Ik ben bij het hoofdstuk op- en afstijgen en hier moet je oefenen: het touw in een lus over het paard zijn hoofd zwaaien vanaf zone 3 en 1. Vanuit zone 3 gaat goed, maar vanuit 1 vindt hij het eng. Nu ben ik hier al een aantal dagen mee bezig en dat doe ik als volgt: (na dat ik alle 7 games met hem heb gespeeld en veel friendly met stick en string-wat nu hartstikke goed gaat-) begin ik met het slingeren vanuit zone 3 van beide kanten en dan naar zone 2 en zo langzaam naar voren. Maar dan begint hij achteruit van me weg te lopen en blijft ik het ritme houden (en zolang hijblijft bewegen laat ik het touw iets harder slingeren dan wanneer hij stil blijft staan), tot hij voor zijn gevoel buiten mijn bereik staat. Ik blijf slingeren totdat hij zachte ogen krijgt en dan vraag ik hem weer naar me toe. Dat doet hij liever niet dus moet ik een tijd steady druk op het touw houden tot hij besluit wel weer bij me te komen. Als hij dan weer bij me staat doe ik eerst weer friendly met mijn handen en laat ik hem een tijdje stilstaan om het weerkomen (redelijk) goed te houden, dit gaat met andere games wel goed trouwens. Maar als ik dan weer begin te slingeren dan begint het weer van voren af aan. Als ik het over zijn hoofd slinger dan raakt hij ook niet in paniek maar begint achteruit te lopen en ik dacht dat het niet de bedoeling was dat ik dan achter hem aan loop. Ik blijf dit hele spul doen tot hij rustig is, meestal zo'n half uur. Ik heb het op de dvd's al een paar keer bekeken maar dat paard wil steeds 'in' Linda kruipen dus die stuurt hem een stukje van haar af maar die van mijn paard vertrouwt mij dus niet en probeert buiten mijn bereik te komen. Ik doe dit dus al een paar dagen en het wordt niet beter maar ook niet slechter en ik doe het volgens mij niet goed. Wie weet raad: moet ik wel achter hem aan lopen als hij achteruit loopt?![]()
Bladwijzers