AAAAAH, die Micha heeft weer een nieuw truukske om mijn savvy-level te testen![]()
Ondertussen ben ik dus gestopt met de cloverleaf en overgegaan naar de bullseye, wat heel goed gaat! Ze vertrekt enkel op life up, ze gallopeert heel rustig (relatief mooie) cirkels, ze is gericht op het midden en gaat bij het minste teken van mij naar het midden en stopt op het midden zonder dat ik aan m'n teugels moet komen. Echt bangelijk! Maar... nu leek het vandaag alsof ze echt geen rust kon vinden in het midden. Tot vorige keer (gisteren) bleef ze gewoon rustig wachten, hoofd laag, likken enz. Vandaag kon ze nog geen 5 tellen stilstaan of ze wou al terug vertrekken. Eerst heb ik gecorrigeerd gewoon door ze terug in het midden te zetten (1 pasje achterwaarts ofzo), maar nadat het na een tijd maar bleef duren heb ik ze elke keer ze weer vertrok veel verder achteruit laten stappen (maar dus ook wel een eind van het midden weg). Vertrok ze dan weer, dan ging ik zijwaarts en zo telkens opnieuw zodat ik uiteindelijk wel weer op het midden uitkwam. Als ze dan wat langer bleef staan vertrok ik weer.
Iemand enig idee waarom ze nu ineens weer onrustig werd in het midden? Heb ik niet lang genoeg gerust voor ik in de andere richting vertrok? Of te lang gewacht? Of vind ze het nu al saai? Of is dit gewoon haar GO die weer boven komt (alhoewel wanneer ik dus op de cirkel ben, laat ze heel duidelijk weten dat ze wél naar het midden wil en als ze mag staat ze ook boenk stil, maar na 5 tellen wil ze dus weer vertrekken)?
En is dit de goede manier om het aan te pakken? Of iets anders?
Bladwijzers