Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Gespannen pony bij dressuur..

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re: Gespannen pony bij dressuur..

Marianne, dat is het net, die momenten komen niet, óf ze zijn al weer weg voor je lost..
    Wie een paard uit de wei wilt halen, moet het niet eerst met het halster tegen het hoofd slaan!

<3 * Bino * Pino * Voodoo * <3

Niets of niemand houd me tegen, jij hebt mij de kracht gegeven!

Heb je weleens overwogen om het probleem vanaf de grond op te lossen?

Mijn paard heeft ook veel problemen met ontspannen in zijn rug en na 2,5 jaar prutsen ben ik het vanaf de grond gaan proberen op te lossen en dat werkt veel beter.

Je moet er natuurlijk wel zin in hebben, maar ik kan het je zeker aanraden. Omdat je ernaast staat kan je ook goed zien wat hij precies doet en dat maakt het achterhalen van de oorzaak van hret probleem makkelijker.

Je zou eens kunnen proberen of hij vanaf de grond voor een snoepje zijn hoofd helemaal zijwaarts (tot bijna aan de flank) en omlaag wil doen. Zo weet je zeker dat er in ieder geval in de nek waarschijnlijk geen grote problemen zijn. Mijn paard was erg gebaat bij het leren van het commando 'laag': met zijn hoofd laag gaan. Ik kan dat bij het longeren in combinatie met longehulpen gebruiken om hem te helpen begrijpen wat ik wil.

Ik ben bepaald geen fan van pessoateugels. Ik heb ze ook gebruikt en ik kreeg er alleen een gestressed, ontevreden paard van dat erg ongevoelig begon te worden in zijn mond.

Let maar eens op, als je de pessoa op de kuiste stand zet, zal je zien dat hij zich door het naar achteren bewegen van zijn achterbeen zichzelf in de mond trekt.

Ik weet hoe moeilijk je probleem is, maar het kan echt zonder hulpteugels. Het duurt dan wel even waarschijlijk, maar als je dat er voor over hebt, zou ik het zeker proberen.
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ík blijf erbij, laat je paard eens bekijken door een goede chiro

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12