Hoi,
Alle 7 games van level 1 gaan goed. Dus jullie denken nu, fijn toch ? En Gam is in 90 % van de tijd super braaf.
Maar ik heb een paar problemen !
1. games gaan goed, totdat Gam iets engs ziet ( kan een km ver weg zijn ). Dan gaat hij of a. over de rooie en denderd (bijna ) over me heen
b. hij wil constant naar dat enge kijken
Als hij over me heen denderd heb ik echt geen tijd voor fase 1 etc. Dan gebruik ik gelijk fase 4. Is dat wel goed ???? Die fase 4 voor achterwaarts helpt dan wel, even.
Als hij naar dat enge wil kijken, wat dan ? Mag dat ? Tis immers niet eng en ik wil eigenlijk zijn aandacht.
Hij doet dan de games wel goed, maar zorgt er telkens voor dat hij precies weer zo staat dat hij kan kijken. dus hij wijkt dan b.v. niet maar een paar stappen, maar een heel rondje.
En wat ik ook probeer, Gam wordt niet rustig voordat het enge weg is. Sideways b.v. helpt niet.
2. Gam stond vandaag in de wei op mijn schoen ( gelukkig niet op mijn voet ) Wat dan ? Ik heb nu fases geprobeerd, geen enkele reactie. Stomp gegeven![]()
( mag niet , maar ik werd boos !) hielp gelijk !
Maar moet je wel fases doen als hij zoiets doet ? Doet hij het expres ? ( hij let normaal ook nooit op waar hij loopt, zo lag hij vandaag bijna op zijn neus omdat hij zijn voeten niet optilde toen er een bergje grond op het erf lag, hij zag het gewoon (?) niet )
3. als ik naast Gam sta en ik probeer hem vooruit te laten lopen door met de cs op zijn rug te kloppen, blijft hij staan. Hij snapt er niets van .....
En als het dan niet gaat, voel ik me zo!!!
Lijkt ook wel of Gam in de bak alles snpat , maar dat buiten de bak niet toepast. Zo wijkt hij echt niet voor de cs als ik met hem wandel en wil dat hij een andere kant op gaat.
Waarschijnlijk meer oefenen ?
Groetjes,
Maris
Bladwijzers