker over de kont gehaald en haar verlost van losse haren. Hopelijk helpt het!

  15. #90
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Raadsel opgelost.???

    Ik kan er nog steeds niet over uit, wat een verademing voor haar, eindelijk na al die jaren verlost. Ben zo blij dat je hebt doorgezet en Jilske bij je hebt genomen. Kon gewoon niet beter. Geniet hier gewoon van.
    www.crystal-carving.com

Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •