Gisteren is dierenarts geweest. Bah ik HAAT die vent! Het is niet mijn vaste dierenarts. Ik moest hem laten komen omdat mijn tante geen vertrouwen meer had in de dierenarts die ik heb... Hij is nog te jong en onervaren volgens haar... Haar veearts zit al 25 jaar tussen de paarden... (en ik vind em dan ook een conservatieve egotripper tot en met!)
Hij probeerde bij casandra op het linkerachterbeen de buigproef te doen, wat uiteraard nie lukte vermits ze pijn had... Dus ze werkte nie bepaald mee.... ze trok haar been terug, probeerde te trappen en ging zelfs op de assistent zijn voeten staan... Dus de dierenarts vond nix beter als haar tong uit haar mond te trekken en haar vast te houden aan haar linkeroor... Verdoeme een paard zou voor minder kopschuw worden... Ik kookte werkelijk! Maar 'k mocht nix zeggen en moest me inhouden.... Toen ze nog niet meewerkte, probeerde hij de praam... daar had hij al evenveel (of beter gezegd even weinig) succes mee... Dan maar haar hoofd aan de assistent geven en zelf proberen buigproef te doen... wat uiteraard niet lukte... want hoe meer dwang, hoe erger casandra werd... dus staart tussen de benen trekken en haar voeten proberen goed te zetten... Toen ik zei dat ze op 1 vingerduwtje haar gewicht ook herverdeelde lachtte hij er gewoon mee, zei: jufferke, ik zit al 25 jaar tussen de paarden, ik weet wel hoe ik iets van ze gedaan moet krijgen... YEAH SURE!!! en deed vrolijk verder... BAH IK MOET DIE VENT ECHT NIE HEBBE!!!! Maar soit, hij voelde dan maar aan haar achterbeen, en daar zaten volgens hem allerlei rare bobbeltjes.... Verdict: spat, maar om zeker te zijn moest hij foto's hebben... Hij heeft zo'n mobiel ding om foto's te maken... dat zal de tweede en de laatste keer zijn dat hij aan mijn paard zit!!!! Zodra'k die foto's heb ga'k ermee naar een andere veearts... aan mij zal die vent niet rijk worden...
Waar ik wel blij om ben is dat hij zei dat de hoeven netjes bekapt waren. Hij moet normaal nix weten van natuurlijk bekappen, dus 'k heb er ook niets van tegen hem gezegd... Hij heeft de hoeven eens bekeken en zag er niets verkeerd aan, integendeel, hij vond ze er mooi uitzien!!! Dus volgende keer vraag ik Raf gewoon opnieuw!
Als de foto's spat uitwijzen, dan snap 'k waarom de osteopaat en raf niet geholpen hebben... Ik vind het alleen héél rot da'k nu in een immense onzekerheid zit, want zonder foto's is het maar een wilde gok dat hij doet... hij heeft bij wijze van spreken mijn paard al half kreupel verklaard zonder voldoende bewijzen te hebben...
Bladwijzers