Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: vraagje voor Trea?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

vraagje voor Trea?

Trea

Ik ben even zo brutaal om het zo te doen.
    Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe je espaniol op Troy nu bevalt. Vooral omdat je in het verleden al eens een startrek hebt gehad op Amy die toen uiteindelijk niet beviel .

Hoe zit voor jou nu het zadel, kunje ook in draf lekker lichtrijden, heb je het gevoel dat je goed stabiel zit. Zou je met ditzelfde zadel bv ook op Amy met haar snelle draf denk je lekker kunnen zitten of werkt hetjuist op Troy beter omdat hij makkelijker kan ondertreden (denk ik zo).

Alvast bedankt , Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Re: vraagje voor Trea?

Ik kan ze onmogelijk vergelijken. De situatie nu, op Troy met de espaniol en de situatie toen, op Amy met de startrekk. Amy's draf is gewoon een verschrikkelijke draf. Bijna niet uit te zitten en voor veelvuldig staan is een boomloos zadel niet geschikt. Ik rijd Amy nu heel veel in de verlichte zit, zowel de draf als de galop, maar heb daarvoor dan ook speciaal een boomzadel moeten aanschaffen.

Troy gooit helemaal niet op. Ik heb zelfs in het begin vaak moeten kijken of hij niet stiekum tölte
    De espaniol op Troy bevalt prima, maar dat beviel de equiflex ook en de bbp ook. Ook treedt hij altijd ver onder, waarschijnlijk is dit een rasgebondenheid in combinatie met een bepaalde (vierkante) bouw.

Amy daarintegen loopt altijd 'out'. Ze staat ook altijd 'out'. Op HN dachten ze naar aanleiding van haar staan dat ze hoefbevangen was

Sorry, dus op je vragen kan ik niet antwoorden. Het verschil tussen de twee paarden is te groot. Ik weet wel dat de espaniol me goed bevalt, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een zadel gehad wat me niet beviel. Het is alleen zo, dat niet al mijn zadels goed liggen/passen/uitkomen/bevallen op al mijn paarden.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dank je voor je uitleg Trea, ooo wat lijkt mij dat heerlijk een paard wat zo ondertreed en weinig opgooit.
    Ik was al bang voor deze uitleg ( ).

Ik zit stiekem toch af en toe nog te denken aan een boomloos zadel op Whoopie maar dan meer voor erbij. Het zadel wat ik nu heb bevalt op zich goed (eindelijk geen pijnlijke puisten en dat wil wat zeggen), maar ik zit vrij hoog en vindt het zelf zo lekker om meer op mijn paard te zitten.

Maar met Amy , krijg je die helemaal niet in een rustige draf die enigsinds is uit te zitten??
    Bij Whoopie lukt dat soms wel.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik heb inmiddels wel geleerd dat de ervaringen van anderen totáál anders kunnen zijn dan hetgeen je zelf ervaart. Het ís niet alleen het zadel, of alleen de ruiter, of alleen je rijstijl of alleen het paard, maar een combi van allen.
    Gewoon zoeken tot je iets vindt wat lekker is voor jou, Whoopie en jouw rijstijl. Een zadel waar jij je lekker in voelt is minstens even belangrijk als een zadel dat goed op Whoopie ligt.

Maar met Amy , krijg je die helemaal niet in een rustige draf die enigsinds is uit te zitten??
    Het ligt niet aan haar tempo, integendeel.. hoe harder ze draaft hoe vlakker het wordt. Het is haar manier van opgooien/ruggebruik. Ik heb me er bij neergelegd. Ze zit gewoon niet zo lekker in draf en galop.. voor de rest is ze een gouden paard.

Bladwijzers

Forum Rechten