Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: [L1] denk ik... verzamelen in circling game

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: [L1] denk ik... verzamelen in circling game

Op de equitana heb ik een paar prachtige voorbeelden gezien van verzameling op de cirkel...

En ook dan staan de mensen gewoon stil in het midden en loopt het paard verzameld, met het hoofd naar binnen gebogen prachtig zijn rondjes, zonder touw, of met een geheel doorhangend touw. In draf en galop op de kleine volte. En sterk dat die paarden daar van worden!

Maarja, dat is wel NA-Level 3 he
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

calippo, jij schreef in je vorige bericht:
    "Communicatie hoeft toch niet te betekenen dat je CONSTANT wat tegen je paard zegt?
    Ik vind het best relaxt als ik gewoon met iemand kan buitenrijden of samenzijn of wat-dan-ook zonder dat er continue gepraat hoeft te worden.... Je zegt "kijk eens hoe mooi de ondergaande zon is" die ander zegt "jaaah" en dan ga je samen naar de ondergaande zon staren zegmaar"
    Maarruh.. dat is toch ook communicatie?
    En uiteraard hoef je niet ieder moment iets tegen je paard te zeggen, maar op het moment dat ik naar die ondergaande zon wil gaan staan kijken, staat mijn paard naast me. Hij loopt dan in elk geval geen rondjes om me heen.
    en verder schreef je:
    "Juist op het moment dat hij geheel op eigen benen (op eigen verantwoordelijkheid) rondjes loopt ZONDER daarbij spanning op het touw te zetten, loopt hij al in eigen balans. "
    maarruh... Welk touw? Ik gebruik geen touw bij mijn trainingen. Ik gebruik soms een afgesloten ruimte, maar vaak ook gewoon een groot veld (150 lang, 50 breed) waarbij mijn paard los zn rondjes loopt, op een afstand van ongeveer 10 tot 15 meter van het "middelpunt" en ongeveer 8 tot 12 meter bij mijn cirkel vandaan.
    maar goed, wat ik er dus uit begrijp is dat de circling game level 1 is om de dominantieverhouding duidelijk te krijgen, en het respect en vertrouwen goed te krijgen, met de pluskant dat je paard zelfstandig wordt, maar de minkant dat je het gewoon niet kan verzamelen op deze manier. Zijn jullie het een beetje eens met deze conclusie? of heb ik ergens overheen gelezen, of iets verkeerd begrepen?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lacuna
    calippo, jij schreef in je vorige bericht:
    "Communicatie hoeft toch niet te betekenen dat je CONSTANT wat tegen je paard zegt?
    Ik vind het best relaxt als ik gewoon met iemand kan buitenrijden of samenzijn of wat-dan-ook zonder dat er continue gepraat hoeft te worden.... Je zegt "kijk eens hoe mooi de ondergaande zon is" die ander zegt "jaaah" en dan ga je samen naar de ondergaande zon staren zegmaar"
    Maarruh.. dat is toch ook communicatie?
    Ja, dat is communicatie ja, maar dat is niet "constant aan het woord zijn"
    stiltes horen ook bij de communicatie zegmaar

En uiteraard hoef je niet ieder moment iets tegen je paard te zeggen, maar op het moment dat ik naar die ondergaande zon wil gaan staan kijken, staat mijn paard naast me. Hij loopt dan in elk geval geen rondjes om me heen.
    Nee, het gaat om het principe. Jij zegt wat, je paard gaat dat DOEN en vervolgens hoef je ff niets meer te zeggen tot je wat anders wil gaan doen.

en verder schreef je:
    "Juist op het moment dat hij geheel op eigen benen (op eigen verantwoordelijkheid) rondjes loopt ZONDER daarbij spanning op het touw te zetten, loopt hij al in eigen balans. "
    maarruh... Welk touw? Ik gebruik geen touw bij mijn trainingen. Ik gebruik soms een afgesloten ruimte, maar vaak ook gewoon een groot veld (150 lang, 50 breed) waarbij mijn paard los zn rondjes loopt, op een afstand van ongeveer 10 tot 15 meter van het "middelpunt" en ongeveer 8 tot 12 meter bij mijn cirkel vandaan.
    In Level 1 gebruik je bij de circling-game een touw - punt -

Als jij al At Liberty met cirkels bezig bent, ben je ook niet meer Level 1...

maar goed, wat ik er dus uit begrijp is dat de circling game level 1 is om de dominantieverhouding duidelijk te krijgen, en het respect en vertrouwen goed te krijgen, met de pluskant dat je paard zelfstandig wordt, maar de minkant dat je het gewoon niet kan verzamelen op deze manier. Zijn jullie het een beetje eens met deze conclusie? of heb ik ergens overheen gelezen, of iets verkeerd begrepen?
    Ja, zo kun je het wel min of meer stellen. Respect en vertrouwen komen eerst, voordat je ook maar aan verzamelen kunt denken. En ik vind dat eigenlijk geen minkant van Level 1, omdat je maar een paar maanden in Level 1 bezig bent

Je kan namelijk wel verzamelen op de cirkel, alleen nog niet in Level 1
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

ok calippo, ik denk dat het nu voor mij duidelijk is! hartstikke bedankt voor je antwoorden en je geduld met mij. En alle anderen uiteraard ook bedankt. mijn vraag is beantwoord.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten