Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Zadel, vervolg.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2007

Zadel, vervolg.

Vandaag kwam er iemand van het msfc kijken. Vanalles gedaan: zadel passen, ermee rijden, bespiering controleren.
    Conclusie: Het zadel past dus niet (meer). Daardoor heeft hij bij de schoft licht spieratrofie gekregen. Voorderest was Thijs in goede conditie, maar wel ongelijk bespierd (rechts minder dan links). Maar bij zijn rug zat het niet helemaal meer lekker.

Wat ik moet doen is:
    *eerst een ongiftegings kuurtje geven
    *ostheopaat laten langskomen
    *opzoek gaan naar een nieuw zadel
    *rechtrichten als ik weer ga rijden

Nou, hier zijn we zo'n anderhalf uur mee bezig geweest....(om een lang verhaal kort te maken) Ik vind het echt erg hoe zijn rug eraan toe is, hij loopt er waarschijnlijk al een tijd mee. Dat lijkt me echt ellende voor een paard, en ik heb gewoon fijn doorgereden
    Ik hoop dat het allemaal voorspoedig herstelt...

Zo zijn er altijd weer dingen die je niet weet, ik hoop dat thijs niet nog met 10 van die dingen rondloopt!
    Wie zijn eigen weg loopt, zal nooit verdwalen

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Zadel, vervolg.

Voel je niet zo schuldig. Je hebt er NU iets aan gedaan, sommige doen er nooit niks aan dus toch een pluim voor jezelf
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2007

Tja dat weet ik wel, maar toch voel ik me behoorlijk rot erover....
    Ze heeft wel tegen me gezegd dat het allemaal 10x erger zou kunnen zijn. Als ik bijvoorbeeld veel vaker en langer had gereden, of als ik zwaarder was geweest.

Maar toch... wie weet wat er nog meer aan de hand kan zijn....

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Niet zo doemdenken, leer ervan!!

En dat heb je al gedaan harstikke goed, nu weer verder lekker rechtrichten , behandeling door een osteopaath dan komt het heus weer goed.
    Volgens mij voelt Thijs zich niet beter als jij hier op deze manier energie in stopt, ga liever ietsl euks met hem doen daar hebben jullie beide plezier van.

Vindt dat je goed bezig bent
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

You didn't know better, and when you know better, you DID better!

(zo wassie toch? )

Goed bezig meid, succes met alles!

Och meid, ik weet hoe je je moet voelen.

Mijn Thijs was er nog veel erger aan toe omdat ik mijn eerste zadelmaker destijds geloofde toen hij zei dat het zadel écht niet te klein was

Ik heb er toen (achteraf vééls te laat! ) twee andere zadelmakers bij gehaald (apart van elkaar) maar toen was de conclusie van de één: mevrouw, zadel is véél te krap en de rug is zó verpest dat ik u nieteens een advies kan geven over welk zadel u zou moeten hebben - daarvoor is er stomweg te weinig van zijn bespiering over

Nou, dan is 't wel even slikken hoor!

Vind het hartstikke goed dat jij er zo snel bij bent! Meid, dit overkomt je maar een keer en je moet altijd onthouden: pas als je beter weet, kan je beter doen Zo werkt het nu eenmaal, maar dit zal de laatste keer zijn dat je zoiets overkomt.

Dwalingen begaan (vor zover dit daar onder valt ) dat doet iedereen; het wordt pas echt vervelend als je niets doet met de ervaringen die je hebt opgedaan en dat zit bij jou wel snor!

Ga lekker aan de slag met Thijs - wie weet vinden jullie (dressuur) grondwerk wel harstikke leuk en sla je zo twee vliegen in een klap: bespiering komt er weer op en je ontdekt een heel nieuwe manier van samenwerken met je paard
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Wat Tinky zegt: zodra je doorhad dat er wat loos was, heb je actie genomen.
    Prima!
    Nu kan je verder!

Beetje off-topic vraagje mbt MSFC: zei die specifiek: osteopaat? Of: rug laten nakijken door een deskundig iemand?
    Als alleen de osteopaat genoemd wordt, dan heb ik nog wat PR-werk liggen..

Maar vooral: succes met je paard en succes met het vinden van een goed zadel!

May the horse be with you!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja sorry Karianne ik zeg ook vaak chiro, is niet bedoeld om jouw uit te sluiten is een gewoonte.
    Jouw behandeling lijkt mij ook meer dan prima!! Maar ik kan er zelfs zo snel niet opkomen...osteopathie?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hahaha blijf vooral chiro zeggen, Janneke, prima!

(ik ben van de chiro ja)

May the horse be with you!

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Goed bezig en nou niet meer energie besteden aan dat schuldgevoel hoor. Daar heeft Thijs ook niks aan.

Met rechtrichten hoef je niet te wachten tot je een nieuw zadel hebt. Zelfs beter van niet, want die scheve bespiering betekent dat het, ook met een nieuw zadel, buitengewoon lastig is om zelf recht op je paard te blijven zitten. Ik zou echt even gaan zoeken naar iemand die je met het rechtrichten vanaf de grond kan helpen, categorie Marijke de Jong of misschien ook Piet Bakker ofzo. Ook nog eens superleuk om te doen.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik had begrepen, dat een chiropractor en een osteopaat ongeveer hetzelfde doen, maar de weg ernaartoe is net even anders ofzo. Zeg ik dat goed Karianne?

Maar misschien moet je gewoon eens contact opnemen met een chiro, of een osteo, om daar duidelijkheid over te krijgen. En aangezien we een chiropractor op het forum hebben, waar ik zeer over te spreken ben en met mij, volgens mij nog wel meer mensen

Succes,
    Sarah

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2007

BBreedveld: O wat erg van jouw Thijs!! Hoe gaat het nu met zijn rug dan? Bij Thijs is er al lichte atrofie ontstaan, maar het had 10x erger kunnen zijn...volgens haar. Nouja het belangrijkste is nu dat het weer helemaal goedkomt (hoop ik echt!!). Hij heeft gewoon al die tijd pijn gehad met rijden, maar niets laten merken! Waarom nou niet En zo ontzettend snel ben ik er ook niet bij, hoor.....hij loopt er al zeker een paar jaar mee ( ). Maar het is bij lichte atrofie gebleven omdat ik niet zo zwaar ben, en niet heel intensief gereden heb.
    Mafhaf: Nee niet speciaal ostheopaat, maar ook iemand die iets met stress-blablabla deed (sorry weet het niet precies meer, maar ik ontvang nog een meil erover). Ulke van Meteren, vertelde ze....

En nu ga ik heel dom overkomen denk ik, maar: Wat is PR-werk
    Sannie: Zijn er ook nog speciale oefenigen om recht te richten? Of ideeën? Ze vertelde me dat het ook goed is om een paar volte's te rijden met buitenstelling, maar wat is het beste om vanaf de grond te doen?
    Tips, oefeningen?
    Sarah: Ik heb ook een tel. nummer gekregen van iemand, die ik zou moeten bellen volgens haar.

Het word nog een heel project, denk ik. Maar waar ik vooral mee zit is dat ik niet precies weet of ik het nou goed doe of niet Straks ben ik met helemaal de verkeerde oefeningen bezig en gaan zijn spieren alleen maar schever...

Hihi, zonder op te willen scheppen: Thijs heeft nu méér rugspieren dan hij ooit heeft gehad. Kan nog hélemaal goedkomen met jouw Thijs

Lekker voorwaarts-neerwaarts longeren is heel goed, net als buigingsofeningen aan de hand. Hoe meer je daarbij de voorwaarts-neerwaartse tendens zoekt, hoe sneller zijn rugspieren weer terug zullen komen.

Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je misschien kunnen helpen.

Kijk anders even op http://www.paardenbegrijpen.nl Die zite is van Marijke de Jong en die werkt volgens de Academische rijkunst, waarbij een paard al voor een groot deel wordt opgeleid in buigingsarbeid vanaf de grond. Je kunt daar veel filmpjes en tips vinden voor grondarbeid
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

jeetje dat is even schrikken!
    maar ik ga met de rest mee... je wist niet beter! en nu je het wel weet ga je actie ondernemen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aleida_thijs
    Ulke van Meteren, vertelde ze....
    dit zou niet mijn eerste keus zijn... opzich wel een aardige man maar hij werkt met rubber hamers... ik zie 100x liever karianne aan het werk dan iemand die het met hamers doet!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Hamers... brrrrr... De osteopathe die ik al jaren af en toe bij Linde laat komen (Marielle Kamphorst) is er ook niet bepaald over te spreken. Liever een chiro of een osteo die met de blote handjes werkt.

En verder dat je nu eindelijk wat zekerheden hebt. En onthou alsjeblieft dat spieren niet voorgoed verdwijnen, de cellen krimpen, daardoor lijkt het alsof ze verdwenen zijn. Het goeie nieuws is dus dat je ze weer kunt opbouwen, groter maken. En daarvoor is goed grondwerk al een fantastische start. Als Marijke te ver weg zit kun je haar natuurlijk ook vragen of ze niet een goede leerling uit jouw buurt heeft ofzo. Iemand die je bij je dagelijkse werk een beetje kan begeleiden. Dan kun je met Marijke af en toe afspreken.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten