Is dit mogelijk?
Ben eens gaan nadenken waar precies het probleem zit met Cobe en mij, en alhoewel ik er nog niet helemaal uitben is het mij wel duidelijk geworden dat ik op de grond eigenlijk totaal geen problemen met hem heb. Kan hem gewoon pakken in de weide (met een beetje geluk heeft hij zelfs zin om tot bij mij te komen, maar vaak is het gras toch net wat interessanter) en hij loopt gewoon mee (behalve de laatste keer maar toen had hij volgens mij een baaldag, en ik achteraf gezien ook wel). Aan de hand loopt hij heel ontspannen schuin achter mij, stopt wanneer ik stop en gaat weer mee als ik vertrek. We kunnen gewoon omdraaien terwijl we richting huis liepen en dan gaat hij ook gewoon mee. Qua omgang heb ik dus totaal geen probleem met hem, ookal is hij best wel dominant, hij weet goed dat hij niks bij mij moet proberen en als er toch ergens een misverstandje is dan is mijn stem verheffen al voldoende.
Maar dan in het zadel, dat is een heel ander verhaal, maar wel een kort: hij rijdt met mij, ik niet met hem. Dus op dat gebied ben ik volgens mij totaal niet de leider...
Maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel kan?
Of is het zo dat je ofwel overal en altijd de leider bent, ofwel totaal niet? (en waarom gaat het op de grond dan wel?)
Bladwijzers