Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Verschillende bitten...

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Verschillende bitten...

Ik wil voor vittesse een hoofdstel gaan halen met bitje, ze doet het nu super op touwhalster(dressuurmatig ook)..
    ik loop al tijdje informatie te zoeken over meyler bitten maar kan er niet zo bijzonder veel over vinden, wat zijn jullie ervaringen er mee?
    Zouden van andere merken nu ook bitten met meer achtergrond informatie op de markt zijn gekomen, waar rijden jullie mee en waarom?
    ik ga zondag ook even advies aan Wim vragen, wat hij zou adviseren maar ben benieuwd naar jullie meningen over verschillende bitten...

Groetjes Anouk
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Verschillende bitten...

Hier alvast een link naar Myler: http://www.mylerbits.com/
    Ik heb er een tijdje mee gereden maar ontdekte dat Linde een uitgesproken hekel heeft aan dat 'gerommel' in haar mond. Dat wat veel paarden juist prettig vinden (het onafhankelijk bewegen van de twee helften van het bit) vindt zij vreselijk vervelend. Linde loopt het beste op een ongebroken trens of stangetje, of op een bitloos hoofdstel.
    Het is gewoon erg afhankelijk van je paard, het mooiste is dus als je meerdere bitten voor langere tijd kunt gebruiken. Maand of twee per bit bijvoorbeeld. Maar ja, da's niet gemakkelijk Het heeft mij gewoon wat geld gekost, het is niet anders
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Ja, ik lees nu bij de buren een heel stuk over meyler bitten, dat is makkelijker dan engels, eigelijk zou er zoiets moeten zijn als een bittenpasser zoals een zadelpasser
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dat is er toch, zo'n bittenpasser. Jossie weet daar meer over.
    Normaal mag je een myler ook 3 weken proberen en terug brengen indien hij niet voldoet voor jou en/of je paard.
    Ik mocht dat met met de mijne.

Maar wij zijn heel tevreden over de myler. Zoals Dorien al zei is het wel heel paard persoonlijk of ze het wat vinden of niet.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Weet jij een Punt/plek waar je meyler kan zien? passen, voelen etc..
    ik ga jossie even pb-en dan, vind het erg belangerijk dat ze goed, fatsoenlijk bij haar passend bit krijgt dus!
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik reed vroeger met een engelgebroken bustrens,maar sinds kort ben ik overgestapt op een Happy Mouth bit. Ik zag het in de ruiterwinkel liggen en wilde het wel eens proberen. Aspen reageert er goed op. Het enige nadeel is wel dat als hij graast zijn bit daarna mooi groen is en je het niet helemaal krijgt afgewassen,het blijft wat groenig. Maar je hebt de bitten nu ook in verschillende kleuren dacht ik.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Hier ben ik .

Kate en bitten was geen makkelijk iets . Ze heeft weinig ruimte in haar mond, een smal onderkaakje en misschien nog wel het belangrijkste... ze accepteert het ding bit ook niet zo makkelijk.

Ooit begon ik met een simpel enkel gebroken bustrensje, een waar drama... Kate onbestuurbaar en continue bezig met het vermorzelen van het bit tussen haar kiezen. Het bit was te dik dacht ik, bovendien prikte het waarschijnlijk in haar verhemelte. Om het laatste op te lossen was dubbel gebroken wellicht beter, zodoende een dunner dubbel gebroken trensje geprobeerd. Lang verhaal, maar ook een drama.

Toen nog een K&K Ultra Dynamic van een vriendin geleend, tja... het dure bit ging acuut achterstevoren in haar mond en hop... tussen de kiezen . Ofwel, al die bewegende onderdelen zaten haar wellicht niet prettig, bovendien draaide ze met haar tong alle gebroken bitten om, zodat de "breuk" niet naar voren, maar naar achteren wees. Op dat moment heb ik een ongebroken trens geprobeerd, dat ging beter. Niet zoveel onrust in de mond, alhoewel ze nog steeds meer met het bit als met mij bezig was .

Op dat moemnt heb ik de Myler geprobeerd. Na een uur praten en uitleggen kreeg ik een bitje met een tongboogje mee. Paste perfect!!! En Kate knaagde er alsnog de krassen in . De meneer van Myler Nederland is ook paardentandarts en is langsgeweest bij Kate, ze bleek een wolfskies te hebben die mogelijk de ellende veroorzaakte. Deze is getrokken en de Myler-man verwachtte dat het nu beter moest gaan. Hij adviseerde trouwens om het ongebroken trensje te gaan gebruiken en niet een duur Mylerbit. Een ongebroken trens was hoogstwaarschijnlijk prima, lukte het niet dan kwam er inderdaad een Myler in beeld.

Ik wilde echter die harde ongebroken trens niet meer, gezien Kate's aversie tegen metaal in haar mond en kocht een leerbitje. Die accepteert ze wel in haar mond.

Dus Myler is ideaal qua advies én het mogen proberen gedurende een dag of 10! Je betaalt het bit en is het niet goed, krijg je je geld terug. Wel betaal je dan een bedragje voor het lenen én polijsten van het gebruikte bit. Bovendien krijg je enorm goed en veel advies.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Hmmm... Degene die mij adviseerde namens Myler (niet van de importeur zelf) vond ik niet bepaald kundig. Wilde direct door richting een scherpere variant 'omdat het paard moeilijk doet'. Niet dat ik bij voorbaat iets scherpers van de hand wijs (want wat is scherp per slot van rekening?) maar ik vond het toen erg kort door de bocht. Zelf begreep ik echter helaas ook nog niet wat nou het probleem was voor Linde, dus ik pakte het ook niet goed op en zo hielden we een bit over wat ik na twee maanden aan een haakje heb gehangen en daar hangt ie na vier jaar nog steeds
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik reed Whoopie met een dubbelgebroken bitje is geloof ik 13.5 cm, momenteel rij ik met de side-pull dat vindt ik prettiger. Van mij hoeft een bit niet zo dus ik denk dat ik die niet meer zo snel gebruik.

AnQ ik weet niet welke maat je zoekt,je mag het bitje wel uitproberen als het past,ik wil het wel weer terug.
    Ook heb ik nog een pelham-trens liggen maar dat lijkt mij niet de bedoeling .
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

NOu ik ben vandaag in drunen geweest, hoofdstel gekocht en K&K bit, de dubbel gebroken trens met vast zittenend ringen alst nie bevalt mag hij terug..Wel prijzig 89,-
    heb achteraf nog gelache:
    Wat voor maat bit heb je nu?
    ik rij nu zonder bit
    ow ow, en gaat het toch niet meer zonder bit?
    Uhh jawel hor, Ben vorige week nog met touwhalstertje naar het strand geweest,
    ow maar wat voor paard heb je voor de maat?
    een kwpn merrie(van 5 )
    Ow Ow, ow oke,

daarna vroeg ze heel geintresseert verder waarom ik nu met bit verder ging enzo maar moest wel lache om dr reactie
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Bladwijzers

Forum Rechten