Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: welk zadel shetlander??

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

welk zadel shetlander??

Ik heb besloten mijn werk te gaan combineren met de ponies en ben me nu aan het verdiepen in een shetlander zadel. De bedoeling is dat er op Drikus "gereden" gaat worden en heb daar een zadeltje voor nodig. Zeg 2 x per week een uurtje buitenrijden, misschien een klein beetje draven. Ik zie vanalles op internet maar heb geen ervaring met dit soort zadeltjes.
    Heeft iemand enig idee wat een goed zadeltje is? Aangezien er niet intensief gereden gaat worden zijn de eisen ook wat minder als anders maar desalniettemin ben ik op zoek naar een goede.

Tips??!!!
    leven is meervoud van lef

Re: welk zadel shetlander??

Ik heb al goede dingen gehoord van Wintec. Zelf heb ik een pinokio en westernzadeltjes. Pinokio gaat al 10 jaar mee, is hetzelfde principe als wintec, maar mindere kwaliteit.
    Je moet er wel rekening mee houden dat je voor een shet niets deftigs gaat vinden. Daarom ben ik ook wat op zoek naar een zadelmaker om een deftig zadel te maken helemaal op ons aangepast...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Wintec schijnt het goed te doen.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Barefoot heeft ook shet zadeltjes, die passen bijna altijd op alle ander shetten of voor kinderen op pony's. Dan weet je zeker dat je er wat aan hebt.
    Persoonlijk kan ik echt niet op een Wintec zitten. De vorming en beugelophanging zitten mijn houding gruwelijk in de weg.
    Van de Barefoot kan je een testzadel bestellen bij diverse leveranciers. Zo kan je ervaren of het echt wel of niet iets voor jou is, zonder dat daar hoge kosten aan zitten!!!!!!

Succes met zoeken

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Liesbet van op het forum heeft een Winteczadel voor haar Shetlanders!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Nu weet ik niet heel veel van boomloos / barefoot af dus ik moet voorzichtig zijn met wat ik schrijf, maar gaat dat werken met veel verschillende kinderen die misschien nog moeite hebben met het zitten op een ponyrug?

Ook ik hoor van veel mensen goede verhalen over de wintec, en ik zag hem laatst voor 150 euro in de ruitersportzaak liggen.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    May 2007

@ Hanneke: juist is de Barefoot goed voor de zit. Het is meer als zonder zadel rijden, ik persoonlijk zit 100x beter. OP de Wintec wordt ik belemmerd in mijn houding. En voor kinderen die leren rijden leren een goede zit aan op de Barefoot.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Liesbet van op het forum heeft een Winteczadel voor haar Shetlanders!
    Inderdaad en ik ben er zeeeeer tevreden over, zowel voor comfort voor de pony's (is echt goed instelbaar zodat de ruggewervels goed vrij kunnen liggen), als voor de kids (zitten er erg mooi op), als onderhoud (lekker gewoon met een sopje )
    "Dromen komen uit..."

@ Nienie: heb van een gewaardeerde zadelpasser gehoord dat boomloos niet echt goed is voor je paard. Dat dat ideaal is bij een paard met een vervormde rug (bv. doorgereden rug, naja, of je er dan nog opkruipt is een andere zaak) omdat het dan de goede pasvorm aanneemt. Dat heb ik er zo'n beetje van meegekregen.

Bovendien zijn de bf. Shetty's niet zo heel klein, iig niet klein genoeg voor kleine shetlanders (jaa, heb ik ook al op zitten kwijlen, maar dies gewoon te groot).
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    May 2007

@ Elineke: hoe groot het zadel uitvalt week ik dan weer niet. En ik weet dat de meningen over boomloos verdeeld zijn, en die zullen verdeeld blijven denk ik. Ik sta aan de kant van boomloos, mits hij op de juiste wijze gebruikt wordt. Ik merk aan mijn paard dat hij er veel fijner onder loopt, veel meer ruimte heeft.

Bladwijzers

Forum Rechten