Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: spat

Re: spat

Hey,

Gefeliciteerd!

Ik wil alleen wat scherpe kantekeningen plaatsen.

De kwaliteit van foto's die met een mobiel aparaat zjn gemaakt laten vaak wat te wensen over. Echt kleine details zoals kraakbeendeffecten en ontstekingen in een gewricht zijn moeilijk te zien op een dergelijke foto.

Met rust los je vaak de oorzaak van het probleem niet op.

Dat een buigproef niet lukt is mijns inziens een duidelijk teken dat er een wezelijk probleem in het betreffende been aanwezig is. De oneffenheden die de DA voelde wijzen er ook op dat er iets niet in orde is.

Een bekend fenomeen bij het verkeerd belasten van een gewricht is dat bij de aanhechtingen van de pezen aan het bot een botwoekering kan ontstaan. Hier kan bij jouw paard sprake van zijn.

Er zijn verschillende onderzoekstechnieken vorhanden die een betere diagnose kunnen geven dan bij het maken van een foto mogelijk is. Je kan bijvoorbeeld een scintigrafie (soort CT-scan) van het paard of een deel ervan laten maken, een MRI-scan laten maken of een echografie laten doen. De echografie geeft trouwens niet altijd een betrouwbare diagnose.

Ik zou persoonlijk voor 1 groot onderzoek kiezen wat misschien in eerste instantie duurder en intensiever lijkt, dan aan te blijven modderen en steeds onderzoekjes te doen waar je van tevoren al weet dat de diagnose niet volledig en/of betrouwbaar zal zijn.

Als je namen van klinieken in Nederland wil die de zojuist genoemde onderzoeksmogelijkheden hebben dan hoor ik het wel.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik heb daarstraks naar mijn tante gebeld... als het binnen 14 dagen niet beter is denk 'k eraan om met haar naar gent of luik te gaan om haar eens binnenstebuiten te laten keren... het kost me dan ook wel wat geld, maar ik vind hetgeen de dierenarts zegt nog minder leuk...

Hij zei me de dag voor hij kwam intensief met haar te rijden zodat hij beter de plaats van de kreupelheid kan lokaliseren...

maar ik laat het nu even 14 daagjes rusten... kan het zelf nu even niet aan en 'k merk aan haar dat ze alsmaar zuurder wordt naar mensen toe... ik denk dat wat rust haar nu mentaal ook even goed kan doen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

He lastig Willeke, fijn dat ze niets kunnen vinden maar geen duidelijkheid schiet ook niet op. Sterkte eerst maar weer!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Hij zei me de dag voor hij kwam intensief met haar te rijden zodat hij beter de plaats van de kreupelheid kan lokaliseren...
    Pardon Je moet je paard nog meer pijn bezorgen zodat meneer het probleem beter kan lokaliseren
    Sorry hoor, maar na zo'n mededeling zou ik meteen afhaken... Is 'ie helemaal van de pot gerukt
    Ik denk dat je er hartstikke goed aan doet haar eerst twee weken rust te gunnen, rustig aan hoor! En dan inderdaad liever een groot, intensief onderzoek (door een ander!)
    Volg je gevoel, je zit er niet gauw naast hoor, heb vertrouwen in jezelf.
    Heel veel sterkte en succes.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

dorien, zo denk ik er ook over... ik ga nu eventjes afwachten... misschien doen die twee weekjes haar wel goed en raakt het probleem misschien vanzelf opgelost... we zien wel...

gelukkig geen ocd of spat
    die 2 weekjes rust zullen haar goed doen
    als je ziet dat ze echt pijn heeft. of als je het niet vertouwt kun je altijd naar een kliniek gaan
    Sugar in mijn hart Chitto in de weide

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Fijn Willeke dat het geen OCD / spat is, maar ja minder fijn dat je nu eigelijk nog niets weet.

Hopelijk lost die 2 weken rust iets op, (al is het maar om haar geestelijk even rust te geven, geen gesjor en gedoe). En kan jij ook even rustig aan je eigen herstel werken.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten