Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Aspen's wonde

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Aspen's wonde

Ik begin me de laatste tijd toch een beetje zorgen te maken over Aspen zijn wonde. De haargroei was enorm en de wonde wordt steeds kleiner,maar elke keer als ik het schoonmaak zitten er korsten op en er komt regelmatig een korstje los. De wonde zelf ziet niet meer zo lichtroze als hij was. Mag ik die korsten laten zitten en gewoon een laag Equaide erover smeren?
    Ik zal vanavond foto's maken ter verduidelijking,maar ik vind het de slechtere kant opgaan. Ofwel komt het omdat ik gewend ben dat de Equaide snel werkt en dat het nu even een mindere periode is.

Re: Aspen's wonde

Ja foto's lijkt slim plan!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Ik heb hetzelfde gehad met Pebbles, Aspen. De wond werd roder en roder door het steeds loslaten van de korstjes.
    Ik ben toen het wassen en equaide smeren gaan minderen en al heel snel was de wond toen helemaal dicht.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Pica's ! Je bent nu ook weer echt aan het rijden gegaan, toch? En het zit over het gewricht. Dat laatste stukje kan dus best nog efkes duren. Misschien geven de foto's wat duidelijkheid?!

Aangemeld
    Aug 2006

Foto's volgen morgen,vanavond was het al te donker voor duidelijk beeld te zien.
    Ik rijd al sinds augustus weer,in het begin erg kalm,maar ondertussen rijd ik zo'n 3x per week voornamelijk buiten om weer conditie op te bouwen.

Aangemeld
    Aug 2006

De foto's(met duidelijk zichtbare tweede snee,ik moest wel bijna op de grond gaan liggen ):

Zondag heb ik de laatste keer Equaide gesmeerd.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De bekende laatste loodjes. Het is t.o.v. je laatste update (dat is natuurlijk al wel weer even geleden) wél weer kleiner geworden. Moeilijk om te zien, maar het lijkt t.o.v. de vorige foto minder bol? Omdat je nu minder vaak Equaide smeert (denk ik?) komen er korstjes op de wond. Die moet je dan laten zitten, niet eraf gaan pulleken. Dáár Equaide opsmeren heeft geen zin. Hoe vaak smeer je het er nu nog op? Ik zou vanwege de korstjes denken: frequentie omhóóg.

Aangemeld
    Aug 2006

Ik smeer zo'n 2 keer per week,deze week ben ik het een beetje uit het oog verloren met Marco. Hoeveel keer zou ik dan moeten smeren?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mmmm.....2 keer per week zou voldoende moeten zijn. Normaalgesproken voorkómt Equaide dat er een korstje gevormd wordt, het heeft lang gedaan op Aspens wond wat het zou moeten doen. Misschien toch even een frequentie opvoeren naar óm de dag?

Aangemeld
    Aug 2006

Ok,ik zal dat een week proberen en dan foto's nemen om te kijken of dat helpt. Vandaag heb ik hem ingesmeerd met Equaide.

Aangemeld
    Aug 2006

Ik heb het een tijdje geprobeerd met zeer weinig resultaat
    De wonde is nu 1 grote korst eigenlijk. Ik zal vanavond foto's maken voor de duidelijkheid,maar volgens mij heeft het niet veel zin om de Equaide te blijven verder smeren. Misschien moet ik mijn DA eens bellen.

Aspen, die fase heb ik ook gehad met Pebbles's been.
    Gewoon even NIKS meer aan doen, tot de korst er zelf afvalt. Dan eventueel weer smeren met equaide.

die korst sluit het van buiten af, heeft rust nodig. Herstel gebeurt nu van binnen uit.

Hoe méér jij er nu aan blijft doen/pulken/smeren, hoe slechter het heelt.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Fototje graag!! Smeren op de korst heeft geen zin. Zou doen wat Trea deed!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Als het niet dik of warm is, gewoon korst laten zitten en afwachten. Geneest wel verder van zelf nu!

Aangemeld
    Aug 2006

Ok,bedankt! Dan spaar ik ook weer wat geld uit!
    Foto's maak ik morgen want ik had mijn camera niet bij vanavond! De hamster komt ook weer piepen,dus ik denk dat ik volgende week weer wat haar ga weg knippen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten