Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Met rijden naar binnenhoefslag.

Met rijden naar binnenhoefslag.

Hallo,

Ik ben sinds een maandje bezig met bitloos rijden, ik moet zeggen het gaat echt goed.
    Alleen steeds als we lekker in stap hebben ingestapt en we een stukje gaan draven komt het 'probleem'.
    Ze wil steeds naar binnen toe, de binnenhoefslag. Dan valt ze in stap en gaat een beetje rondslungelen.
    Elianne verlkaarde dat dit waarschijnlijk haar comfortzone is, maar dit doet ze alleen in draf.

Is er iemand die mij kan helpen, ik ben nog wat dat betreft een leek, maar zeker wil ik leren van jullie!

Groetjes, Eva.

Re: Met rijden naar binnenhoefslag.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Silver
    Elianne verlkaarde dat dit waarschijnlijk haar comfortzone is, maar dit doet ze alleen in draf.
    Draf = uit de comfort-zone?

dat had Wien vroegah (ruim 2 jaar geleden) namelijk.

Veel grondwerk gedaan, want op de grond had ze dat ook. Toen dat goed was, heb ik les gehad want het probleem lag bij mij (handen). Oh toen reden we nog met bit trouwens. Heeft ze nu ook nog heel soms, dan gaan we terug naar de grond en daarna kunnen we gewoon weer relaxt draven. En 'uit principe' op de binnenhoefslag gewoon blijven draven, Wien dacht op een gegeven moment dat binnenhoefslag stappen betekende.

Snapt ze de bedoeling van het sturen ed wel?

Ja dat snapt ze wel gewoon.

Misschien is het iets met mijn zit? Zit ik me net zo te bedenken. Ik heb een 'afwijking' dat als ik in het zadel zit ik meer naar links zit. Ik zal er vanmiddag is op letten als ik op de linkerkant zit, want volgens mij op de rechterkant komt ze niet naar de binnenhoefslag.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Misschien is het iets met mijn zit? Zit ik me net zo te bedenken. Ik heb een 'afwijking' dat als ik in het zadel zit ik meer naar links zit. Ik zal er vanmiddag is op letten als ik op de linkerkant zit, want volgens mij op de rechterkant komt ze niet naar de binnenhoefslag.

Oei dan zou ik daar zeker eens mee aan de slag!! Mischien eens les nemen van een centered riding instructeur/trice
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

[quote="whoopie"]
    Misschien is het iets met mijn zit? Zit ik me net zo te bedenken. Ik heb een 'afwijking' dat als ik in het zadel zit ik meer naar ]

Oei dan zou ik daar zeker eens mee aan de slag!! Mischien eens les nemen van een centered riding instructeur/trice
    Bedankt, ik ga zeker even rondkijken. Heb weer even gereden maar links doet ze het dus erger als rechts.

Het is zowiezo beter om wanneer je een grote bak hebt op de binnenhoefstleg te rijden.
    Zo kan ze niet de veiligheid van de kant opzoeken en leert ze op haar eigenbenen en recht te lopen.
    Wat je zelf ook al zei, let op je eigen signalen en gewicht. Als jij onbewuste signalen geeft kan zij dit opvatten als ik moet naar binnen vallen.
    En verder goed voorwaarts houden!
    Succes!

Bladwijzers

Forum Rechten