Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: groene leem

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

groene leem

Ben vrijdag begonnen met groene leem bij Whoopie. Vondt het nog wel spannend omdat ik hoor dat soms paarden heftig kunnen reageren, dan is het lastig wanneer je paard niet dichtbij staat.

Tot nu toe lijkt het mee te vallen, vandaag was ze wel megasloom en haar buik was wel wat opgezet.

Zijn er meer mensen die hun paard nu in het naseizoen aan het ontgiften zijn met leem of schinlers(?) mineralen?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Re: groene leem

Whoopie waarom ontgift je je paardje? Had ze klachten oid?

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ga er vanuit dat een paard (mens ook) afvalstoffen/gifstoffen heeft in zijn lijf die hij niet goed kwijtraakt en die o.a de lever kunnen overbelasten. (toxische stoffen uit bv inenting/anti-bioticakuur/ kunstmest /wormkuren etc.)

Dit gegeven kom ik ook steeds weer tegen bij mensen die paarden hebben met exceemproblemen/hoefproblemen (hoefzweren). Whoopie begon afgelopen zomer toch al wat te schuren, ik probeer dit een beetje voor te blijven door haar lichaam zoveel mogelijk te ontlasten (dus zorgen dat de emmer niet te vol wordt). Ik hoop dat dit helpt, hoor er van verschillende mensen wel goede dingen over.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Kijk dat vind ik een goede onderbouwing. Pas je wel op met de hoeveelheden die je geeft, iedereen (dus ook de mens) kán er heel heftig op reageren. Ben benieuwd of je paard ook meer energie krijgt hierdoor. Houd ons in dit topic op de hoogte!

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ben vrijdag begonnen met groene leem bij Whoopie. Vondt het nog wel spannend omdat ik hoor dat soms paarden heftig kunnen reageren, dan is het lastig wanneer je paard niet dichtbij staat.

Tot nu toe lijkt het mee te vallen, vandaag was ze wel megasloom en haar buik was wel wat opgezet.

Zijn er meer mensen die hun paard nu in het naseizoen aan het ontgiften zijn met leem of schinlers(?) mineralen?
    Ik heb een paar keer een kuur met Schindlers mineralen gedaan.
    Andor zit momenteel slecht in zijn vel, hij kan eigenlijk wel weer een kuur gebruiken. Bedankt dat je me hier aan helpt herinneren!
    Ik heb nooit iets gemerkt wanneer ik het gaf.

Ik heb bij mijn vorige paardje ook een kuur gedaan van groene leem met tea tree olie. Dit omdat ze, terwijl ze droes had, antibiotica heeft gekregen. Hierdoor bleef ze heel lang uit vorm. Niet echt ziek, maar ook niet fit. Op aanraden van mijn holistisch hoefsmid heb ik haar die kuur gegeven en het heeft echt geholpen, daar ben ik van overtuigd.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Leuk om te lezen.

Ik moet zeggen tot nu toe valt het mij mee, ze krijgt nu 6 dagen groene leem, enige wat ik merk is dat ze wel een behoorlijk opgezette buik heeft. Ik hoop dat dit een reactie is en dat dit na de kuur afneemt. Afgelopen zondag was ze erg sloom maar dinsdag was daar weinig van te merken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    57

Mijn paarden hebben net een groene leem kuur in combi met jeneverbesolie gehad, daar achter aan krijgen ze nu de silsterk en vrijdag is de gehele kuur klaar. Of het door de kuur komt weet ik niet, maar ze zien er super uit en zitten lekker in hun vel en zijn heerlijk jolig

Ik heb ze de kuur gegeven om de reden die jij ook al aangaf (de emmer niet te vol te laten worden) en omdat Jas na haar hoefbevangenheid kampt met rasp die op geen enkele manier lijkt te genezen. En Ro heeft in het voorjaar een heftige ontwormingskuur gehad aangezien hij wat rode wormen mee had verhuisd van de pensionstal .

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik geef de groene leem ook in combinatie met jeneverbesolie en de silsterk, geef jij de silsterk om een bepaalde reden na de kuur?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    57

De silsterk heb ik op advies van een natuurgeneeskundige gegeven, het is een mooie aanvulling na het reinigen van het lichaam om zo de winter in te gaan. Ik heb dan ook zo'n compleet reinigingspakket genomen, daar zit alles is.

Tevens heb ik op advies van haar eerst gereinigd met de leem en de jeneverbes, daarna pas de silsterk. Dus niet zoals het in de beschrijving bij de kuur staat alles in een.

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik heb eens aandachtig gelezen hier over groene klei etc. Ben zeker geintereseerd in zaken die de gezondheid van onze paarden ten goede komen echter, waar vind ik een wetenschappelijk onderbouwde reactie hierover ?

silsterk hersteld het lichaam van de reiniging. het helpt de weerstand van het paard weer op te bouwen en de elasticiteit van de darmwand te herstellen ik zou het zeker na een reinigingskuur van groene leem (en jeneverbes) geven!

Bladwijzers

Forum Rechten