sugar loopt nu ongeveer 19 dagen kreupel
de eerste dagen toen die kreupel liep. dacht ik dat het wel mee viel en heb het even aan gekeken.
hij liep niet echt kreupel maar, ook niet zuiver met zijn achter benen.
toen heb ik hem rust gegeven.
ongeveer een week later had ik een afspraak met karianne, om onze paardjes te komen kraken.
toen heb ik de behandeling af gewacht.
en had ik afgesproken als die daarna dus kreupel liep dat we de DA er bij haalde.
dat deedt die nog steeds. dus 2 dagen later kwam de DA langs
ze heeft hem helemaal na gekeken ook zijn hoeven die waren super. ze vond ze echt vooruit gegaan.
en stond er van te kijken dat de hoeven zo hard waren.
toen zag ze het dat zijn spronggevricht aan zijn rechter achter been dik was.
ook had ze de buig proef met hem gedaan.daar had hij echt moeite mee.
tijdens het buigen van zijn rechter achterbeen ging die aan hangen tegen de vader van de DA aan.
toen ik moest draven lukte het wel, maar ik voelde dat die echt moeite had met draven. ook met draaien naar rechts had die moeite mee.
ook nog even longeren in de wei. niet te lang hoor.
hij liep niet goed. maar het van hand veranderen ging super. ik deedt een stap naar achter en hij deedt het al.
ze wist niet wat het kon zijn. ze advieerde om hem 3 maanden op rust te zetten. het liefst op de wei. en zo min mogelijk in de stal. daarom ben ik nu een uitloopstal aan het maken. voor de winter omdat we de wei maar tot 1 nov kunnen huren.
meestal mogen ze wel een paar weken langer blijven. in de winter staan ze 5 middagen in de week op de wei. maar daar moeten we wel na toe lopen. ongeveer 10 minuuten. en ik mag niet met hem wandelen dus heb ik een probleem
ook mag geen grondwerk met hem doen.
hij moet zelf kunnen ruste waneer die pijn heeft en zelf bepaalen hoe die loopt.
na die drie maanden wou ze sugar weer zien en ging ze kijken of ik weer op hem kon rijden. als dat kon.
ze zij als we willen weten wat er is dat we dan naar de kliniek konden gaan
maandag gaan we dus naar de kliniek. hij heeft pijn, maar is nog wel vrolijk.
en ik wil wel weten wat het is. en ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen.
wat er ook gebeurt sugar mag bij me blijven zolang die geen (erge) pijn heeft.
hij is mijn mannetje.hij heeft mij zo veel geleerd. we hebben zo`n een goede band.
ik de wei komt die bijna altijd bij me staan en gaat die staan slapen of lekker kroelen.
ik weet presies waar die het fijnst vind om gekroelt te worden. en dat vind die fijn.
ik hoop alleen dat sugar zich niet gaat vervelen.
hij wil zo graag werken. en pikt snel dingen op. het is echt een paardje die wat voor je wil doen.
vind zicht zelf zo geweldig. is altijd vrolijk. houdt er van omgeknuffelt te worden.
laat weten als die het ergens niet mee eens is. en is echt zeker van zich zelf.
ook tijdens het rijden en grond werk is die zo. hou jij met niet aan het werk gaat die zelf wel iets verzinnen.
Bladwijzers